Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Jeg hadde en grei fødsel med nr 1. Ville selvsagt dø, men husker den som grei fikk født i badekar og oppfylt mitt ønske. 5 dager på overtid. Med nr 2, var jeg 12 dager over, ungen var 4,5 kg, hodet var stort og fødsel var grusom. Riene gav seg aldri og de måtte strippe meg noen dager før. Var 4 stk som måtte både holde meg, presse på magen og ta ut gutten. Og Pga overtid var han knust tørr stakkars og satt fast med hodet når han skulle ut. Men alt gikk bra. Men begynt tenke på fødsel nr 3 nå. Er halvveis nå. Er det andre som slet med nr 2 men fikk enklere med nr 3 igjen? Både svangerskap, kvalmen og alt har blitt verre for hver gang. Redd drt gjelder fødsel og. Men har ikke angst da, så trenger ikke psykolog Bare lurer Anonym poster: 27860048aa8afc6a2abf900ce6a9a4ba
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Størrelsen på nummer to hsr jo allt å si i ditt tilfelle. Her var nummer en 5 kg. Det var den lengste og vondeste fødselen. Denne kom igang naturlig. Nummer to var 3700 g og ble igangsatt med drypp, mye lettere, mindre vond og kortere. Nummer tre var knapt 3000 g og ble igangsatt med pille. Superlett fødsel, og en styrtfødsel hvor baby ble født på en pressri. Jeg tror din fødsel nummer tre med stor sannsynlighet vil være veldig grei, mindre vond og kortere. Med mindre tredjemann er mye større enn numner to. Kroppen husker, og den har gjort dette to ganger før :-) Anonym poster: 40ec75b3ad9b5141786e4bfa6e57750c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 Må legge til at du må be om vekstestimering nå mot slutten av sv.skap og du må nekte å gå mange dager over termin. Anonym poster: 40ec75b3ad9b5141786e4bfa6e57750c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Størrelsen på babyen, på bekkent ditt og hvilket leie babyen ligger i har nok mye mer å si enn nr. i rekken Mine to første var rett under 3 kg og ble født på 4-5 timer. Enkle og veldig like fødsler egentlig! Veldig spent på hvordan fødsel nr. 3 blir Anonym poster: 488d5835ca9305a9ec4c9582922e4a46
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #5 Skrevet 28. mai 2013 Takk for svar Ja da skal jeg be om det. Er det legen jeg snakker med om det? Eller når jeg skal på ul? Jeg er ganske lav og smal fra før, så i ettertid av nr 2 fikk folk sjokk når jeg da strl på hodet og vekten. Synes de går altfor lenge, og jeg synes 7 dager over er nok. Ble ikle hørt sist Men skal være tøffere å si fra tidligere denne gangen Anonym poster: 27860048aa8afc6a2abf900ce6a9a4ba
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #6 Skrevet 28. mai 2013 Ta det opp med lege og jordmor på kontroll, så sender de henvisning for vekstestimering. Og så nevner du dette på OUL også. Anonym poster: 40ec75b3ad9b5141786e4bfa6e57750c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #7 Skrevet 28. mai 2013 Jeg har tre kjappe og lette fødsler bak meg. Kjempevondt selvfølgelig, men fullstendig ukomplisert. De to første var ute på 2-3 press, etter et par timer med riestorm. NUmmer tre var stjernekikker, men det visste ingen før han kom ut. Både åpningsriene og pressingen tok lengre tid enn med de to andre, siden han lå opp ned i fødselskanalen. Men fødselen var kontrollert og jeg var "tilstede" mer enn med de andre. Tok ca tre timer fra første rie! Anonym poster: 868dd3afcf62edd710753c44769ee8b3
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #8 Skrevet 28. mai 2013 Takker Jeg får bare si at jeg nekter å gå to uker på overtid denne gangen. Sverget sist at jeg aldri skulle gjøre dette igjen, men jeg har ny mann i livet og vi skal gifte oss og han ønsker seg selvfølgelig et eget også Og jeg kunne tenkt meg mange selv, bare ikke en slik fødsel Krysser fingre for fødsel rundt termin og i badekar : D Anonym poster: 27860048aa8afc6a2abf900ce6a9a4ba
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #9 Skrevet 28. mai 2013 Født fire babyer. Litt tyngre for hver gang. 2 og 4 var best. 3 verst. Anonym poster: 164f1dcaa553e2318af31a09a14e42d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå