Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Og har lyst å dele erfaringer? Har dere noen bivirkninger og er det noe dere kan anbefale å gjøre? Jeg har BMI på 34 og vurderer operasjon, men er i tvil om hva som passer for meg, Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Dytter Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 34?? Hvor høy er du og hva veier du? Men jeg tok for 6 år siden, og har hatt et flott vekttap. Jeg var 135 kg fordelt på 160 cm. Hvilken plager har du i dagliglivet? Hva tror du skal forandre seg? Er du villig til å jobbe med livstilsendring? Anonym poster: 597390b6d5452bfcb9a892f3ba05860b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Jeg er 170 og veier 108 kg (huff, så ekkelt å se tallene svart på hvitt). Jeg har ingen fedmerelaterte plager ennå, men tenker at det er bra å komme de i forkjøpet. Bedre å forebygge enn å reparere. Jeg er veldig klar for en endring i livsstil, men kommer ikke igang selv. Minus 30-40 kg virker helt uoverkommelig på vanlig vis og jeg har nok av mislykkede forsøk bak meg. Har du hatt noen plager i ettertid? Og holder du vekten ennå? Hvilke operasjonsmetode brukte du? Hi Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Jeg ser at jeg har skrevet litt feil, min BMI er 38 ikke 34 hi Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #6 Skrevet 28. mai 2013 Helt æerlig hadde jeg ikke tatt operasjon om jeg var deg, Ja du er ikke litta og slank men alikevel du er ikke smellfeit. For meg virker det som du ser etter en lettvint løsning. Tro meg det er det ikke. De opererer ikke hodet men magen- Du MÅ gå et kurs en gang i uken i noen mnd du skal bør snakke med lege og sykepleier i forkant. Du må ned minst 10 kg. Gå på en steng diett i noen uken før operasjonen for å slanke leveren din. Du må slutte å røyke. Etter operasjonen og velt tap kommer det nye operasjoner, lange køer, og minst 4 operasjoner til. For å få den dekt må du ha en BMI på 40. eller 35 om du har livstilssykdommer. Operasjonene de gjennomfører er mer risikofylte en en åpen hjerte operasjon. Det er legene som bestemmer hvilken operasjon som evt er noe for deg. ikke du selv. det er ikke en butikk du går inn og velher fra. Anonym poster: 597390b6d5452bfcb9a892f3ba05860b
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #7 Skrevet 28. mai 2013 Eg var større enn deg, 117 kg og 175 cm. Eg gjekk ned 40 kg på litt under eit år, då gjekk eg på kurs og kjøpte lavkarbo/lavt fett produkt pr postordre... Det gjekk veldig fint. Eg veit at dette er veldig individuelt kva som fungerer på dei ulike kroppene våre, men eg er eining med personen over her, du er ikkje kjempestor, og ein slankeoperasjon er ein stor operasjon som vil prege heile resten av livet ditt. Eg vart gravid rett etter eg var "ferdigslanka" og bortsett frå dei ekstra graviditetskiloane har eg ikkje hatt problem med å holde vekta. Men så har eg heller ikkje gått tilbake til gamle vanar. Eg ser du har prøvd før, men har du gått på organiserte kurs? Eg ville aldri fått det til åleine, men når eg fekk hjelp, og ikkje minst eit ferdig opplegg eg kunne følge gjekk det bra. Har du diskuteret slankeoperasjon med lege? Alltid lurt å spørre fagfolk, vi som svarar her kan som regel berre snakke ut frå eiga erfaring. Og vi har alle kropper som fungerer på ulike måtar! Lukke til same kva du bestemmer deg for, det viktigaste er å ha trua og ikkje gje opp;-) Anonym poster: 2a30ce27b3da1aa41da8bb300eab9b94
