Gå til innhold

faen...gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

jada har datet en gutt en liten stund og vi har hatt sex to ganger brukt kondom begge gangene og jeg er gravid.

Han har mye på agendaen for tida med familien sin og har 2 unger fra før og er ikke sikker på om han vil flere barn. Jeg har en fra før som er 2,5 år jeg har lyst på en til, men ikke hvis jeg blir alene.

Lurer litt på om jeg skal si det til han for jeg er egentlig ganske så sikker på abort. Er medisinsk abort vondt?

Anonym poster: 82f6d39ca393b414a8ce2268a50a1227

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada har datet en gutt en liten stund og vi har hatt sex to ganger brukt kondom begge gangene og jeg er gravid.

Han har mye på agendaen for tida med familien sin og har 2 unger fra før og er ikke sikker på om han vil flere barn. Jeg har en fra før som er 2,5 år jeg har lyst på en til, men ikke hvis jeg blir alene.

Lurer litt på om jeg skal si det til han for jeg er egentlig ganske så sikker på abort. Er medisinsk abort vondt?

Ja og skal egentlig sette spiral inn til mandag...det blir vel for tidlig etter en eventuell abort?

Skrevet

Medisinsk abort gjorde ikke vondt for meg værtfall... Kjip situasjon du er havnet i da.

Anonym poster: af478ea4dd9108d89daa861178c6a29b

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Medisinsk abort kan være vondt ja. Og du får neppe time så kjapt. Du må til legen, så blir du henvist til sykehuset, og på samtale der får du en tablett du skal ta for så å komme tilbake 2 dager etter. Så du rekker nok ikke det til mandag

Når det er sagt, snakk med mannen først. Om det blir dere to for alltid vil han nok sette pris på å ha fått beskjed.

Skrevet

Ikke lett det der.. Lykke til med valget ditt!

Jeg hadde en ma, og måtte ha medisinsk abort. Er nok veldig forskjellig hvordan man opplever det, men jeg syns det var grusomt. Jeg ble så svimmel, klarte nesten ikke gå til soverommet engang. Også var det veldig vondt, og jeg svetta ut alt sengetøyet.. Men har hørt om andre som nesten ikke har hatt vondt i det hele tatt, så er nok veldig individuelt!

Skrevet

Du må ikke gå via lege. Du kan kontakte sykehuset direkte (jeg gjorde det. Ullevål sykehus). Fikk time raskt og abort etter en uke

Anonym poster: e272075f6a43d8215f52a997647ba889

Skrevet

syns det er en kjip samtale å ta så tidlig i forholdet. Og har ikke sett han siden vi hadde sex for ett par uker siden det er så mye som skjer i familien hans at jeg har ikke lyst til å uroe han noe. For har egentlig bestemt meg for abort for vil ikke bli alenemor til to med to forskjellige og ønsker egentlig ikke barn så tett..men noe dritt for jeg får så vondt av han og hvis jeg ikke sier noe.

Det er ikke noe jeg tar lett på, men vet virkelig ikke hvordan jeg skal si det til han i tilfelle

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg gjennomførte fase 2 av medisinsk abort da jeg hadde SA før jul her, og hadde en del smerter og blødninger, holdt på å besvime så fort jeg rørte på meg, var da ca 8 uker på vei, mener å ha hørt at det er større sjanse for store smerter ol jo lengre man er på vei? Litt usikker på om dette kan bekreftes men....

Etter en medisinsk abort, så får man ikke satt inn spiral før neste menstruasjon.

Nå er jeg blitt gravid på hormonspiralen, og har egentlig kirurgisk abort på onsdag, men er blitt syk i dag, så må utsettes 1-2 uker.. Da får jeg satt inn kobberspiral samtidig som aborten, må bare huske på å ta den med meg..

Snakk med legen eller gyn.avdelingen på sykehuset, de kan finne ut hva som passer deg best.

For meg falt det på kirurgisk nå, pga opplevelsen sist, og at jeg ikke skal ha flere barn, men de anbefaler jo medisinsk abort for de som ønsker flere barn.

Kan også kontakte Amathea (?) Er det ikke det organisasjonen heter? Der man kan ringe om man er usikker på abort eller har vært gjennom abort.. Burde da huske dette, jeg snakket jo med en der senest på fredag :-o

Skrevet

Jeg gjennomførte fase 2 av medisinsk abort da jeg hadde SA før jul her, og hadde en del smerter og blødninger, holdt på å besvime så fort jeg rørte på meg, var da ca 8 uker på vei, mener å ha hørt at det er større sjanse for store smerter ol jo lengre man er på vei? Litt usikker på om dette kan bekreftes men....

Etter en medisinsk abort, så får man ikke satt inn spiral før neste menstruasjon.

Nå er jeg blitt gravid på hormonspiralen, og har egentlig kirurgisk abort på onsdag, men er blitt syk i dag, så må utsettes 1-2 uker.. Da får jeg satt inn kobberspiral samtidig som aborten, må bare huske på å ta den med meg..

Snakk med legen eller gyn.avdelingen på sykehuset, de kan finne ut hva som passer deg best.

For meg falt det på kirurgisk nå, pga opplevelsen sist, og at jeg ikke skal ha flere barn, men de anbefaler jo medisinsk abort for de som ønsker flere barn.

Kan også kontakte Amathea (?) Er det ikke det organisasjonen heter? Der man kan ringe om man er usikker på abort eller har vært gjennom abort.. Burde da huske dette, jeg snakket jo med en der senest på fredag :-o

Takk for svar. Amathea har jeg vært borti forrige gang jeg var gravid pga mannen min var utro så var usikker da.

Nå er jeg relativt sikker på abort for har ikke kapasitet til å ha to alene selv om jeg ikke vet om det er sikkert jeg blir alene. Bare usikker på om jeg skal ta samtalen med han. Har bare kjent han i 2,5 mnd så syns det er altfor tidlig, selv om ingenting hadde vært sikkert uansett mtp eksen min som jeg var sammen med lenge før jeg ble gravid.

For noe dritt altså.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

syns det er en kjip samtale å ta så tidlig i forholdet. Og har ikke sett han siden vi hadde sex for ett par uker siden det er så mye som skjer i familien hans at jeg har ikke lyst til å uroe han noe. For har egentlig bestemt meg for abort for vil ikke bli alenemor til to med to forskjellige og ønsker egentlig ikke barn så tett..men noe dritt for jeg får så vondt av han og hvis jeg ikke sier noe.

Det er ikke noe jeg tar lett på, men vet virkelig ikke hvordan jeg skal si det til han i tilfelle

Kan dele min erfaring.. Vi hadde ikke barn fra før noen av oss, men ble gravid veldig fort etter vi først møttes.

Det var vanskelig å skulle fortelle han at jeg var blitt gravid, jeg trodde ikke på at jeg var det selv, for jeg var blitt fortalt at jeg var steril, vi hadde brukt kondom, og likevel, så satt jeg der og måtte fortelle mannen jeg hadde kjent i 6 uker at jeg var gravid.

Jeg ba han sette seg, for det jeg skulle fortelle han, viste jeg ikke om var gode eller dårlige nyheter for han, han satte seg, og jeg sa det som det var, jeg hadde tatt to graviditetstester, og begge viste gravid. Han var stille først, som om han ikke forsto hva jeg sa, men etter litt, så spurte han hva jeg ønsket, hva vi skulle gjøre. Jeg sa at om jeg faktisk var gravid, så ville jeg ta abort, vi kjente jo ikke hverandre.. Han sa at han ville støtte meg uansett hva jeg valgte, men når jeg spurte hva han tenkte om det, så sa han at det var mindre viktig nå, for dette måtte gå på mine ønsker, alt han trengte å si, var at han ville bli far med årene, om det ble nå eller om mange år, fikk være, så lenge det var rett.

Det var utrolig vanskelig å fortelle han dette, men jeg følte jeg måtte gjøre det, jeg trodde ikke vi hadde noen fremtid sammen, om jeg tok en abort uten at han viste det engang, man skal jo leve med sine valg også..

Vi endte opp med å beholde den gangen, mistet sent i svangerskapet, men ble sterkere sammen, har nå to unger på 1 og 2 år, og snart vært sammen/kjent hverandre i 4 år. Samboeren sier det av og til, at han er glad jeg valgte å fortelle han det, enda om jeg ønsket abort den gangen, for han viste vist dette at jeg ønsket en sjanse med han, forsøke et forhold, og at jeg allerede stolte nok på han som person, til å tiltro han det.

Skrevet

Kan dele min erfaring.. Vi hadde ikke barn fra før noen av oss, men ble gravid veldig fort etter vi først møttes.

Det var vanskelig å skulle fortelle han at jeg var blitt gravid, jeg trodde ikke på at jeg var det selv, for jeg var blitt fortalt at jeg var steril, vi hadde brukt kondom, og likevel, så satt jeg der og måtte fortelle mannen jeg hadde kjent i 6 uker at jeg var gravid.

Jeg ba han sette seg, for det jeg skulle fortelle han, viste jeg ikke om var gode eller dårlige nyheter for han, han satte seg, og jeg sa det som det var, jeg hadde tatt to graviditetstester, og begge viste gravid. Han var stille først, som om han ikke forsto hva jeg sa, men etter litt, så spurte han hva jeg ønsket, hva vi skulle gjøre. Jeg sa at om jeg faktisk var gravid, så ville jeg ta abort, vi kjente jo ikke hverandre.. Han sa at han ville støtte meg uansett hva jeg valgte, men når jeg spurte hva han tenkte om det, så sa han at det var mindre viktig nå, for dette måtte gå på mine ønsker, alt han trengte å si, var at han ville bli far med årene, om det ble nå eller om mange år, fikk være, så lenge det var rett.

Det var utrolig vanskelig å fortelle han dette, men jeg følte jeg måtte gjøre det, jeg trodde ikke vi hadde noen fremtid sammen, om jeg tok en abort uten at han viste det engang, man skal jo leve med sine valg også..

Vi endte opp med å beholde den gangen, mistet sent i svangerskapet, men ble sterkere sammen, har nå to unger på 1 og 2 år, og snart vært sammen/kjent hverandre i 4 år. Samboeren sier det av og til, at han er glad jeg valgte å fortelle han det, enda om jeg ønsket abort den gangen, for han viste vist dette at jeg ønsket en sjanse med han, forsøke et forhold, og at jeg allerede stolte nok på han som person, til å tiltro han det.

Så utrolig tøft av deg.

Har lyst til å fortelle han det men har heller ikke lyst til å skremme han vekk, for har egentlig den mening at han bør få vite det selv om det er mitt valg.

Vet ikke når jeg skal se han igjen siden han er på sykehuset hver dag med mamman sin så føler det på en måte ikke er rettferdig å si noe til han. Han gjorde det slutt med den siste eksen fordi hun ønsket barn og ikke han, men han er ikke sikker på om han ikke ønsker det men bare ikke møtt en person han vil ha flere barn med. Han har to tenåringer..så blir jo stor forskjell..

Vi sender mest meldinger for tida pga det sykehus greiene og har jo egentlig tatt avgjørelsen min...nei teoretisk var det her så mye lettere..

Skrevet

Jeg ville helt klart tatt det opp med ham selvom han har mye annet å tenke på så er ikke dette noe du nødvendigvis må gå igjennom alene.

Hvis du har bestemt deg for abort, så burde han få vite om at det også er ditt ønske.

Anonym poster: 88db919302a3234d6c425526f0cfb732

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Så utrolig tøft av deg.

Har lyst til å fortelle han det men har heller ikke lyst til å skremme han vekk, for har egentlig den mening at han bør få vite det selv om det er mitt valg.

Vet ikke når jeg skal se han igjen siden han er på sykehuset hver dag med mamman sin så føler det på en måte ikke er rettferdig å si noe til han. Han gjorde det slutt med den siste eksen fordi hun ønsket barn og ikke han, men han er ikke sikker på om han ikke ønsker det men bare ikke møtt en person han vil ha flere barn med. Han har to tenåringer..så blir jo stor forskjell..

Vi sender mest meldinger for tida pga det sykehus greiene og har jo egentlig tatt avgjørelsen min...nei teoretisk var det her så mye lettere..

Send han en melding og spør om dere kan møtes en av de nærmeste dagene, du trenger å snakke med han om noe viktig.

Du kan jo forklare at du er blitt gravid, men føler deg allerede sikker på at abort er beste løsningen, gi samme forklaring som du gjør her; du kunne tenke deg et barn til, men ikke så tett på, og ikke når det ikke er et etablert forhold enda. Det kan kanskje være litt skremmende for han, men om du forklarer dette med abort fort, så vet han jo at du ikke har planer om å "prakke på" han barn heller..

Dette burde jo være noe dere kan være sammen om, enda om han har mammaen sin på sykehuset, det handler ikke om å presse på han mer enn nødvendig, men om å være ærlig med hverandre, for hva om du utfører en abort, forholdet utvikler seg, og dette gnager såpass at du enten bryter ut pga det, eller buser ut med det på en veldig upassende måte.

Skrevet

Viss dere blir seriøse og ender opp med hverandre, er det nok det beste å ha sakt i fra...

Tenk hvor kjipt å måtte fortelle om aborten i ettertid. Eventuelt holde på den hemmeligheten resten av livet...

Lykke til uansett :)

Anonym poster: a4c4d23ff4db0e3dbbe84fd352ff720d

Skrevet

Ja da har jeg fortalt han det. Spurte om han var opptatt og det var han så var så feig som sendte han en melding. Han ringte meg og når har vi pratet i en time ca.

Han var veldig glad for jeg sa det til han, men siden vi ikke vet hvor vi ender så syns han det var greit at jeg tar abort. HAn syns det hadde vært greit om jeg beholdt og. For det var mitt valg, men han satt pris på å ha noe han skulle si.

Han sa og at han godt kunne tenke seg ett barn til, og nå vet vi at ting fungerer så da kan vi ta det når vi er mer sikre på hverandre.

Jeg har fått så utrolig mye respekt for han nå og han sa han fikk så mye respekt for meg.

Nå skal jeg ringe legen imorra for de har abortklinikk imorra så kanskje jeg kan får gjort det da.

Tusen takk for kjempefine svar dere :)

Skrevet

Jeg er fremdeles så imponert hvor snill og bra han taklet det.

Har ikke trodd disse mennene fantes så det er godt å vite :-)

Igjen tusen takk dere. Blir abort forhåpentligvis idag siden de hadde ledig time :-)

Skrevet

Jeg måtte ta en medisinsk abort engang i uke 8. Fikk nesten like store smerter som fødsel og led en hel dag. Tabl man får vaginale kom ut igjen flere ganger og jeg slet. Men fikk da ut noe ettehvert..

Da jeg kom på kontroll to uker senere, var det fortsatt et født foster inni meg. Følte det som enda tyngre :(

Da måtte jg ta kirurgisk .. Og det var jo super lett og raskt og jeg angret på at jeg ikke gjorde det fra starten av.

Anonym poster: f9f84bce0ba3e6bcb1985aec6223f924

Skrevet

Jeg har tatt medisinsk abort og det var smertefullt. Langt i fra noen fødsel, men vondt både fysisk og ekstremt vondt psykisk.. Men nå skal det sies at jeg ønsket meg dette barnet, men det klarte seg ikke..

Var i ulage et par dager etterpå, etterpå var det greit.

Anonym poster: 2718c377fc9d2e028469a91e3a9d187d

Skrevet

Jeg skal ta medisinsk abort imorra så få vi ser hvordan det går.

Jeg ønsker ikke dette barnet så vet dette er riktig valg for meg. Har vært helt klar på det fra starten av.

Vil være mye mer sikker på forholdet før jeg vil eventuelt ha barn med han selv om han er en kjempekar som jeg fikk erfare i hvordan han taklet alt på.

Gruet meg så til samtalen pga min eks som truet meg med alt mulig så dette var noe nytt.

Forhåpentligvis klarer jeg smertene greit.

Skrevet

Medisinsk abort uke 9 var vanlig mensen for meg. Ingen smerte men masse blod. Detta er som opp og ned fra kropp til kropp.

Lykke til med kva du en gjør.

Anonym poster: 68fd1179bfa6f8f2ac9002545e4b1e91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...