Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Jeg har hørt at disse antientileptikaene er så forferdelgi farlige for babyen, og lurer på hva deres erfaring er ift graviditet og antiepileptika? Jeg står på Lamictal 200 mg daglig og 0.5 mg Rivotril. Dette er eneste behandling osm fungerer for meg. Mne etter å ha lest om disse emdisinene og graviditet er jeg livredd for at barnet allerede kan ha tatt skade.. Hvordan har det gått med deres barn, hvilke medisiner gikk du på og iv hvor høye doser? Ekstra oppfølging osv? Og hvor høy folat-dose anbefales til epileptikere kontra "vanlig" gravide? Håper inderlig på noen svar her inne, legen har ikke timer før neste uke. Jeg er bare 4+5. Anonym poster: c8e472d84adaf04624ef676cb8d9c77b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 jeg er ikke epileptiker selv, men mor til en. fortsett å ta medisinene dine som du skal. det er farligere for spiren dersom du får anfall enn hva medisinen er. men, når det er sagt. har du et sykehus/avdeling du er tilknyttet, hvor du kan ringe inn og spørre hva du skal gjøre? og kanskje få en litt mer "akutt" tid enn hva legen din kan tilby? si du er bekymret - det er jo heller ikke bra for spiren. og om du ikke kan få tak i en lege, så kan kanskje en sykepleier berolige/rådgi deg. det verste du kan gjøre, er å sitte alene med dine bekymringer. få tak i fagfolk så fort som mulig. kan godt forstå du er bekymret. anti-epileptika er ikke til å spøke med. håper det ordner seg fort! Anonym poster: 1df63134affa654d1d0ea2ff180627bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå