Gå til innhold

Amming og unngå vektnedgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere å unngå å gå ned for mye under amming?

Kanskje litt motsatt problemstilling enn de fleste etter fødsel, men jeg er redd for å bli for tynn!

Fødte min sønn for 1.5 uke siden. Veide 75 kg når jeg ble gravid, veide 74 når jeg fødte. Altså 1 kg mindre enn utgangspunkt.

Min matchvekt er 70 kg, under dette synes jeg selv jeg blir for tynn. Allerede nå veier jeg 68 kg og ser jeg fremdeles har vann i kroppen og magen er hoven så vil gå ned enda mer pga dette...

Så er det dette med amming da, fullammer den lille gutten, men er redd det tar for mye energi fra meg slik at jeg går ytteligere ned. Hva gjør dere for å oppretholde vekten deres?? Klarer dere det kun ved å spise normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null og niks problem, jeg gikk opp når jeg ammet!

Anonym poster: 4665fc1bde0c24ca96267e5d57f05a4f

Skrevet

Min mage er "hoven" et halvt år etter fødsel... Så skulle gjerne byttet med deg :P;)

Nå er min matchvekt "litt" lavere enn din da! Og jeg er 179 høy..

Men seriøst, tror dere som har kilo som bare renner av ikke får gjort så mye med det faktisk. Min venninne ble skinnmager og spiste som en hest..

Skrevet

Fullammet mini i 3 mnd., og gikk ikke ned ett gram..... Spiste og trente normalt. Er ingen automatikk i at man taper seg om man ammer, så ta ikke sorgene på forskudd :)

Tillykke med baby forresten!

Skrevet

Jeg gikk mye opp i vekt under ammingen. Aldri vært så sulten i mitt liv, og hadde jeg ikke begrenset meg kunne jeg fint startet hver dag med 200 gram melkesjokolade...

Du bør innta litt flere kalorier enn normalt når du ammer, om du ikke ønsker vektnedgang. For meg var det ikke noe problem å gjøre det. :P

Anonym poster: 767b1bc8558d3bfdbf4953dc4e1e7e23

Skrevet

Heheh, jeg går opp i vekt under amming- begge gangene. Går ikke skikkelig ned før ammingen er over, uansett hvor mye jeg trener og hvor lite jeg spiser. Hormonelt, sier legen min. :P

Skrevet

Takk for svar :)

Trodde omtrent alle gikk ned ved amming jeg, virker sånn på alle jeg har snakket med!!

Er 176cm og vet jeg egentlig har en litt høy matchvekt. Vet ikke hvorfor, for jeg er ikke spesielt kraftig bygget bortsett fra litt brede hofter, men veier jeg under 70 kg begynner jeg å få kommentarer fra folk rundt meg om at jeg blir for smal i ansiktet osv... Ser det ikke selv, men stoler jo på folk som står nær meg....

Skrevet

Har ingen tips til deg, bortsett fra å spise alt du orker, ville bare gratulere med den lille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...