Gå til innhold

Trøst til alle dere med MA


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk oppdaget en MA hos jordmor da jeg var 11+5. Fosteret hadde dødd i uke 9.

Hadde ikke fortalt det til noen i familien, og hadde planlagt å fortelle det etter denne private ultralyden hos Jordmor. Noe vi hadde gledet oss veldig til.!

Jeg hadde ikke hatt noen forvarsel, blødninger etc. Og alle som har vært igjennom noe sånt vet hvor forferdelig tungt det er, og jeg slet psykisk som bare pokker. Fikk en uke sykemelding bare for å hente meg inn igjen. Jeg fikk forresten full dose cytotec på sykehus, som likevel endte med utskrapning et et og et halvt døgn senere. Uff.

 

Det ble anbefalt en mnd venting til ny prøving og at mensen skulle dukke opp 4-6 uker senere. Da den ikke gjorde det , tenkte jeg å ringe legen min (ja, jeg ble hysterisk!) , men tok likevel en graviditetstest, bare for å utelukke det spørsmålet når jeg event bestilte ny time.

Den viste: Gravid 3+ ! Og så tok jeg ny morgenen etterpå , som også viste Gravid 3+. Og så tok jeg en ny 4 dager etter der igjen som viste det samme. Og vi hadde hatt sex 2 ganger nøyaktig 3 uker og 1 dag etter utskrapningen. Men ikke noe mer enn det, for vi ville jo ikke "prøve". Men brydde oss heller ikke med prevensjon.

 

7 uker og 4 dager etter utskrapningen viste undersøkelse hos gynekolog et nytt foster :D Jeg hadde blitt gravid uten mensen igjen, og var allerede 6+3 uker på vei :D

 

Så mirakler kan skje. Og gyn. og jordmor mente at da var nok kroppen min veldig innstilt på at den ville bli gravid igjen:D

Og her er jeg ennå. 11+3 dager på vei, og fikk se et vitalt og friskt foster på privat ultralyd i uke 10+5.

 

Så det er ingenting fysisk i veien for å bli gravid igjen rett etter en MA. Det ble ivertfall jeg :D

 

 

 

 

Anonym poster: 7079fe698d7dc9a59aad95409d04e48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest PerfectChapterLaidToRest

For en fin historie! Godt det fikk fint for dere!

Hadde selv en MA i uke 9, som ikke ble oppdaget før uke 15.

 

Vi har også blitt rådet til å vente i 1mnd nå, og to uker uten sex og bad.

Har vel igrunn ikke fulgt dette til punkt og prikke, da vi hadde sex en uke etter MA med prevensjon, da blødningene hadde stoppet opp for en dag.

 

Jeg er litt bekymret for å prøve igjen før jeg har hatt en mens, men har veeeeldig lyst å bli gravid igjen, NÅ!

Er en litt utålmodig sjel av meg.. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror alle må gjøre det som føles riktig for en selv. Hadde en ma selv nå som ble oppdaget da vi skulle starte ferien vår. Sommeren er tiden for kos og tid til hverandre . Så vi bare håpper i det igjen . Gyn min sa det ikke var noe farlig og prøve før neste mens. Hun sa at mange opplever at det kan være lettere og bli gravid igjen . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt å lese ... vi har MA i dag og utskrapning i morgen .. så kanskje like greit å bare prøve som vanlig uten å frykte noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...