Gå til innhold

Hvordan er dette med operasjon og ventetid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en tidsfrist? At du skal ha operasjon innen en viss tid etter en har vært til legen?

Og hva skjer om en blir verre i mellomtiden?

Anonym poster: 7e214564ed7af7dd7b746ac23fe83577

Videoannonse
Annonse
Skrevet

avhenger hvorfor en skal operere,.

alvorlighetsgrad har mye å si.

Anonym poster: 37511b191683ca7e06e553f723af6886

Skrevet

avhenger hvorfor en skal operere,.

alvorlighetsgrad har mye å si.

Anonym poster: 37511b191683ca7e06e553f723af6886

Kneet er helt ødelagt. Og blir bare verre, og skal ikke operere før om et halvt år. Var til legen i fjor sommer... Klarer knapt å gå. Kneet låser seg plutselig og jeg får store smerter og det hovner opp. Hver dag :( Skal fungere på jobb og har mye å gjøre hjemme, så det er veldig frustrerende :( Er det noe jeg kan gjøre, eller må jeg bare belage meg på å vente?

Anonym poster: 7e214564ed7af7dd7b746ac23fe83577

Skrevet

Det er fritt sykehusvalg.

Gå inn på sykehusvalg.no, søk opp din type operasjon og sjekk om andre sykehus har kortere venteliste. Kan jo hende det lønner seg å ta flyet til feks Bergen dersom det er kortere venteliste der!

Skrevet

Ikke alltid noe stemmer. Husker en dame som gikk ut i media etter å ha hatt ødelagt endetarmsåpning i 9 år etter fødsel. Dama hadde vært låst til hjemmet siden. Kunne selvfølgelig ikke jobbe da hun var avhengig av å se toalettet. For et jævlig liv hun fikk mens hun "ventet"...

Lurer på om staten tjente noe på den der ventelista..

Anonym poster: 42abe81bf5e9776dc1aabdb639cc65f4

Skrevet

Blir det verre mens du venter på operasjon, tar du kontakt med fastlegen din igjen. Du sier at du må ha en time så snart som mulig, at det haster. Hvis ikke kan du risikere å vente 3 uker på time hos fastlege. Du forklarer problemet, sier at det er mye verre. Så må legen fremskynde denne timen for deg.

Hilsen sykepleier

Anonym poster: 8750d0ce880faf2432f9eb8a88e201c5

Skrevet

Det er også noen operasjoner som kommer innunder 'raskere tilbake'- prosjekt også, sjekk ut om det er aktuelt for deg. De ønsker jo at folk skal kunne jobbe og prioriterer noen type pasienter og operasjoner.

Skrevet

Sjekk fritt sykehusvalg, det kan være store forskjeller på ventetidene! Det du og kan gjøre er å ringe sykehuset og høre om operasjoner som avlyses. Man kan av og til komme til før hvis folk "avlyser" operasjonene sine, og man kan stille på kort varsel.

Som nevnt over her, skjer det noen endringer i situasjonen er det viktig at man tar kontakt med fastlegen, plutselig er det noe som er grunn nok til at operasjonen fremskyndes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...