Gå til innhold

Overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har ei lita jente og vi skal flytte fra hverandre. Jeg vil flytte til en annen kommune pga at jeg sliter å få jobb her men må få hjelp fra Nav ang dette. Samboeren vil fortsette å bo her i huset. Kan jeg søke om overgangsstønad slik at jenta mi og jeg kan få flytte?

Veldig takknemlig for all info om overgangsstønad :-)

Anonym poster: 504925c3ca82a90d52e9da0e0b9083f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må ha flyttet fra hverandre for å få os, i hvertfall ha to forskjellige adresser. I tilegg må du ha en meklingsattest fra familievernkontoret og en samvæsavtale. Når du har dette kan søke :-)

Skrevet

I tilegg er det lurt å få barnebidraget igjennom nav. Da ordner de alt med tanke på hvor mye far skal betale, når osv. I tilegg har du krav på dobbel barnetrygd, stønad til barnetilsyn når barnet begynner i barnehage og kanskje bostøtre :-)

Skrevet

Om meklingsattest står det ingenting på Nav... Hva gjør jeg da når han skal bo i huset her. Må få flytte men trenger jo hjelp fra Nav til jeg har fått meg en jobb og fått barnehageplass til snuppa..

Skrevet

Samboere med felles barn under 16 år må ha meklingsattest (Barneloven: § 51. Kven skal møte til mekling: Sambuarar med felles barn under 16 år skal ved samlivsbrot møte til mekling)

For å kunne søke om overgangsstønad og utvidet barnetrygd så må du ha:

- Meklingsattest

- Samværsavtale som viser at du har hovedomsorgen

- Ulik adresse som far i folkeregisteret og barnet må være folkeregistrert hos deg

- Du og barnet må bo på din nye folkeregistrerte adresse

Anonym poster: e5ed51b19d717f83398d92154b40cfb5

Skrevet

Om meklingsattest står det ingenting på Nav... Hva gjør jeg da når han skal bo i huset her. Må få flytte men trenger jo hjelp fra Nav til jeg har fått meg en jobb og fått barnehageplass til snuppa..

Noe greier du vel selv siden dere har greid å fått er barn.. Eller forventer du å sitte og vente på at pengene kommer og noen tar tak?

Anonym poster: 1d243d78eb0980b1c236f62c6f04fb46

• 2 uker senere...
Skrevet

Faen ta deg Anonym bruker #6!!!! IDIOT!!!!!! Du har INGEN anelse!!!! Å skrive noe slikt er jo helt sykt! Irriterende!

Skrevet

Faen ta deg Anonym bruker #6!!!! IDIOT!!!!!! Du har INGEN anelse!!!! Å skrive noe slikt er jo helt sykt! Irriterende!

Men i alle dager, er det nødvendig å reagere så sterkt? Jeg er enig i at anonym 6 kunne ordlagt seg annerledes, men jeg er nok til en viss grad enig med anonym 6 også. Valg som er tatt som blant annet å få barn, og så flytte fra samboer er dine valg og disse valgene får konsekvenser. NAV har sine regler å følge og selvom de kan skape problemer for noen så er de reglene der fordi det må være en viss kontroll ved utdeling av våre sosiale goder. Jeg kan skjønne at det synes urettferdig, men du får dessverre ingen sympati fra meg når du reagere på en slik måte.

Anonym poster: 8c4053e92ec6958b9cf9efa86d6d3173

Skrevet

Det er irriterende når folk skriver på en slik måte og det er veldig mange her inne som er spydig og frekk.!! Ingen som kjenner til min situasjon. Einaste jeg spurte om var etter var litt info. Anonymbruker 6 kunne heller la være å skrive noe synes jeg! Jeg gjør så masse nå for å få meg en jobb. Og det kan veldig godt hende at samboeren min og jeg skal prøve å finne en løsning sammen. Jeg er ikke ute etter sympati. Men synes at folk som svarer på en så frekk måte kan heller la være å svare. Jeg ble irritert fordi det hun skrev var ikke rett i det heletatt!!!! Jeg sitter ikke å venter på at pengene kommer til meg! Det har jeg aldri gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...