Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 nettopp barnet sitt noen uker på vei. Nå bebreider hun seg selv for at hun hadde en spontanabort, og hun er helt overbevis tom at hennes negative følelser har bidratt til at kroppen har støtt forsteret fra seg. Hva skal jeg si? Det kan da være sant, det. Uff. Har ofte tenkt det selv, jeg. At mange som mister gjør det pga stress/angst/depresjoner osv... Trist Anonym poster: ffc6f5647fdc0a7cf4f0ade1ab51868f
soleia Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Kvar har du det frå at mange spontanaborterar pga stress/angst/depresjon? Den vanlegaste årsaka er at det er kromosomfeil eller feil utvikling av babyen, slik at det ikkje er liv laga. Så kan det vere hormonelle, immunologiske eller fysiske tilhøve i livmora som er årsak. Blir berre tull å bebreide seg sjølv, eller andre, sjølv om det er nærliggande om ein er deprimert frå før. Håpar veninna di vert snart gravid og får babyen ho ynskjer seg.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Men det er kanskje best at hun får hjelp (psykisk) før hun prøver på nytt? Man blir ikke akkurat bedre når man blir gravid (pga hormoner) og etter fødsel kan det bli lettere å få fødselsdepresjon hvis man ikke er stabil fra før av (hørte jeg fra min lege). Anonym poster: 2e56bb7018d1be90f771314eb13f21cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå