Gå til innhold

Noen med januarbaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nemlig høre i går at desember og januarbarn må være det verste og få. Det ble begrunnet med at det er mørkt, kaldt, og at det er koseligere å ha nyfødt på våren...

Jeg har termin i januar da, håper at dette ikke stemmer ;-) Selv om jeg ikke tror det! :-)

Anonym poster: 35c17dc098f435b65f60d14de2b13c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp har drt.

Helt fint å få høygravid når det er kaldt ute (blir veldig varm hele tiden, ville dødd om jeg var høygravid sommer...)

Ulempe : litt styrete med mye klær på baby i starten.

Nå er vesla snart 5 mnd og vi kan nyte sommeren :-)

Annen fordel : eldst i klassen

Skrevet

Jepp har drt.

Helt fint å få høygravid når det er kaldt ute (blir veldig varm hele tiden, ville dødd om jeg var høygravid sommer...)

Ulempe : litt styrete med mye klær på baby i starten.

Nå er vesla snart 5 mnd og vi kan nyte sommeren :-)

Annen fordel : eldst i klassen

Takk for svar :-) godt å få høre det! jeg tenker at det finnes jo så mange deilige skinn og ullvognposer, og masse mykt godt ull, så da trenger de ikke såå my klær i vogna? :-)

Skrevet

Min eldste er januar barn.Jeg mener det er beste dem er moden når dem begynner på skolen.Min datter vokste opp til å bli en sterk og flott jente folk sier så mye rart.

Anonym poster: 2ba21917b44ca3a4ecbad6af9c074824

Skrevet

Jeg har januarbarn og det var bare kjekt!

Siden det var veldig kaldt valgte jeg ikke å gå turer første mnd. Vi koste oss inne :)

Kan ikke komme på noe negativt?

Anonym poster: 3c845ccff4c18041941fa1f189a72c3b

Skrevet

Takk for svar dere! :-) folk sier så mye rart ja! Man kan jo f.eks dra på januarsalget med de om man vil ta seg en tur ut! ;-) HI

Gjest Thunder Road
Skrevet

Jeg har januarbarn :) Ikke noe problem det! Litt ekstraarbeid med klær for å komme seg ut, men vi var mye inne den første tiden pga mange minusgrader. Orket uansett ikke å så mye ut pga søvnmangel :P Dessuten hadde vi kjørepose i bilstolen, det er mitt beste tips til deg :) Slapp å ha SÅ mye klær på da.

Tenker også at det må være flott å være eldst i klassen når den tid kommer :) Jeg har prøvd å få april og augustbarn også, og kan med sikkerhet si at det var akkurat like koselig å få baby i januar!

Skrevet

Jeg har januarbarn smile.png Ikke noe problem det! Litt ekstraarbeid med klær for å komme seg ut, men vi var mye inne den første tiden pga mange minusgrader. Orket uansett ikke å så mye ut pga søvnmangel tongue.png Dessuten hadde vi kjørepose i bilstolen, det er mitt beste tips til deg smile.png Slapp å ha SÅ mye klær på da.

Tenker også at det må være flott å være eldst i klassen når den tid kommer smile.png Jeg har prøvd å få april og augustbarn også, og kan med sikkerhet si at det var akkurat like koselig å få baby i januar!

takk for svar! :-) bilpose noteres ned :-)

Skrevet

Jeg tenkte slik som deg da jeg ventet vesla, hadde termin 25 desember, hun kom 1 januar. Men så langt har jeg ikke funnet noe negativt, hun er straks 5 mnd nå :) Hadde en veldig god dunpose, så hun trengte bare jakke, lue og votter i den, så ikke så styrete med klær heller :) I begynnelsen når det var så kaldt så var det egentlig litt deilig å bære være inne også, få amming på plass osv...

I tillegg blir hun eldst i klassen, er jo et pluss :)

Har enda ikke funnet noe negativt med januarbarn, hverken med å gå gravid på sommer, høst og tidlig og ikke så kald vinter, ei heller med å ha nyfødt på vinteren :)

Gratulerer med kommende januarbaby :)

Skrevet

1. mann er januarbarn. Syntes det var flott å få på starten av året. Hadde lært han å kjenne før det ble varmt i været og enda vanskeligere å få han til å sove. ( sleit i 3 år med søvn, broren er motsatt heldigvis ;) )

Skrevet

Jeg har et sommerbarn og et januarbarn, og synes begge deler har fordeler og ulemper. Akkurat det med å være høygravid på vinteren var veldig tungt for meg, men det er jo så individuelt. Etter at babyen kom ut var det bare fordeler med januarbarn. Mye inne i starten uansett, og nesten godt å ha en unnskyldning til å bare være hjemme :)

Anonym poster: 3747e085639a0f975bf3f0eae8e7ca8d

Skrevet

Jeg har ikke funnet noe negativt med det. Mørketiden var det siste jeg tenkte på. Eldst i klassen er og blir en god ting. Desuten kan alt du glemte kjøpe før fødsel, samt alle bursdagsgaver kjøpes på januarsalg. ;)

Skrevet

Lillingen har akkurat lært seg og gå når våren kommer, våren etter altså, og man kan være masse ute. Det syns jeg er noe av det fineste :) helt greit å få baby i januar med mørke og kulde for da er man inne uansett. Trist å sitte inne med baby og se på godværet ute når det er sommer.

Skrevet

Har to januarbarn, og ikke noe negativt med det. Første mnd er det ikke sikkert du orker og gå så mye ut uansett og vips så er det februar/mars. Også er det fordel at barnet er 6 1/2 år når det begynner på skole. Må være verre å få baby midt på sommeren og sitte inne svett og fæl med nyfødt baby i 30 grader...

Skrevet

Jeg syns det var veldig fint å få et vinterbarn. I mørketiden satt jeg og ammet babyen foran peisen mens jeg sov og slappet av. Man føler liksom ikke det "presset" på å komme seg ut i fint vær som man gjør om sommeren. Og jeg hadde hvertfall ingen behov for å være ute den første tiden, jeg hadde behov for å slappe av, etablere ammingen og sove med den nyfødte :-)

Anonym poster: 6f17298294f05c0a19494fdead05eb9e

Skrevet

Jeg elsker å ha et januarbarn! Da hadde jeg en god unnskyldning til å være inne og ta det med ro den første måneden, kjøpe masse deilig ull og for ikke å glemme hvor deilig det var å i det minste kunne sove ORDENTLIG kaldt når jeg var høygravid. Jeg holdt på å dø på sommeren, selv om jeg da bare var 3-4 mnd på vei. Det er også en fordel i forhold til barnehagen. Jeg ønsket ikke at hun skulle begynne så tidlig som 1 år gammel uansett, så for vår del var det strålende at jeg hadde en "unnskylding" til å gå hjemme et år til. Når hun nå begynner i bhg vil hun være 20 mnd og MER enn klar for det:D

Skrevet

Jeg har januarbarn og venter novemberbarn, så blir 2 vinterbarn jeg får.

Det snødde dagen jenta i hus ble født. Jeg våknet opp etter narkose, kikket ut, og der var det rødlig himmel og snøen dalte ned (det var snøkaos, men på sykehuset kommer man inn i en beskyttet boble), de kom og fortalte meg at jeg hadde født en jente.

Nå var ikke jeg så veldig mobil de første mnd etter hun varfødt pga keisersnitt og fortsatt ryggplager og bekkenplager, men når våren og sommeren kom så hadde vi mulighet for å nyte tiden uten kollikksmerter og uten å gå høygravid. :) Og babyen var litt lettere å håndtere om hun var for varm eller for kald osv.

JEG har syntes det har vært helt topp jeg da :)

Skrevet

Jeg har ei jente født i januar og syntes det var flott. :-)

Hadde pose i bilstolen og dunpose i vogna og siden den vinteren hun kom ikke var så veldig kald var det ingen problem å være ute.

Når det ble sommer var hun litt større og det var ingen problemer å være ute i varmen og hun begynte å sitte oppe å følge med på ting :-) Nå venter vi en liten til som kommer i oktober så hun blir også høst/vinter barn. Deilig å ikke gå høygravid midt på sommeren også.

Tenk så koselig å kose inne med babyen når det er kaldt og snør ute :-) Ingen dårlig samvittighet for at man må ut for at det er fint vær og gjøre ditt og datt...

Gled deg til vinterbaby :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...