Gå til innhold

Er ikke det litt lenge mellom hver måling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er straks 27 uker på vei. Hadde for to uker siden BT på 140/90 og 1+ på protein. Var hos legen en uke etter, da var prøvene normale igjen. Legen mente da jeg kunne ta ny sjekk av dette om nye to uker. Er ikke dette litt lang tid mellom sjekk? Er slapp, sliten, har hjertebank og synes babyen ikke er fullt like aktiv som før. Er allikevel redd for å virke hysterisk fordi legen virka så bagatelliserende. Hva ville dere gjort?

Anonym poster: a9b2bc32feefa3e1c86e06912f1357d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått deg jordmor på helsestasjonen da? Jeg har alltid kontakta de rundt 20 og går annenhver gang til lege og jordmor, og da har man liksom to stk å spørre eller mase med og ;)

Men eller er det vel normal tid imellom til å være i de ukene du er.

Lykke til og ring heller for mye enn for lite :)

Skrevet

At babyen er mindre aktiv kan også skyldes at den har mindre plass eller har snudd seg med beina innover i magen. Men jeg synes du burde fått hyppigere oppfølgning dersom du er engstelig og ha hatt kritiske verdier m.t.p. svangerskapforgiftning. Ellers støtter jeg rådet med å kontakte JM, hun vil kanskje også ha bedre tid til å fortelle deg om hva du skal være obs på. Trøtt, sliten og slapp med hjertebank er ikke uvanlig uten at det er noe galt av den grunn, mens pannehodepine, kvalme, smerter øverst i magen, prikking foran øynene ol er tegn du bør være veldig obs på.

Skrevet

Jeg har det som deg (sjekk hver annen uke) og har litt forhøyede verdier. (men utenfor grensen til svangerskapsforgiftning). Jeg har fått klar beskjed om at hvis jeg blir dårligere så ringer jeg bare føden. (har hatt svangerskapsforgiftning tidligere)

Anonym poster: 96a09f922202943bbf05b911d8a217b0

Skrevet

Jeg har det som deg (sjekk hver annen uke) og har litt forhøyede verdier. (men utenfor grensen til svangerskapsforgiftning). Jeg har fått klar beskjed om at hvis jeg blir dårligere så ringer jeg bare føden. (har hatt svangerskapsforgiftning tidligere)

Anonym poster: 96a09f922202943bbf05b911d8a217b0

Ok. Takk for svar alle. Jordmor er mye borte. Du som jeg siterer, kan jeg spørre hva dine verdier pleier ligge på? :)

Anonym poster: a9b2bc32feefa3e1c86e06912f1357d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...