Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Førstegangs.... Siste uken har jeg hatt kynnere. De kommer og går men blir stadig hyppigere og sterkere. Fikk festeblødning for to dager siden. Slimproppen går og går og går.... Jeg har ganske høy smerteterskel, men nå får jeg ikke sove og det gjør VELDIG vondt å gå. Hvordan vet dere når det er på tide å dra på føden? ( jeg har ringt dem. Forsto at de hadde veldig mye å gjøre, selv om de selvfølgelig sa jeg skulle komme dersom fødsel var i gang...) det er nesten 2 timer å kjøre, så temmelig kjedelig å bli sendt hjem igjen... (termin på torsdag som kommer) Anonym poster: 233520e11dcc01814fcffbcddf941ff3
ung.mor.89 Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Jeg begynte å riste begge gangene jeg skulle føde. Lå å ristet i senga. klarte ikke stoppe det. du kjenner forskjell på smerten. gjorde jeg. ringen føden om du er usikker.
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Når de ikke går over, og kommer som tak.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Sansynlig vis kjenner du det godt. Veer pleier å være vesentlig vondere enn kynnere, men de trenger ikke å være det. Det sikkreste tegnet er at smertene blir regelmessige og kommer hyppigere og hyppigere. Kommer de jevnt med 2-4 minutters mellomrom kan du regne med at det er rier du har, spessielt om du ikke klarer å snakke eller stå uten å holde deg fast i noe samtidig Anonym poster: e3426c91ac826c180175400a63e31613
♥Madam Mim♥ Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Om du er førstegangs kan du nok regne det som rier når de er regelmessige og er såpass sterke at du må puste deg igjennom. De stopper ikke opp og blir hyppigere og sterkere. Som flergangs så er det vanskeligere å vite om det er rier eller maserier. Før fødsel (som ble igangsatt) nå satt jeg med rieteller minst hver 3 natt de siste 14 dagene fordi det kjentes helt ut som rier...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Takker! Er litt redd for at kroppen skal gjøre masse forarbeid nå og så skal fødselen gå kjempefort siden vi har så lang vei til sykehuset :-/ Anonym poster: 233520e11dcc01814fcffbcddf941ff3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 Jeg kjente ikke forskjell. Da jeg endelig fikk rota meg på føden hadde jeg 5 cm åpning... Anonym poster: 38327af2eb88841b347701c50bd6f9ba
Sølvpanter Skrevet 27. mai 2013 #8 Skrevet 27. mai 2013 Jeg ville lyttet til kroppen og magefølelsen. Jeg er en av de som ikke får regelmessige og gode rier slik det står om i alle bøker. Ikke før jeg har 7-8 cm åpning og ungen nesten er ute. Dette gjaldt med førstemann også, men da var jeg heldigvis på sykehuset alt pga igangsetting. Hadde urgelmessige tak (2-15 min mellom hele tiden) som varte i alt fra 5 sekunder til 40 sekunder. Ingen av jordmødrene tok meg på alvor der jeg som ung førstegangsfødene prøvde å fortelle dem at jeg trodde jeg var i fødsel. Da en til slutt undersøkte meg hadde jeg 7 cm åpning og 1 time senere var babyen født! Men jeg selv var ikke i tvil da, for det gjorde veldig, veldig vondt (måtte puste meg gjennom dem og klarte ikke å snakke skikkelig når de kom), og i motsetning til kynnere så gav de seg ikke helt selv om intervallene varierte.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #9 Skrevet 27. mai 2013 Ingen fasitsvar på dette! Jeg trodde jeg hadde kynnere. De kom med ujevne mellomrom over et døgn, men aldri mindre enn 5 minutter mellom. Det var jo bittelitt vondt, men kunne fint føre en samtale mens det stod på. Fant ut vi kunne ringe føden for å høre om akkurat det du spør om. De hadde lite å gjøre, så vi fikk beskjed om å komme inn. I bilen kjente jeg at jeg måtte veldig på do. 25 minutter senere ble hun født. Anonym poster: 6131ab466ddd66c233e421fd618c0890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå