Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Jeg var vel uvitende om at lillegutt lå feil vei helt til noen timer etter at vannet hadde gått. Alle som hadde kjent på magen min(jordmødre,leger) hadde tatt feil. De fant det ikke ut før en skulle sjekke åpningen og der var det tær og en rumpe, ikke et hode.
*Miss Flua* Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Her gikk det heldigvis ikke så lang tid før det ble oppdaget. Men jordmor sa han lå med hodet ned. Noen dager senere var jeg på ul for å sjekke str på ungen, siden sf-målet var så høyt. Da så vi at han lå i sete.. Jordmor innrømmet neste gang at ho ikke klarte å kjenne om det var hodet eller rumpa som lå ned... Ble noen fler ul etter det for å se.. Åsn gikk det med deg da? Ble det vaginal fødsel? Sjokk å få den beskjeden på føden!
Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2013 Her gikk det heldigvis ikke så lang tid før det ble oppdaget. Men jordmor sa han lå med hodet ned. Noen dager senere var jeg på ul for å sjekke str på ungen, siden sf-målet var så høyt. Da så vi at han lå i sete.. Jordmor innrømmet neste gang at ho ikke klarte å kjenne om det var hodet eller rumpa som lå ned... Ble noen fler ul etter det for å se.. Åsn gikk det med deg da? Ble det vaginal fødsel? Sjokk å få den beskjeden på føden! Såpass. Hvorfor sa hun ikke noe da? Rart. Det ble vaginal fødsel. Ja, kjente jeg mista all mot og lysta på å føde. Men de var veldig flinke. Ble full undersøkelse og UL. De estimerte babyen og alt skulle gå bra med en vaginal. Men jeg kunen vel nesten velge selv. Gikk bra med fødselen, bare helt utrolig mye vonde rier, verre enn forrige gang( og da fødte jeg uten smertelindring så jeg vet hva jeg snakker om ) Verste var at lillegutt ikke pustet da han kom til verden. Men de fikk liv i han og da fikk jeg holde han.
*Miss Flua* Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Det var hos en Gynokolog jeg tok ul'en, og han sa det med en gang. Men det var neste gang jeg var hos jordmor ho sa ho ikke klarte å kjenne forskjell. Merkelig at ho var så påståelig med at hodet lå ned den første gangen da Skjønner godt du ble motløs, setefødsel er greit å være litt forberedt på! Men det var godt det gikk fint med lille gutten din! Og heldig som fikk holde han med en gang etterpå, her fikk jeg ikke det pga ks, og det syns jeg var så trist!
Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2013 Det var hos en Gynokolog jeg tok ul'en, og han sa det med en gang. Men det var neste gang jeg var hos jordmor ho sa ho ikke klarte å kjenne forskjell. Merkelig at ho var så påståelig med at hodet lå ned den første gangen da Skjønner godt du ble motløs, setefødsel er greit å være litt forberedt på! Men det var godt det gikk fint med lille gutten din! Og heldig som fikk holde han med en gang etterpå, her fikk jeg ikke det pga ks, og det syns jeg var så trist! Jeg er egentlig glad for at jeg ikke visste det før, for da slapp jeg å grue meg unødvendig leenge, samtidig veldig glad for at de fant det ut såpass lenge før han skulle ut, fordi det da ellers kunne gått så mye verre med han. Han måtte legges inn på Obsen i noen dager. men ble helt frisk. Kjempe glad for det. Hvordan gikk det med deg? kunne du ikke føde vaginalt? Jeg hade født før, så derfor gikk det vel så bra.
Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2013 Ja, det skjønner jeg var nok trist. Mister den første tilknyttninga.
*Miss Flua* Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 Ja sant det, jeg fikk panikk uka før fødsel, så for meg alle mulige skrekkscenarioer samtidig var det jo kjekt å få prata om redselen! Jeg prøvde meg på vaginalt, men endte med ks. Han lå i tverrleie de siste ukene, deretter sete når vi kom til sykehuset. Til slutt ville han ut med føttene først, og det var visst ikke så populært men keisersnittet gikk veldig fint, og jeg kom meg heldigvis veldig fort
Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2013 Ja, de sa det noen ganger til meg, at om føttene kommer først, blir det KS. Da har men ikke noe valg, pga at da blir det ikke passasje til hodet. Veldig brutal måte de forløser hodet på. Så de vil at rumpa og føttene kommer samtidig. for da ligger de og utvider åpningen. Så bra at du kom deg fort. Jeg er mer redd for oprasjon en å føde vanlig. Men samtidig skal jo barnet ha det best mulig. Jeg hadde på scanning hele tiden og den viste at han hadde det bra, men rett før han skulle ut viste elektoden de hade festet på han, at han ikke hadde det bra. Så da fikk jeg beskjed om å presse alt jeg kunne. Han var ute på 7minutter, uten å klippes, uten hjelp med tang og bare noen overflate rifter(som de ville sy for det). Forrige gang tok det 1 time, ble klippet og sydd.
*Miss Flua* Skrevet 27. mai 2013 #9 Skrevet 27. mai 2013 Oi, det gikk ganske fort da! Og så bra at det gikk så bra for deg også! Noe av skrekken min var å måtte bruke tang, og revne fra a til å.
Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 27. mai 2013 Oi, det gikk ganske fort da! Og så bra at det gikk så bra for deg også! Noe av skrekken min var å måtte bruke tang, og revne fra a til å. Ja, revne fra a til å hadde vært jæ*** det også. Men det er heldigvis sjeldent at det skjer, siden de klipper heller da. en det skjer jo. Uff. Vi er uansett heldige som har noen friske barn. Var det din første? Har du flere?
♥Madam Mim♥ Skrevet 27. mai 2013 #11 Skrevet 27. mai 2013 Opplevde det for 1.5 uke siden!!!! Ble satt igang med ballongkateter på tirsdag og da viste ul barn i hodeleie. Fikk rier, men disse stoppet igjen når ballongen falt ut på kvelden. Skulle bli satt videre igang onsdag morgen. Onsdag morgen skulle legen sjekke åpning og der var det 4 cm åpning, men kjente ikke noe hode bare "små deler". Rett inn til haste-ul som viste at den lille luringen hadde snudd seg til seteleie iløpet av natten uten at jeg hadde kjent noe som helst!! Var da i uke 38+6. Jeg nektet å føde i sete og fikk også beskjed om at man ikke kunne føde i sete ved igangsetting fordi dette ikke gir sterke nok rier. Det ble derfor ks på meg på ettermiddagen!! Må si det var et ganske stort sjokk å ha baby i seteleie så sent i svangerskapet. Barnet hadde ligget i hodeleie helt siden ordinær ul, dette vet jeg pga mange ul pga komplikasjoner. Babyen min veide bare 2970g da så er nok kanskje derfor han hadde plass til å snu seg så sent
*Miss Flua* Skrevet 27. mai 2013 #12 Skrevet 27. mai 2013 Ja det er godt vi har noen friske, fine barn har tenkt mye på det i etterkant, at jeg er glad for at jordmødre/leger er så flinke nå. Så det går jo heldigvis som oftest bra! Dette er min første, og han er rukket å bli 1,5 år vært klar for en til leeeenge, men mannen er ikke helt enig enda Er det lenge sida du fødte gutten din?
Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #13 Skrevet 27. mai 2013 Ja det er godt vi har noen friske, fine barn har tenkt mye på det i etterkant, at jeg er glad for at jordmødre/leger er så flinke nå. Så det går jo heldigvis som oftest bra! Dette er min første, og han er rukket å bli 1,5 år vært klar for en til leeeenge, men mannen er ikke helt enig enda Er det lenge sida du fødte gutten din? Ja, jeg også har tenkt på det i etterkant. Siden han ikke pustet. Men jeg følte ikke noe dramatikk rundt fødsel eller at han ikke pustet der og da. Siden personalet var så rolige og flinke. Han blir 3 uker på onsdag også har jeg en datter på 2,5år. Hehe, nei er ikke lett om mannen ikke er helt enig. Han blir vel kanskje det snart?
Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #14 Skrevet 27. mai 2013 Opplevde det for 1.5 uke siden!!!! Ble satt igang med ballongkateter på tirsdag og da viste ul barn i hodeleie. Fikk rier, men disse stoppet igjen når ballongen falt ut på kvelden. Skulle bli satt videre igang onsdag morgen. Onsdag morgen skulle legen sjekke åpning og der var det 4 cm åpning, men kjente ikke noe hode bare "små deler". Rett inn til haste-ul som viste at den lille luringen hadde snudd seg til seteleie iløpet av natten uten at jeg hadde kjent noe som helst!! Var da i uke 38+6. Jeg nektet å føde i sete og fikk også beskjed om at man ikke kunne føde i sete ved igangsetting fordi dette ikke gir sterke nok rier. Det ble derfor ks på meg på ettermiddagen!! Må si det var et ganske stort sjokk å ha baby i seteleie så sent i svangerskapet. Barnet hadde ligget i hodeleie helt siden ordinær ul, dette vet jeg pga mange ul pga komplikasjoner. Babyen min veide bare 2970g da så er nok kanskje derfor han hadde plass til å snu seg så sent Ja blir sjokk. Jeg fikk en igangsettings pille siden fostervannet var misfarget. Vannet gikk men jeg hadde ikke noen særlige rier. litt murring innimellom. Rart de sa det til deg, men satt meg igang da. hmm.
*Miss Flua* Skrevet 27. mai 2013 #15 Skrevet 27. mai 2013 Men det er bra, at du ikke sitter igjen med en skikkelig ekkel følelse etter fødselen. At personalet er rolig pg trygge, gjør at man blir det selv også Så fin aldersforskjell på de! jeg håper også at det blir rundt 2,5 år imellom mannen sier vi kaaaanskje kan starte prøving i august, så jeg håper håper håper! veldig klar for å gi han et søsken!
Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 27. mai 2013 Men det er bra, at du ikke sitter igjen med en skikkelig ekkel følelse etter fødselen. At personalet er rolig pg trygge, gjør at man blir det selv også Så fin aldersforskjell på de! jeg håper også at det blir rundt 2,5 år imellom mannen sier vi kaaaanskje kan starte prøving i august, så jeg håper håper håper! veldig klar for å gi han et søsken! Ja ingen av fødslene er skrekk og gru, bortsett fra at han ikke pustet. Første fødsel var drømme fødsel, jeg tenkte aldri da at nå dør jeg eller det blir bare 1 unge. Men denne gangen med epidural og alt, så tenkte jeg at, det blir bare 2. kanskje jeg bare skal ta KS så blir jeg ferdig med dette. Jeg ble anbefalt epidural pga forløsningsmetode, også var det midt i vaktskiftet så jeg måtte besteme meg fort. så da tok jeg det. den fungerete veldig bra da den fungeret. men den måtte økes litt etterhvert. og de 3 siste timene eller sånn(tidsperspektiv er litt dårlig) så fungerte den ikke lenger, og da slapp ikke riene ordentlig takket, Og scanneren klarer ikke scanne alle riene mine, hverken nå eller forrige fødsel. så mot slutten måtte jeg si ifra at nå kom det en ri, og da de sa at nå er den over. NEI, den er ikke det. den er bare ikke like vond, men jeg har vondt hele tiden. Ja fin aldersforskjell. Krysser fingrene for deg, at i september er du gravid.. Lykke til. Får håpe du får en drømmefødsel denne gangen da. Eller er det sånn at det blir planlagtKS denne gangen?
*Miss Flua* Skrevet 27. mai 2013 #17 Skrevet 27. mai 2013 Ja jeg ble også anbefalt epidural, men jeg kom jo aldri så langt da de riene høres ut som mine.. Jordmor sa at de var over, men følte ikke at de var det i det hele tatt! Prøver på vaginal om neste unge ligger riktig vei. Syns det er litt trist om jeg ikke får oppleve det. Men hvis den også ligger i sete/tverrleie så kommer jeg til å be om planlagt! Skal dere ha fler unger etterhvert, eller blir det med de to? jeg har alltid ønsket tre stk, men slår meg til ro med to har jeg funnet ut av
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #18 Skrevet 27. mai 2013 Opplevde det for 1.5 uke siden!!!! Ble satt igang med ballongkateter på tirsdag og da viste ul barn i hodeleie. Fikk rier, men disse stoppet igjen når ballongen falt ut på kvelden. Skulle bli satt videre igang onsdag morgen. Onsdag morgen skulle legen sjekke åpning og der var det 4 cm åpning, men kjente ikke noe hode bare "små deler". Rett inn til haste-ul som viste at den lille luringen hadde snudd seg til seteleie iløpet av natten uten at jeg hadde kjent noe som helst!! Var da i uke 38+6. Jeg nektet å føde i sete og fikk også beskjed om at man ikke kunne føde i sete ved igangsetting fordi dette ikke gir sterke nok rier. Det ble derfor ks på meg på ettermiddagen!! Må si det var et ganske stort sjokk å ha baby i seteleie så sent i svangerskapet. Barnet hadde ligget i hodeleie helt siden ordinær ul, dette vet jeg pga mange ul pga komplikasjoner. Babyen min veide bare 2970g da så er nok kanskje derfor han hadde plass til å snu seg så sent Hvilket sykehus var det? I Skien ble jeg igangsatt med setefødsel, Dette var da setefødsel vi hadde vist om siden uke 31 i svangerskapet. Anonym poster: 0b60acb554b8ccf78c0be8fd88cfeb6b
Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #19 Skrevet 27. mai 2013 Ja jeg ble også anbefalt epidural, men jeg kom jo aldri så langt da de riene høres ut som mine.. Jordmor sa at de var over, men følte ikke at de var det i det hele tatt! Prøver på vaginal om neste unge ligger riktig vei. Syns det er litt trist om jeg ikke får oppleve det. Men hvis den også ligger i sete/tverrleie så kommer jeg til å be om planlagt! Skal dere ha fler unger etterhvert, eller blir det med de to? jeg har alltid ønsket tre stk, men slår meg til ro med to har jeg funnet ut av Han lå i tverrleie på ordinærUL og jeg husker at jeg tenkte at: håper han snur seg riktig vei. Ja er ikke vits å kjøre kroppen for hardt om den ligger feil vei. Blir fornøyd om det blir bare 2, men skal aldri, si aldri.
Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #20 Skrevet 27. mai 2013 Opplevde det for 1.5 uke siden!!!! Ble satt igang med ballongkateter på tirsdag og da viste ul barn i hodeleie. Fikk rier, men disse stoppet igjen når ballongen falt ut på kvelden. Skulle bli satt videre igang onsdag morgen. Onsdag morgen skulle legen sjekke åpning og der var det 4 cm åpning, men kjente ikke noe hode bare "små deler". Rett inn til haste-ul som viste at den lille luringen hadde snudd seg til seteleie iløpet av natten uten at jeg hadde kjent noe som helst!! Var da i uke 38+6. Jeg nektet å føde i sete og fikk også beskjed om at man ikke kunne føde i sete ved igangsetting fordi dette ikke gir sterke nok rier. Det ble derfor ks på meg på ettermiddagen!! Må si det var et ganske stort sjokk å ha baby i seteleie så sent i svangerskapet. Barnet hadde ligget i hodeleie helt siden ordinær ul, dette vet jeg pga mange ul pga komplikasjoner. Babyen min veide bare 2970g da så er nok kanskje derfor han hadde plass til å snu seg så sent Hvilket sykehus var det? I Skien ble jeg igangsatt med setefødsel, Dette var da setefødsel vi hadde vist om siden uke 31 i svangerskapet. Anonym poster: 0b60acb554b8ccf78c0be8fd88cfeb6b Jeg også ble igangsatt pga misfarget fostervann, og det etter at de visste han lå feil vei. Men det var ikke med ballongkateter, men med cytotecpille.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #21 Skrevet 27. mai 2013 Opplevde det for 1.5 uke siden!!!! Ble satt igang med ballongkateter på tirsdag og da viste ul barn i hodeleie. Fikk rier, men disse stoppet igjen når ballongen falt ut på kvelden. Skulle bli satt videre igang onsdag morgen. Onsdag morgen skulle legen sjekke åpning og der var det 4 cm åpning, men kjente ikke noe hode bare "små deler". Rett inn til haste-ul som viste at den lille luringen hadde snudd seg til seteleie iløpet av natten uten at jeg hadde kjent noe som helst!! Var da i uke 38+6. Jeg nektet å føde i sete og fikk også beskjed om at man ikke kunne føde i sete ved igangsetting fordi dette ikke gir sterke nok rier. Det ble derfor ks på meg på ettermiddagen!! Må si det var et ganske stort sjokk å ha baby i seteleie så sent i svangerskapet. Barnet hadde ligget i hodeleie helt siden ordinær ul, dette vet jeg pga mange ul pga komplikasjoner. Babyen min veide bare 2970g da så er nok kanskje derfor han hadde plass til å snu seg så sent Hvilket sykehus var det? I Skien ble jeg igangsatt med setefødsel, Dette var da setefødsel vi hadde vist om siden uke 31 i svangerskapet. Anonym poster: 0b60acb554b8ccf78c0be8fd88cfeb6b Jeg også ble igangsatt pga misfarget fostervann, og det etter at de visste han lå feil vei. Men det var ikke med ballongkateter, men med cytotecpille. For meg var det på grunn av svangerskap forgiftning, fikk også pille vaginalt, men aner ikke hva den heter Anonym poster: 0b60acb554b8ccf78c0be8fd88cfeb6b
Mamsen<3 Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #22 Skrevet 27. mai 2013 Opplevde det for 1.5 uke siden!!!! Ble satt igang med ballongkateter på tirsdag og da viste ul barn i hodeleie. Fikk rier, men disse stoppet igjen når ballongen falt ut på kvelden. Skulle bli satt videre igang onsdag morgen. Onsdag morgen skulle legen sjekke åpning og der var det 4 cm åpning, men kjente ikke noe hode bare "små deler". Rett inn til haste-ul som viste at den lille luringen hadde snudd seg til seteleie iløpet av natten uten at jeg hadde kjent noe som helst!! Var da i uke 38+6. Jeg nektet å føde i sete og fikk også beskjed om at man ikke kunne føde i sete ved igangsetting fordi dette ikke gir sterke nok rier. Det ble derfor ks på meg på ettermiddagen!! Må si det var et ganske stort sjokk å ha baby i seteleie så sent i svangerskapet. Barnet hadde ligget i hodeleie helt siden ordinær ul, dette vet jeg pga mange ul pga komplikasjoner. Babyen min veide bare 2970g da så er nok kanskje derfor han hadde plass til å snu seg så sent Hvilket sykehus var det? I Skien ble jeg igangsatt med setefødsel, Dette var da setefødsel vi hadde vist om siden uke 31 i svangerskapet. Anonym poster: 0b60acb554b8ccf78c0be8fd88cfeb6b Jeg også ble igangsatt pga misfarget fostervann, og det etter at de visste han lå feil vei. Men det var ikke med ballongkateter, men med cytotecpille. For meg var det på grunn av svangerskap forgiftning, fikk også pille vaginalt, men aner ikke hva den heter Anonym poster: 0b60acb554b8ccf78c0be8fd88cfeb6b Sikkert cytotec som er en abortpille. Jeg fikk 1 kl 1 om natta, og fødselen var i full gang 5 om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #23 Skrevet 27. mai 2013 Opplevde det for 1.5 uke siden!!!! Ble satt igang med ballongkateter på tirsdag og da viste ul barn i hodeleie. Fikk rier, men disse stoppet igjen når ballongen falt ut på kvelden. Skulle bli satt videre igang onsdag morgen. Onsdag morgen skulle legen sjekke åpning og der var det 4 cm åpning, men kjente ikke noe hode bare "små deler". Rett inn til haste-ul som viste at den lille luringen hadde snudd seg til seteleie iløpet av natten uten at jeg hadde kjent noe som helst!! Var da i uke 38+6. Jeg nektet å føde i sete og fikk også beskjed om at man ikke kunne føde i sete ved igangsetting fordi dette ikke gir sterke nok rier. Det ble derfor ks på meg på ettermiddagen!! Må si det var et ganske stort sjokk å ha baby i seteleie så sent i svangerskapet. Barnet hadde ligget i hodeleie helt siden ordinær ul, dette vet jeg pga mange ul pga komplikasjoner. Babyen min veide bare 2970g da så er nok kanskje derfor han hadde plass til å snu seg så sent Hvilket sykehus var det? I Skien ble jeg igangsatt med setefødsel, Dette var da setefødsel vi hadde vist om siden uke 31 i svangerskapet. Anonym poster: 0b60acb554b8ccf78c0be8fd88cfeb6b Jeg også ble igangsatt pga misfarget fostervann, og det etter at de visste han lå feil vei. Men det var ikke med ballongkateter, men med cytotecpille. For meg var det på grunn av svangerskap forgiftning, fikk også pille vaginalt, men aner ikke hva den heter Anonym poster: 0b60acb554b8ccf78c0be8fd88cfeb6b Sikkert cytotec som er en abortpille. Jeg fikk 1 kl 1 om natta, og fødselen var i full gang 5 om morgenen. Sikkert. Jeg fikk en tidlig på formiddagen og en ca 17 på ettermiddagen og 10 minutter etterpå gikk vannet, da starta fødselen. Anonym poster: 0b60acb554b8ccf78c0be8fd88cfeb6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå