Gå til innhold

Når fødsel starter, storebror passe de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen nettverk av familie rundt oss her vi bor. Og vi bor en time unna sykehus. Storebror er 14 år og småsøsken er 4 og 6 år. Hadde dere hatt storebror som barnevakt hjemme mens far er på sykehus? I tilfelle vi ikke har noen andre?

Anonym poster: 5ddaadf1a06befde144bb5fdc32c8d04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det ville jeg annsett som helt greit så lenge 14 åringen ikke er metalt tilbakestående eller liknende.

Anonym poster: afed9657af141bbdbe0b239085e61f1c

Skrevet

Kommer an på fjortenåringen. Hvordan er han?

Anonym poster: bd56077695505daac0d96c6eea8e067b

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, selvsagt. De små ungene er store, og storebror er jo snart konfirmant :)

Skrevet

Han er flink, men er som fjortiser flest. Noe sur og kverulerende av seg, og kan være sur særlig mot han på 6. Disse to kan krangle litt ;-)

Skrevet

Ja jeg ville latt han være det. men ikke om natta.

avhenger nok litt av hvor dere bor.

Er det noen naboer som kan bidra?

Anonym poster: c9f05fda1b4c5d152e7a17aef59a3148

Skrevet

Ja, iallfall fram til noen kunne komme og avløst han.

Blir kanskje mye for en ung gutt å ha ansvar for to småsøsken veldig lenge, og med en fødsel vet man jo aldri.

Småsøsken har jo en tendens til å ikje høre etter når større søsken snakker til dem. Sånn er det her ialkfall med han på snart 4 og broren på 15.

Skrevet

Kjenner ikke naboene. Men har noen bekjente 5 min unna. De khenner ikke ungene våre så godt. Men kan høre med de om de kan være konsulenter for storebror om det skulle være noe. Får prøve å snakke med han ig forberede han. Han har både førstehjelpskurs og er tidligere speider, så det bør vel gå ;)

Skrevet

Kjenner ikke naboene. Men har noen bekjente 5 min unna. De khenner ikke ungene våre så godt. Men kan høre med de om de kan være konsulenter for storebror om det skulle være noe. Får prøve å snakke med han ig forberede han. Han har både førstehjelpskurs og er tidligere speider, så det bør vel gå wink.png

Mannen kan jo prate med ungene innimellom selv om du er i fødsel. Det burde ikke være noe problem. Om en 14 åring ikke kan se etter søsknene sine i den settingen har man gjort noe fundametalt galt i oppdragelsen.

Anonym poster: afed9657af141bbdbe0b239085e61f1c

Skrevet

Han er flink, men er som fjortiser flest. Noe sur og kverulerende av seg, og kan være sur særlig mot han på 6. Disse to kan krangle litt ;-)

Selv om han er fjortis så tror jeg at i en slik "alvorlig" situasjon der han skal være barnevakt og han får den "stillingen" så tror jeg han stolt kommer til å ta en litt mer voksen rolle. :)

Jeg kjenner meg igjen der, jeg kunne være en skikkelig tverr storesøster i den alderen og litt eldre må jeg innrømme, men hvis jeg måtte passe på mine to mindre brødre gikk jeg veldig inn i rollen. :) Var jo stolt av å få tilliten og var jo voldsomt gla i brødrene mine selv om jeg var fjortis. :)

Så lenge han kan ringe noen når han trenger det og kanskje ha noen konsulenter i bakhånd hvis de minste skulle "slå seg vrang" eller noe skulle skje går det nok helt fint. :)

Natterstid ville jeg nok ha hatt noen litt eldre for 14 åringen sin skyld. :)

Skrevet

Takk for mange fine svar. Da får han nok jobben ;-) Virket jo litt stolt da vi nevnte for han at dette var en mulighet.

Skrevet

Det vil jeg tro går helt fint hvis barna er gjennomsnittlig greie å ha med å gjøre og 14 åringen har noen i nærheten å konsultere seg med,i tilfelle krise som at 4 åringen stikker av eller 6-åringen knekker en arm.

Anonym poster: 2cd84727862c62ad1eee592497087723

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...