Gå til innhold

Trenger hjelp av erfarne hundeeiere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klipper peldsen til hunden min jevnlig. Når jeg klipper henne i dag så jeg at hodebunnen og litt opp mot ørene er full av noe flasslignende greier og noen små sår(spesielt i ørerota) ene øyet hennes ser jeg og nå er småbetent:-s jeg har ikke sett dette før i dag grunnet lang pels, og har heller ikke merket noe på henne (endret adferd ol..) hun er akkurat likedan nå som før. Ellers har hun bestandig spist lite og neglene hennes har vært dårlige, uten at jeg har fått tips fra vetrinær når det gjelder de to tingene..

Vi må en tur til vetrinær uansett i nermeste fremtid for å ordne med ormkur. Problemet er at vetrinæren her om kring er stengt grunnet ferieavikling(åpner om ca 1 uke) skal da ringe å bestille time til hunden min.

Så det jeg lurer på om dere hundeeiere det ute har noen tips til hva jeg kan prøve selv for å hjelpe å før vetrinæren åpner igjen? Saltvann el til øyet, eller la det være? Ser jo nå når jeg har klippet pelsen at det ligger størknet betennelse eller noe under øyet:-(

Nør jeg vaske henne med en vanlig hundesjampoo eller med vanlig rent vann? Eller bør jeg la all skorpen være i fred?

Blir så fryktelig usikker her jeg sitter. Hun har aldri hatt noen problemer før, og vetrinæren er stengt:-(

Føler meg som verdens verste hundeeier når jeg ikke har oppdaget dette før nå...

Anonym poster: cebaff112f266345492ba883b7b5ce9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skrivefeil. Gikk litt fort i svingene. Ser og at jeg har skrevet utrolig dårlig, men håper dere skjønner hva jeg mener...

H

Skrevet

Ville bare tørket øyet med en våt klut. Fjerne det.

Det i pelsen vet jeg ikke.

håper du får svar ¨på det.

Anonym poster: 025f1f9f2ae3e7aa0726c39249b8f138

Skrevet

Kok opp saltvann å skyll godt rundt øyet slik at du får fjernet skorpene. Så lufttørker du godt og ser nærmere på huden.

Er det veldig irritert og det ikke finnes andre veterinærer du kan oppsøke, kan du prøve deg fram med feks bacimycin som kjøpes reseptfritt. Evnt en god aloe vera.

Kan det være våteksem?

Skrevet

Kok opp saltvann? Helt enkelt salt og vann? Hvor mye av hvert? Hvor får jeg kjøpt bacimycin? Hvis det må kjøpes hos vetrinær er jeg like langt:-s og hvilken aloe vera?

Mange dumme spm her nå.. Beklager

Hi

Skrevet

Kok opp saltvann? Helt enkelt salt og vann? Hvor mye av hvert? Hvor får jeg kjøpt bacimycin? Hvis det må kjøpes hos vetrinær er jeg like langt:-s og hvilken aloe vera?

Hi

1 liter vann kokes og tilsettes en ss salt. Avkjøles og tildekkes.

Bacimycin og aloe vera får du kjøpt på apoeteket, men pass på at det er en god aloe vera, ellers har det lite hensikt å bruke den. Og a.v kan ikke brukes på åpne sår.

Lykke til. Skal til vet med gammelhunden om en time, og er sjeleglad for at vi alltid har en åpen veterinær her i distriktet :-)

Skrevet

Hi

1 liter vann kokes og tilsettes en ss salt. Avkjøles og tildekkes.

Bacimycin og aloe vera får du kjøpt på apoeteket, men pass på at det er en god aloe vera, ellers har det lite hensikt å bruke den. Og a.v kan ikke brukes på åpne sår.

Lykke til. Skal til vet med gammelhunden om en time, og er sjeleglad for at vi alltid har en åpen veterinær her i distriktet :-)

Tusen takk for svar! Setter stor pris på det, og det tror jeg tispa gjør og;-)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...