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #8 Skrevet 28. mai 2013 Jeg hadde samme utgangspunkt som deg HI, og begynte på Easy life i januar. Hittil er 18 kg borte - and still counting! Du er uansett nødt til å gjøre en varig livsstilsendring, så hvorfor ikke heller gjøre det på en måte hvor du i ettertid virkelig kan være stolt av at dette er en jobb du selv har gjort? Jeg er ikke motstander av skankeoperasjoner for folk som virkelig trenger det, men du er ikke uoverkommelig overvektig HI- derfor ville jeg valgt en annen løsning om jeg var deg. Anonym poster: 0b30e942d993f840fdcebcfbff87384c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #9 Skrevet 28. mai 2013 Tusen takk for gode og konstruktive svar. Jeg vet at jeg ikke er smellfeit, men jammen er jeg tjukk altså! Og jeg har utallige Grete Roede kurs bak meg. Jeg er 40 år og har vært overvektig i over 20 år - nå er jeg lei! Jeg er svært klar over at en ev operasjon krever mye og en livsvarig endring, men det gjør jo også en "vanlig" slankekur. Til deg, #6, hvorfor kreves det 4 operasjoner i tillegg? Jeg kjenner flere som har tatt denne type operasjon og kun èn som har tatt av over 100 kg trengte mer enn bukplastikk. En annen som var ca like tung som meg i utgangspunktet bestilte time og ble operert innen to mnd. Mulig hun var til noen samtaler før det, men det ser jeg ikke som et problem. Det er jo ok å få litt innspill fra fagfolk. Jeg vet hvorfor jeg er feit. Det er ikke pga psykiske problemer eller vonde erfaringer - jeg er rett og slett for glad i god mat og for lite glad i bevegelse i tillegg til dårlig viljestyrke. Jeg kommer nok til å kontakte en klinikk og høre hva de sier. Det er svært kostbart, men i det lange løp verd det, tror jeg, når jeg tenker på at jeg kommer til å få en mye bedre livskvalitet - og ikke minst bli en sprekere og sunnere mamma. hi Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #10 Skrevet 28. mai 2013 Jeg har... Hadde ikke gjort det igjen.... Ja,har gått ned mange kg... Blitt slank og Alt det der... Men har smerter 24/7 og har hatt mange operasjoner i etterkant... Fortsatt ikke ferdig utredet 2 år etter.... Tenk de nøye om... For de fleste går det bra... Men i noen tilfelle ikke...... Anonym poster: f8eabae6d39a04bccc31059bcd254636
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #11 Skrevet 28. mai 2013 Jeg har... Hadde ikke gjort det igjen.... Ja,har gått ned mange kg... Blitt slank og Alt det der... Men har smerter 24/7 og har hatt mange operasjoner i etterkant... Fortsatt ikke ferdig utredet 2 år etter.... Tenk de nøye om... For de fleste går det bra... Men i noen tilfelle ikke...... Anonym poster: f8eabae6d39a04bccc31059bcd254636 Hva slags smerter har du? Problemer med fordøyelsen eller noe annet? Hvilke metode ble brukt på deg? hi Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #12 Skrevet 28. mai 2013 Har en nabo som har tatt denne operasjonen, tror hun har gått ned 46 kilo, men bl.annet så er det flotte tykke håret hun hadde bare tynt og ser ut som hun har vært gjennom cellegiftkur, hun vurderer nå parykk I tillegg så sliter hun med luftsmerter ganske ofte. Hun hadde ikke tatt denne operasjonen igjen om hun visste hvilke plager hun kom til og få! Tenk deg nøye om! Hva med og få legen din til og henvise deg til ernæringsfysiolog på sykehus og få laget en kostholdsplan? Bestill deg timer til personlig trener og finn noen du kan gå tur med flere ganger i uken. Anonym poster: 4b14c71d0a9738f58a45fb4bde3b3a17
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #13 Skrevet 28. mai 2013 Det er så mange gode råd Ikke for å være frekk, men jeg kan nok mer om kosthold og trening enn de fleste - det er bare gjennomføringen det skorter på. Jeg forventer ikke at de som aldri har vært kraftig overvektig (jeg kvalifiserer faktisk til "sykelig fedme") ikke skjønner hvorfor man ikke bare tar seg sammen! Jeg setter stor pris på alle innspill og tar gjerne mot flere erfaringer og meninger. hi Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #14 Skrevet 28. mai 2013 Ei jeg kjenner var syklig overvektig... (ca 140kg) ble operert og raste ned til ca 65... hun var som deg - kunne alt om mat, kalorier osv, men var altfor gla i maten og klarte ikke gjennomføre. Hun var vel ca 47 år rundt operasjonen. Hun spiser seg opp igjen nå, er på 100 kg igjen alt. For hun er forsatt like gla i maten, og siden det er 6 år siden operasjonen spiser hun normale prosjoner og alt godt i tillegg. Så du bør nok først gjøre noe med hodet ditt og klare og legge om livsstilen før du operere deg tror jeg. Men jeg mener også at hvis du klarer å legge om tankene, så fikser vekten din seg selv, men litt innsats på treningssiden. I desember 2012 veide jeg 104 kg, nå veier jeg 82 kg og skal ned ca 10 kg til. Er ingen ungfole lenger heller, 35 år og 2 barn på baken. Dette er kun ved å legge litt tanker i kostholdet og gåturer. Så alt er mulig.. Anonym poster: 7c4397c2d475766fe960978c5515f74a
Betty B Skrevet 28. mai 2013 #15 Skrevet 28. mai 2013 Sjefen min tok operasjon for å gå ned i vekt (han var trøstespiser) og nå slukker han sine sorger med alkohol så for ham var ikke operasjon det rette valget. Jeg har selv gått fra 109 kg. ned til 80 med å bruke mindre tallerken (jeg spiser det de andre spiser men spiser meg ikke stappmett lenger), drikke mer vann og gå en tur på 40 min hver dag.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #16 Skrevet 28. mai 2013 Det er så mange gode råd Ikke for å være frekk, men jeg kan nok mer om kosthold og trening enn de fleste - det er bare gjennomføringen det skorter på. Jeg forventer ikke at de som aldri har vært kraftig overvektig (jeg kvalifiserer faktisk til "sykelig fedme") ikke skjønner hvorfor man ikke bare tar seg sammen! Jeg setter stor pris på alle innspill og tar gjerne mot flere erfaringer og meninger. hi Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6 Hvorfor er det vanskelig for ekstremt feite å ta seg sammen enn for normalt slanke? For vi som er slanke spiser heller ikke akkurat hva vi vil og for mye hver dag. Du sier at du kan så mye om kosthold og trening.. Maten kommer ikke inn i munnen din av seg selv. Noe pågangsmot må du ha.. Ingen av oss andre rundt om spiser hva vi vil og ikle beveger oss. Anonym poster: c1fad703b2c35ba7faf79cd46430b2e2
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #17 Skrevet 28. mai 2013 Jeg har tatt operasjonen! Gastric bypass for 4 år siden. Gikk ned 10 kg. i forkant av operasjonen. Veide 141,7 fordelt på 171 cm da jeg var på min første konsultasjon. Jeg har gått ned 50 kg, sliter litt med de siste kg. Men jeg har ikke trengt operasjoner i etterkant, ei heller har jeg smerter, tåler all mulig mat. Anonym poster: 993ed35bc038dd4c4471dd4fd9d46d4d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #18 Skrevet 28. mai 2013 Det er så mange gode råd Ikke for å være frekk, men jeg kan nok mer om kosthold og trening enn de fleste - det er bare gjennomføringen det skorter på. Jeg forventer ikke at de som aldri har vært kraftig overvektig (jeg kvalifiserer faktisk til "sykelig fedme") ikke skjønner hvorfor man ikke bare tar seg sammen! Jeg setter stor pris på alle innspill og tar gjerne mot flere erfaringer og meninger. hi Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6 Hvorfor er det vanskelig for ekstremt feite å ta seg sammen enn for normalt slanke? For vi som er slanke spiser heller ikke akkurat hva vi vil og for mye hver dag. Du sier at du kan så mye om kosthold og trening.. Maten kommer ikke inn i munnen din av seg selv. Noe pågangsmot må du ha.. Ingen av oss andre rundt om spiser hva vi vil og ikle beveger oss. Anonym poster: c1fad703b2c35ba7faf79cd46430b2e2 Seriøst??? Det er mye psykologi inni bildet her. Det er ikke bare for en ekstremt overvektig å tenke at "nå skal jeg bli slank, slutte å spise usunne ting osv...." Hadde det vært SÅ enkelt hadde det ikke vært overvekt i verden. Det handler mye om psykologi, livshistorie/problemer i