Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Hjelp! Nå har jeg og halvannetåringen for n'te gang holdt på med legging i over to timer! Jeg blir sprø! Blir frustrert og sinna, men prøver hardt å forholde meg rolig, siden snuppa ikke skjønner såpass enda. Har noen tips? Hun får fortsatt pupp på kvelden, og koser seg veldig med den. Ofte sovner hun ved puppen, men noen ganger, som i dag, kan hun ligge en evighet og være like våken. Da legger jeg henne i senga hennes, og da bryter helvete løs... Jeg føler at jeg har prøvd det meste; sitte ved senga og synge, gå gradvis ut av rommet, bare gå(og stå utenfor selvsagt)-jenta skriker like mye, og gir seg ikke, uansett. Jeg kjenner at dette begynner å tære på kreftene, og jeg trenger gode tips. Jeg håper inderlig at noen der ute har noen. Pappa jobber turnus, så han kan ikke nødvendigvis hjelpe disse dagene. Anonym poster: 04467162c029fbe6d165c1dec34f6b44
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Dytter litt, jeg... Anonym poster: 04467162c029fbe6d165c1dec34f6b44
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Dytt... Anonym poster: 04467162c029fbe6d165c1dec34f6b44
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Jeg ville forklart henne at hun skal lære seg å sovne alene og det begynner vi med i kveld. Legg henne og gå ut. Gå inn med jevne mellomrom og si rolig hysj, stryk litt og gå ut igjen. Til hun sovner. Hver kveld. Da vil det nok fort ordne seg. Anonym poster: 923804119c90a7964736c40889b8c0e8
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Off stakkars. Det er til til å bli gal av når de små holder på sånn, så du har min fulle sympati. Har dessverre ingen gode råd, men kanskje puppeavvenning hadde vært greit etterhvert når hun er så stor? Anonym poster: ec8e3c0baa17e4d3e7a1b6df55dfd18e
Fru Ugle Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Jeg sitter ved siden av senga hans helt til han sovner. Før sovnet han ved puppen, nå er D slutt m pupp (er 1,5 år). I dag gikk jeg for første gang ut av rommet hans mens han var våken uten at han begynte å gråte! Jeg har i flere mnd sittet ved siden av senga og pratet litt m han: nå skal du sove, i en rolig tone, sunget litt innimellom, fortalt eventyr. Sittet og sett i veggen hvis han skulle ablegøye og rase i senga. Har fungert!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 Vær konsekvent i alle fall, og gjør det samme hver kveld over ganske lang tid før du prøver en ny metode. (du sier du har prøvd det meste, men ikke hvor lenge du har gjort det..). Hun kan jo bli usikker om du både har sittet ved senga, og gått ut, vær konsekvent som sagt over tid.. Anonym poster: 8073a8d6e82c1206ccb4634536bd42d3
Fru Ugle Skrevet 27. mai 2013 #8 Skrevet 27. mai 2013 Hjelp! Nå har jeg og halvannetåringen for n'te gang holdt på med legging i over to timer! Jeg blir sprø! Blir frustrert og sinna, men prøver hardt å forholde meg rolig, siden snuppa ikke skjønner såpass enda. Har noen tips? Hun får fortsatt pupp på kvelden, og koser seg veldig med den. Ofte sovner hun ved puppen, men noen ganger, som i dag, kan hun ligge en evighet og være like våken. Da legger jeg henne i senga hennes, og da bryter helvete løs... Jeg føler at jeg har prøvd det meste; sitte ved senga og synge, gå gradvis ut av rommet, bare gå(og stå utenfor selvsagt)-jenta skriker like mye, og gir seg ikke, uansett. Jeg kjenner at dette begynner å tære på kreftene, og jeg trenger gode tips. Jeg håper inderlig at noen der ute har noen. Pappa jobber turnus, så han kan ikke nødvendigvis hjelpe disse dagene. Anonym poster: 04467162c029fbe6d165c1dec34f6b44 Problemet kan være at hun ikke er vant til å sovne alene i senga, hun er vant til å sovne ved puppen, det er det som er trygt for henne. Denne overgangen er tøff, men nødvendig. Vi måtte ligge ved siden av gutten vår i vår seng en periode, for å gjøre overgangen lettere til at han skulle sove i egen seng etter at amminga var slutt. Da med flaske.... Han sovnet fort når vi lå ved siden av han. Trygghet er så viktig. Gråter jenta di betyr det at hun er redd/usikker og du må prøve noe annet. Er ikke fan av metoder som mener barna skal gråte seg i søvn.....
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. mai 2013 #9 Skrevet 27. mai 2013 Sover hun mye på dagtid da? Siden hun ikke virker trøtt på kvelden? Slutt med pupp og gi henne ordentlige kveldsrutiner der hun skal sovne i sin egen seng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå