Gå til innhold

Utredning med laparaskopi? Endomitrose?


Anbefalte innlegg

Skrevet

litt usikker på om det er slik det skrives.

 

Min venninne utredes for barneløshet. De har vært prøvere i 23mnd, uten hell..Hennes mann har vært til sjekk, men han har 2 barn fra tidligere så sjangsen for at det er alvorlige feil med hans spermie er vel liten. Min venninne var til innvendig UL, der var alt ok (altså pco er utelukket). Ved endomitrose f.eks, ville man da sett noe ved innvendig UL? Eller kan man kun finne ut av endomitrose med lapraskopi? Hun har aldri hatt klamydia, har regelmessig mens (30dagers syklus).

 

Anonym poster: be4111af390d49bf3c69371b5e8ef764

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ofte se tegn på endometriose ved ultralyd (f.eks de ganske typisk utseende endometriose-cystene), men diagnosen settes ikke endelig uten laparoskopi.

 

 

 

Anonym poster: 911b550dc08c17d488a3a1eaf978654f

Gjest Anybody
Skrevet

På meg fant de ut at jeg har endometriose ved lapraskopi :) så ingenting på UL. Fant masse ved lapraskopi.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...