Gå til innhold

Hvor fleksible er dere med babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente på 10 mnd. Pga reflux har vi hatt store problemer med søvn, rutiner og mat. Nå går hun på medisiner og ting har begynt å roe seg på alle måter. Hun har begynt å komme inn i gode rutiner med mat, soving osv. Om 2 mnd begynner hun i barnehagen så jeg syns det er godt ting har begynt å bli mer stabilt.

Det jeg lurer på er hvor fleksible dere er med babyen og hvor nøye dere er på å holde dere til rutinene? Verden kretser jo liksom ikke rundt bare oss og babyen og ting skjer som ikke alltid sammenfaller så godt med rutinene.

Feks: Et vennepar ber oss på middag en hverdag. De jobber og for dem passer det fra klokken 18. Da pleier vi å være i gang med kveldsmat og er avhengig av barnestol. En del gris blir det jo også da hun nekter å spise med skje. Rundt 19 er det tid for pysj osv, men det blir jo vanskelig når en borte. Ikke er hun av typen som kan sovne og bare flyttes rundt på etterpå. Da våkner hun garantert og vil være våken i mange timer. Så blir en hjemme, eller lar en det skure med rutiner og alt?

(Vet at vi kan invitere til oss, og det gjør vi ofte.)

Anonym poster: b9d92789cffe2c4cc6109dd0e84e5102

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi fått en del rutiner på vår som er 8 mnd.. og er ikke veeeldig fleksibel egentlig. Prøver å holde på det så godt vi kan.

Kan evt forskyve en times tid, men det er egentlig maks :)

Prøver å få til slike ting i helgene, eller så inviterer vi til oss. Evt gjør ting hver vår kveld.. :)

Vil helst ikke risikere å tulle til gode rutiner :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Med førstemann turte jeg ikke gå ut døra etter kl 18 fordi søvn var ikke-eksisterende frem til hun var 6 mnd. Med andremann var det ikke noe problem, han sovnet der han var. Så kommer ann på babyen vil jeg si ;)

Skrevet

Nå er det en spesiell situasjon for dere, og dere har bare et barn. Så jeg ville prøvd meg litt frem. Kanskje prøve å holde rutinene, men ikke slik at jeg ble helt isolert sosialt. Spise middag sammen med venner hadde jeg gjort, tatt med stol, kveldskiftet, tannkost og mat til babyen og gjort han helt klar mens vi var på besøk.

Her har vi 4 barn og da blir naturligvis den yngste tatt med når de skal kjøres hit og dit. Noen ganger i pysjamas etter kveldsmat, noen dager blir soving på dagen tatt i bilen osv. Men disse bruddene på rutiner forstyrrer ikke nevneverdig for hans del. Han er vel den av oss som takler brudd på rutiner aller best.

Skrevet

Er veldig fleksibel eigentleg, lisja et når ho er svolten og søv når ho er trøtt. Om det ikkje er noko spesielt på gong prøvar eg å gi kveldsmat og stell på ca same tid kvar dag, då vil ho legge seg til ca same tid også. Men er vi på besøk blir det skippel i dette og, utan at det gjer noko..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...