oppveksten, selvtillit etc etc..... Prøv å late som du har litt empati hvertfall...bare litt hadde gagnet deg. Du er prototypen på at slanke er sure!! Anonym poster: 993ed35bc038dd4c4471dd4fd9d46d4d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #19 Skrevet 28. mai 2013 En venninne gikk ned fra 140 til 75 kg med en slik operasjon. Like høy. Det var dette hun trengte. MEN hun gikk 3 år på livsendringskurs først mens hun sto på venteliste. Dette trengte hun, da hun var som deg HI - glad i mat og likte ikke røre seg. Hun gikk ned 10 kg før operasjonen som hun måtte. Etter operasjonen har hun vært fantastisk! Hun spiser lite og ofte hele tiden, selv nå mange år etter. Når hun er bedt bort på mat er hun nøye med å legge måltidene etter dette, akkurat som vi normalt slanke må. Hun er blitt en racer til å gå turer på fjelltopper, treningssenter og jogger. Hun er et klassisk tilfelle som er helt perfekt! Men hun hadde ikke klart det uten livsendringskurset. Sånn som jeg ser det har hun fått en "normal" tankegang, lik den vi som er slanke har. Da jeg var gravid ga jeg BLAFFEN og gikk opp 35 kg. Herregud for en deilig tid! Å slippe å tenke og bare stappe inn!!! Da jeg hadde født måtte jeg omstille meg, jeg ville være tynn igjen. Det tok en uke med mental jobbing før hodet var på rett plass. Hver gang jeg skal stappe noe i munnen sier hodet mitt nå: - Er dette bra for meg? Samtidig har jeg en mental vektgrense. Går jeg over denne vekta setter jeg meg selv på faste. Det er bare din innstilling som hjelper, det finnes så mange som spiser seg tykke igjen, vet om en som var 200 kg - ned til 90, så opp til 200 igjen.. Hva er poenget med å ødelegge kroppen ved å få bivirkninger som holder resten av livet. (B12 sprøyte 4 gang i året resten av livet og dumping som eks.) Anonym poster: 4353f46262ddf257595778f839c76f70
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #20 Skrevet 28. mai 2013 Hei Jeg har ikke tatt operasjon, men har likevel gått ned over 30 kg de siste årene. Det hele handler om å VILLE. Jeg brukte ketolyse for å gå ned, og har gått på grov/lavkarbo etterpå. Jeg har fortsatt 10-15 kg "for mye", men det stresser jeg ikke med. Fra 109 til 78 kg er bra for meg uansett. At BMI sier at jeg bør være 60 er svada, det vil aldri i livet passe for den muskuløse kroppen min. Hvorfor operere når du kan oppnå det samme med en livsstilsendring? Omstillingen må du ha uansett, så du kan like gjerne gjøre det uten kirurgi. Jeg vet du kan klare det - du vet du kan klare det. Så gjelder det bare å TRO på det sjøl. Anonym poster: 01bc7bcd2d3197db766024f280723096
wanda71 Skrevet 28. mai 2013 #21 Skrevet 28. mai 2013 Det er så mange gode råd Ikke for å være frekk, men jeg kan nok mer om kosthold og trening enn de fleste - det er bare gjennomføringen det skorter på. Jeg forventer ikke at de som aldri har vært kraftig overvektig (jeg kvalifiserer faktisk til "sykelig fedme") ikke skjønner hvorfor man ikke bare tar seg sammen! Jeg setter stor pris på alle innspill og tar gjerne mot flere erfaringer og meninger. hi Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6 Hvorfor er det vanskelig for ekstremt feite å ta seg sammen enn for normalt slanke? For vi som er slanke spiser heller ikke akkurat hva vi vil og for mye hver dag. Du sier at du kan så mye om kosthold og trening.. Maten kommer ikke inn i munnen din av seg selv. Noe pågangsmot må du ha.. Ingen av oss andre rundt om spiser hva vi vil og ikle beveger oss. Anonym poster: c1fad703b2c35ba7faf79cd46430b2e2 Jeg vil virkelig anbefale deg å få deg litt info om temaet, istedet for å komme slike utidige spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #22 Skrevet 28. mai 2013 Hei Jeg har ikke tatt operasjon, men har likevel gått ned over 30 kg de siste årene. Det hele handler om å VILLE. Jeg brukte ketolyse for å gå ned, og har gått på grov/lavkarbo etterpå. Jeg har fortsatt 10-15 kg "for mye", men det stresser jeg ikke med. Fra 109 til 78 kg er bra for meg uansett. At BMI sier at jeg bør være 60 er svada, det vil aldri i livet passe for den muskuløse kroppen min. Hvorfor operere når du kan oppnå det samme med en livsstilsendring? Omstillingen må du ha uansett, så du kan like gjerne gjøre det uten kirurgi. Jeg vet du kan klare det - du vet du kan klare det. Så gjelder det bare å TRO på det sjøl. Anonym poster: 01bc7bcd2d3197db766024f280723096 Så flink du har vært! Kjempeimponerende, virkelig! Det som er litt dumt er at du ikke skjønner at fordi om du har klart det så har du ikke fasiten for alle. Fedme er nok dessverre mer komplekst enn at alle kan ta seg sammen og slanke seg - da hadde vi jo knapt hatt dette problemet i samfunnet vårt? Jeg har som sagt gått ned mange kilo flere ganger, men aldri klart å holde meg der. Det trenger jeg hjelp til. Og den hjelpen tror jeg at en forminsking av magesekken kan gi meg. All ære til deg for jobben du har gjort, men vær forsiktig med å tro at du har fasiten for alle! Hi Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #23 Skrevet 28. mai 2013 Hei Jeg har ikke tatt operasjon, men har likevel gått ned over 30 kg de siste årene. Det hele handler om å VILLE. Jeg brukte ketolyse for å gå ned, og har gått på grov/lavkarbo etterpå. Jeg har fortsatt 10-15 kg "for mye", men det stresser jeg ikke med. Fra 109 til 78 kg er bra for meg uansett. At BMI sier at jeg bør være 60 er svada, det vil aldri i livet passe for den muskuløse kroppen min. Hvorfor operere når du kan oppnå det samme med en livsstilsendring? Omstillingen må du ha uansett, så du kan like gjerne gjøre det uten kirurgi. Jeg vet du kan klare det - du vet du kan klare det. Så gjelder det bare å TRO på det sjøl. Anonym poster: 01bc7bcd2d3197db766024f280723096 Så flink du har vært! Kjempeimponerende, virkelig! Det som er litt dumt er at du ikke skjønner at fordi om du har klart det så har du ikke fasiten for alle. Fedme er nok dessverre mer komplekst enn at alle kan ta seg sammen og slanke seg - da hadde vi jo knapt hatt dette problemet i samfunnet vårt? Jeg har som sagt gått ned mange kilo flere ganger, men aldri klart å holde meg der. Det trenger jeg hjelp til. Og den hjelpen tror jeg at en forminsking av magesekken kan gi meg. All ære til deg for jobben du har gjort, men vær forsiktig med å tro at du har fasiten for alle! Hi Anonym poster: 7fca807d59b0dda02ee4eb0bf6e198a6 Jeg tror ikke jeg har fasiten for alle, men jeg ville bare vise at det er fullt mulig - og at det krever en livsstilsendring uansett om du velger den ene eller den andre måten. Synd at du tar det som kritikk. Lykke til med ditt prosjekt, uansett hva du velger. Anonym poster: 01bc7bcd2d3197db766024f280723096
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #24 Skrevet 28. mai 2013 Jeg ble operert i 2008, hadde bmi på 40. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før, så mange bortkastede år på å leve i en stor kropp. Jeg har det bedre både fysisk og psykisk. Jeg er så heldig at jeg ikke tåler sukker og fett etter operasjonen, selv nå så mange år etterpå, så jeg har klart å holde vekten. Jeg var nede på bmi 20 en stund, ikke bra, men nå ligger jeg på 23. Dersom du "vil" kan du fint klare å ødelegge en slik operasjon. Jeg skriver over at jeg nå ikke tåler sukker og fett, men dersom jeg går inn for det kan jeg øke denne toleransen. Hvis jeg spiser litt gotteri hver dag blir jeg mindre og mindre akutt dårlig for hver dag som går, men jeg føler meg jo oppblåst og slapp da.. Jeg var 28 år da jeg tok operasjonen og har i ettertid tatt mage, bryst og lår. Det eneste jeg har slitt med en periode var å finne igjen kvinneligheten i en tynn kropp. Jeg følte meg utrolig lite feminin uten de runde formene jeg var vant til. Men jeg greide å omstille meg og er idag fornøyd med livet, og alt dreier seg ikke lenger om kroppen min. Jeg tenker ikke lenger på hvordan andre ser på meg, jeg er ikke redd for å være med på ting i tilfelle jeg er for stor til å gjennomføre osv. Deilig å leve et normalt liv der kroppen ikke er noen hindring Jeg tok operasjonen gjennom det offentlige, men pga at de ikke greide å holde tidsfrister ble jeg operert på Aleris, gikk da svært fort fra jeg var på første konsultasjon til jeg ble operert (2 mnd) I mellomtiden gikk jeg ikke på noe kurs, jeg måtte ikke slanke meg pga lever i og med at jeg var såppas liten. I ettertid skulle jeg veldig gjerne ha ønsket at jeg hadde fått med meg de livsstilsendringskursene de som har hele pakke på offentlig sykehus får. Det tror jeg er gull verdt. Jeg ser at de som har svart over meg stort sett har negative erfaringer med operasjonen, ta det seriøst. Ved alle operasjoner er det en risiko, og du er ikke garantert å være så heldig som det jeg har vært. Inne på www.vektoperasjon.no kan du finne mye info. Lykke til med ditt valg Anonym poster: 167dfcc9c6880e50fd2b38992f7edf08
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2013 #25 Skrevet 28. mai 2013 Jeg ser at for noen er det løsningen, men jeg vet ikke for deg.. Kan du bruke 3-4år på gradvis komme det ned i vekt på egen hånd? For så og bli der,- UTEN og føle at du slanker deg? I såfall,- ta en livsstilsendring om gangen, ikke større enn at du kan leve med den resten av livet,- men dog stor nok til og virke inn på vekta...Legg inn nye endringer når de endringer du HAR gjort er blitt en "Normal" del av livet ditt. "hev kravet" til allerede gjennomførte endringer etterhvert,- forde det vil bli mulig etterhvert.. Hver livsstilsendirng vil føre til noen kg ned i vekt,- og de vil være varig. Tar tid, men verdt det. For det vil si at du faktisk KAN kose deg med julematen, med ei flaske vin og skikkelige utskeielser på ferier nå og da, resten av livet..Og du vil være i stand til og begrense det til nettopp det. En utskeielse...En operasjon vil i verste fall føre til at du ikke kan det. OG den vil uansett ikke lære deg måtehold, Ikke den dag operasjonen bivirking som gir smerter og kvalme/ooppkast forsvinner etter 2-3 år.....Da vil en utskeilse fort gli over i usunn livsstil igjen. En på TV som skulle opereres sa,- "jeg gleder meg til og være mett, for en gangs skyld":.Problemet er at han (og du også) er mett.- Hver dag,- hele tiden.....Når operasjonen er gjort, vil jeg tro at det er fort gjort og forbinde mett med "ubehagelig mett og kvalm, kanskje med magesmerter"...Den dag kvalmen og evt smerter forsvinner vil det da være fort gjort og tro at man ikke er mett enda..Og derfor spiser man mer..For man kan jo spise seg mett når magesekken er så liten..UTEN og legge på seg..Også spiser man til man blir kvalm/kjenner ubehaget man hadde etter og ha spist rett etter operasjoenen.. Men nå er det ikke operasjoenen som gir ubehaget, det er magesekken som utvider seg......Og blir istand til go ta opp større mengder mat igjen.... Kjenner tre som har tatt operasjon som pr i dag snart er tilbake til utgangspunktet. Trist, men sant. Har en "suksesshistprie" og en sånn "Mellomting"....Om det kan kalles det...Og to som er "Nyoperert" som det fortsatt går veldig bra med, men under ett år siden operasjon begge tifeller...Mulig derfor jeg er litt skeptisk til det. Men igjen har jo sett og hørt (via andre) om skikkelige suksesshistorier så det er jo ikke en "tulleoperasjon" heller.... Til syvende og sist er det ditt valg, og til syvende go sist MÅ du ta kampen helt alene, uten en m inimal magesekk til hjelp.... Anonym poster: e994809df0cf0beda8f3685a0dac8bee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå