Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 for å begynne helt på nytt? Hvor er det best å få seg jobb hen og hvor er det fint og ikke dyrt å bo i Norge? Anonym poster: 50b056d7ac9f0b6e36abe8c29f7ba702
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 hvis det både skal være lett å få jobb og billig å bo, så ville jeg nok flytte til Nord-Norge. (ja, jeg er uvitende søring full av fordommer) Anonym poster: 9e0ecb65eefdb0a57ecfb1f6eb47312f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 hvis det både skal være lett å få jobb og billig å bo, så ville jeg nok flytte til Nord-Norge. (ja, jeg er uvitende søring full av fordommer) Anonym poster: 9e0ecb65eefdb0a57ecfb1f6eb47312f Hvis du tror f.eks Tromsø er billig og bo i og lett å få jobb, tar du feil :-) Leieprisene der ligger på omtrent samme prisnivå som i Oslo. Hilsen en vitende nordlending. Anonym poster: 32b563e245826ec02b66db04487c9a0b
Frøken Ubesluttsom Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Jeg ville flytta til snertingdal. Billig å bo der. Veit ikke om det er så mye lettere å få jobb der, eller Gjøvik/Lillehammer enn andre steder. Men veldig fint der, og lett å komme i kontakt med folk der har jeg inntrykk av.... Landlig og idyllisk...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Da må du ikke flytte til Tromsø, for her er det kjempedyrt å bo. Over 30 000 pr kvm. Hvis jeg skulle begynt på nytt, ville jeg flyttet til Fredrikstad. Varmt og godt om sommeren, billig å bo. Om det er lett å få jobb vet jeg ikke, men det var da mye interessant å søke på sist jeg sjekket (som var midt på svarte vinteren her i Tromsø). Anonym poster: 0311646a36f5d383c11a7d6ce156bf68
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 se der ja, der ble jeg klokere gitt! litt mer på landet i Nord-Norge da, kanskje? Anonym poster: 9e0ecb65eefdb0a57ecfb1f6eb47312f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 - Hva er "fint" for deg? - Hva skal du jobbe som? - Hva er billig for deg? Kan du jobbe i oljen er jo Rogaland fint, men da må du bo lengre fra sentrum. I Nord-Norge kan det nok bli vanskelig å få seg jobb, avhengig av hvilken type jobb du vil ha. Du må nok ta deg en tur på finn.no og finne noen alternativer... Anonym poster: fb8e1fba19fb5ca53b90b27fad3b6ea3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #8 Skrevet 27. mai 2013 - Hva er "fint" for deg? - Hva skal du jobbe som? - Hva er billig for deg? Kan du jobbe i oljen er jo Rogaland fint, men da må du bo lengre fra sentrum. I Nord-Norge kan det nok bli vanskelig å få seg jobb, avhengig av hvilken type jobb du vil ha. Du må nok ta deg en tur på finn.no og finne noen alternativer... Anonym poster: fb8e1fba19fb5ca53b90b27fad3b6ea3 Pass deg for Rogalandsentrum, der er det dyrt. Anonym poster: ec88a195e6c17030dbf2b1095deb0202
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #9 Skrevet 27. mai 2013 Kysten av Sør - Trøndelag Utrolig mange flotte steder. Om det er lett å få seg jobb vet jeg ikke. Kort vei til Trondheim, men likevel litt på landet. Helt sikkert billigere å bo enn i byer. Anonym poster: 4932e34a2d533d19dc288c07683a36b3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #10 Skrevet 27. mai 2013 Jeg hadde flyttet til Trondheim eller Vestfold om jeg ville ha en fresh start, men det er jo umulig å svare ut fra innlegget ditt. Hva er viktig for dere? Hva er dere kvalifiserte til å jobbe med? Har dere barn med behov for barnehage? Liker dere by eller bygd? Anonym poster: c3570b62604f6d92117ba40eecc23d0a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #11 Skrevet 27. mai 2013 Støtter Trondheim Problemet med selve Trondheim by er at det er ganske studentdominert her, og en del av jobbene går dermed til dem. Fleksible og relativt enkle å ha med å gjøre, mesteparten av dem. Boligmarkedet er og ganske vanskelig til tider. Såh, igjen, kommer helt an på hva du jobber med, og hvilke krav/ønsker du har. Anonym poster: fb8e1fba19fb5ca53b90b27fad3b6ea3
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. mai 2013 #12 Skrevet 27. mai 2013 Hvor bor du da, hva blir nytt for deg? Hva jobber du med?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #13 Skrevet 27. mai 2013 Jeg må bare gi en liten kommentar: jeg har fått drømmejobben, tjener over gjennomsnittet og bor nordpå i en bygd Nå bygger vi hus til rundt 3 mill, ca 230 m2. Får stoooooor hage. Gangavstand til skole, jobb, barnehage, matbutikk. Det er fantastisk å bo her i nord. Spesielt i dag med over 20 grader og trivlige nordlendinger å være sammen med!! Vil ALDRI flytte sørover igjen!!! Hilsen en søring som har blitt en nordlending Anonym poster: cfb9070bd3374daae3121d151ab55354
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå