Gå til innhold

Hvor hadde dere flyttet hen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

for å begynne helt på nytt? Hvor er det best å få seg jobb hen og hvor er det fint og ikke dyrt å bo i Norge?

 

Anonym poster: 50b056d7ac9f0b6e36abe8c29f7ba702

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det både skal være lett å få jobb og billig å bo, så ville jeg nok flytte til Nord-Norge. ;)

(ja, jeg er uvitende søring full av fordommer) :P

 

Anonym poster: 9e0ecb65eefdb0a57ecfb1f6eb47312f

Skrevet

hvis det både skal være lett å få jobb og billig å bo, så ville jeg nok flytte til Nord-Norge. wink.png

(ja, jeg er uvitende søring full av fordommer) tongue.png

 

Anonym poster: 9e0ecb65eefdb0a57ecfb1f6eb47312f

 

Hvis du tror f.eks Tromsø er billig og bo i og lett å få jobb, tar du feil :-) Leieprisene der ligger på omtrent samme prisnivå som i Oslo. Hilsen en vitende nordlending.

 

Anonym poster: 32b563e245826ec02b66db04487c9a0b

Skrevet

Jeg ville flytta til snertingdal. Billig å bo der. Veit ikke om det er så mye lettere å få jobb der, eller Gjøvik/Lillehammer enn andre steder. Men veldig fint der, og lett å komme i kontakt med folk der har jeg inntrykk av....

Landlig og idyllisk...

Skrevet

Da må du ikke flytte til Tromsø, for her er det kjempedyrt å bo. Over 30 000 pr kvm.

 

Hvis jeg skulle begynt på nytt, ville jeg flyttet til Fredrikstad. Varmt og godt om sommeren, billig å bo. Om det er lett å få jobb vet jeg ikke, men det var da mye interessant å søke på sist jeg sjekket (som var midt på svarte vinteren her i Tromsø).

 

Anonym poster: 0311646a36f5d383c11a7d6ce156bf68

Skrevet

se der ja, der ble jeg klokere gitt! :)

 

litt mer på landet i Nord-Norge da, kanskje?

 

Anonym poster: 9e0ecb65eefdb0a57ecfb1f6eb47312f

Skrevet

- Hva er "fint" for deg?

- Hva skal du jobbe som?

- Hva er billig for deg?

 

Kan du jobbe i oljen er jo Rogaland fint, men da må du bo lengre fra sentrum.

 

I Nord-Norge kan det nok bli vanskelig å få seg jobb, avhengig av hvilken type jobb du vil ha. Du må nok ta deg en tur på finn.no og finne noen alternativer...

 

Anonym poster: fb8e1fba19fb5ca53b90b27fad3b6ea3

Skrevet

- Hva er "fint" for deg?

- Hva skal du jobbe som?

- Hva er billig for deg?

 

Kan du jobbe i oljen er jo Rogaland fint, men da må du bo lengre fra sentrum.

 

I Nord-Norge kan det nok bli vanskelig å få seg jobb, avhengig av hvilken type jobb du vil ha. Du må nok ta deg en tur på finn.no og finne noen alternativer...

 

Anonym poster: fb8e1fba19fb5ca53b90b27fad3b6ea3

 

Pass deg for Rogalandsentrum, der er det dyrt.

 

Anonym poster: ec88a195e6c17030dbf2b1095deb0202

Skrevet

Kysten av Sør - Trøndelag :) Utrolig mange flotte steder. Om det er lett å få seg jobb vet jeg ikke. Kort vei til Trondheim, men likevel litt på landet. Helt sikkert billigere å bo enn i byer.

 

Anonym poster: 4932e34a2d533d19dc288c07683a36b3

Skrevet

Jeg hadde flyttet til Trondheim eller Vestfold om jeg ville ha en fresh start, men det er jo umulig å svare ut fra innlegget ditt. Hva er viktig for dere? Hva er dere kvalifiserte til å jobbe med? Har dere barn med behov for barnehage? Liker dere by eller bygd?

 

Anonym poster: c3570b62604f6d92117ba40eecc23d0a

Skrevet

Støtter Trondheim :) Problemet med selve Trondheim by er at det er ganske studentdominert her, og en del av jobbene går dermed til dem. Fleksible og relativt enkle å ha med å gjøre, mesteparten av dem. Boligmarkedet er og ganske vanskelig til tider. Såh, igjen, kommer helt an på hva du jobber med, og hvilke krav/ønsker du har.

 

Anonym poster: fb8e1fba19fb5ca53b90b27fad3b6ea3

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvor bor du da, hva blir nytt for deg?

 

Hva jobber du med?

Skrevet

Jeg må bare gi en liten kommentar: jeg har fått drømmejobben, tjener over gjennomsnittet og bor nordpå i en bygd ;) Nå bygger vi hus til rundt 3 mill, ca 230 m2. Får stoooooor hage. Gangavstand til skole, jobb, barnehage, matbutikk. Det er fantastisk å bo her i nord. Spesielt i dag med over 20 grader og trivlige nordlendinger å være sammen med!! Vil ALDRI flytte sørover igjen!!! :)

 

Hilsen en søring som har blitt en nordlending ;)

 

Anonym poster: cfb9070bd3374daae3121d151ab55354

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...