Gå til innhold

Låne bort ting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt iPad mini til sønnen min, og nå kom han lei hjem for far mente datteren til samboeren hans skulle ha den halve helga for han måtte lære å dele. Det som gjør meg så forbannet er at jenta slipper å dele siden hun er så redd for tingene sine.

Anonym poster: c30263dfea63b037710e3960a3329a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har senket deg ned på barnas nivå

Anonym poster: e6590effa803448d6ffeee5f260b86fb

Skrevet

Da hadde jeg blitt sur..

Men er litt delt og, tenker at den burde være hjemme når du vet at ting er sånn, men man bør da kunne ha egne private ting som ipad og mobil for seg selv, uten å dele... Hadde vel blitt ramaskrik om det var en stemor som krevde å dele mobil med mannen...

Anonym poster: 354dceb9f379f24ee591b2209f494840

Skrevet

Jeg er enig med far i at man må dele - det er ikke greit at et barn har noe spennende som det andre barnet ikke får låne, selv om det er hans. Da må han la være å ta det med. Men det er uakseptabelt at ikke det samme gjelder for det andre barnet.

Anonym poster: 92ec2bffefde78e50446998f34e3ffc1

Skrevet

Hadde ikke sendt den med. Hva skjer feks. om jenta ødelegger den?

Anonym poster: fcd85a616a0df2783ee00924eb208b01

Skrevet

Jeg er helt enig i at barnet må dele. Jeg synes faktisk det er en uting at ETT barn skal sitte med en spennede ting mens det andre barnet bare må se på. Hvis han absolutt ikke vil dele, får han heller la Ipaden bli hjemme.

Selvfølgelig må dette gjelde begge barna:)

Skrevet

Barn, og voksne, bør lære seg å dele. Hvis de har ting de vil ha for seg selv bør de holde dem på eget rom og ikke bruke dem mens andre ser på. Det går selvfølgelig begge veier. Begge barna bør få låne den andre sine leker så lenge de behandler det forsiktig.

Den gangen jeg var den eneste i familien med PC var det en selvfølge at mannen fikk bruke den også og da han kjøpte det første nettbrettet fikk da både jeg og ungene låne det.

Anonym poster: 123dc1c21066756cfc5db151029e504e

Skrevet

Og alle hyler at man ikke må bruke Mobilen til mannen!! Ja ja, stein i glasshus

Anonym poster: 9a9f0b09058c181437ab08fdb9921a4f

Skrevet

Enig i at barna bør lære seg å dele, men det får være grenser. Halve helga var i overkant; det er tross alt guttens iPad! Jenta bør få låne den litt, men hun må også kunne lære at hun ikke har "krav" på å låne andres saker. Dessuten er det selvsagt at dersom hun får låne, må hun også kunne låne bort.

Skrevet

Jeg mener han skal slippe å dele så lenge hun ikke trenger dele med ham. Hun fikk ipod til jul og han har aldri fått lånt den, så da kan hun nå holde på med sin ipod og han med sin ipad nå. HI

Anonym poster: c30263dfea63b037710e3960a3329a67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...