Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Hei! Har ny jobb, da jeg bare hadde vikariat ut juni. Men jeg er gravid, og lurer på hva som skjer om jeg i et worst case scenario skulle få invalidiserende bekkenløsning i løpet av juli/august/september. Tiltrer i jobben 1.august. må vel jobbe to mnd før jeg kan få sykemelding? Ikke noe jeg skal utnytte, så ta det med ro! Og til dere som synes det er dumt å få jobb som gravid: Dummere å leve på staten og dine skattepenger. Anonym poster: 3dbb8eaed8d787e3770e1b216b70c33d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 ... Anonym poster: 3dbb8eaed8d787e3770e1b216b70c33d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Opptjeningstiden for sykepenger er fire uker. Om du går rett fra en jobb til en annen uten opphold, er det ikke ny opptjeningstid (men om du sykmeldes i løpet av de fire første ukene i ny jobb er det NAV som utbetaler, ikke arbeidsgiver). Anonym poster: b4744a1474a8dd506f68f0dd3a4ae17a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Takk for svar:-) Greit å vite OM det skulle skje, men enn så lenge går det fint. Gleder meg stort til å tiltre i nyejobben:-) Anonym poster: 3dbb8eaed8d787e3770e1b216b70c33d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Opptjening av sykepenger er fire uker. Så sykepenger vil du få uansett siden du kommer rett fra en annen jobb. Men om du skal benytte deg av egenmelding må du ha jobbet i åtte uker. Anonym poster: e0f6906817ddaaf8c9d136fd13e33f72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå