Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Når mannen er på jobb kommer han hjem til dekket bord, får slappe av resten av kvelden, mens jeg løper rundt og gjør husarbeid, steller barn, hjelper med lekser, følger opp på fritidsaktiviteter osv. selv om jeg faktisk også har vært på jobb! Er jeg som står opp med unger, passer på de har alt med til bhg og skole, leverer osv, hver dag. Er jeg som henter, og lager middag. Kun fordi han jobber litt lenger enn meg.. Så når jeg for en gangs skyld jobber og han er hjemme hele dagen, forventer jeg jo litt av det samme tilbake... Neida... Etter jeg kom hjem måtte jeg først lete etter minsten som har en tendens til å stikke av i et ubevoktet sekund, og så satt jeg meg i sofaen for å slappe av. Og spurte om han kunne se etter minsten igjen. Da får jeg beskjed om at han hadde da tross alt passet ungene hele dagen, nå kunne jeg i det minste ha lettet på ræva mi og sett etter han! Er det mulig?? Jeg har vært på jobb idag og sprunget omtrent hele dagen for å rekke alt! Jeg er sliten!! Nettopp satt meg ned etter å ha lagt unger i en time, og så måtte jeg lage kvelds til han fordi han lagde jo tross alt middag til meg! (Spurte fint om han kunne være så snill å sette på varmt vann til fjordlandmiddagen jeg hadde kjøpt på vei hjem, jeg gjorde resten..) Og så er det kveld da, og han begynner å mase på sex, sier jeg er sliten (er det så jævla rart) og så blir han som vanlig sur! Sier det var en teit unnskyldning??! Er jo jævla sliten hver dag fordi han sitter på den jævla sofaen og glor mens jeg gjør alt!! Greit at han jobber lenger enn meg, men han får "fritid" (sitter da på ræva og glor) ifra han kommer hjem til han går og legger seg. Jeg har "fritid" nå, for nå er han og ungene i seng, alt husarbeid er gjort, jeg er dritsliten og burde ha lagt meg, men trenger å sitte for meg selv og slappe av! Vet jeg er ei forbanna dørmatte og har meg selv å takke... Har gitt han så mange sjangser nå at det er til å spy av! Sier han skal skjerpe seg ofte, men tar ikke lang tid før det er som vnalig igjen. Vet ikke hva jeg vil med dette, er bare så frustrert og lei! Tar jeg det opp igjen, blir det den samme krangelen. Vi står og skriker til hverande, han sier han ikke gidder mer, jeg sier fint, bare stikk! Og han løper opp, pakker klær, smeller døra igjen og stikker! Er borte noen timer. Kommer hjem og furter noen timer, mens jeg springer rundt og gjør alt som vanlig, og så kryper han tilbake og sier unnskyld og han skal skjerpe seg... Og to dager etter kommer det et nytt sånt innlegg fra meg! Anonym poster: 3ff65f889f6e4043e3690ee32b32936f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 argh, ja! Du ER en dørmatte! Slutt å syt her inne og gjør noe for å bedre situasjonen! La rot være rota, rydd opp kun etter deg selv. Kan enkel middag. " jeg måtte lage kveldsmat til ham" WHAT? Du er ikke mårra hans, drit i å være så tøffel! Anonym poster: f807f8a2d65fc89a1395c07737ffa79d
Major HotLips Houlihan Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Neste gang han stikker så skifter du lås. Du har valgt å være ei dørmatte, så da kan du velge å ikke være det også!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 argh, ja! Du ER en dørmatte! Slutt å syt her inne og gjør noe for å bedre situasjonen! La rot være rota, rydd opp kun etter deg selv. Kan enkel middag. " jeg måtte lage kveldsmat til ham" WHAT? Du er ikke mårra hans, drit i å være så tøffel! Anonym poster: f807f8a2d65fc89a1395c07737ffa79d Men han blir så jævla sur! Og så begynner han å furte!! Orker det bare ikke! Kommer til å spy av den furtinga! Anonym poster: 3ff65f889f6e4043e3690ee32b32936f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 argh, ja! Du ER en dørmatte! Slutt å syt her inne og gjør noe for å bedre situasjonen! La rot være rota, rydd opp kun etter deg selv. Kan enkel middag. " jeg måtte lage kveldsmat til ham" WHAT? Du er ikke mårra hans, drit i å være så tøffel! Anonym poster: f807f8a2d65fc89a1395c07737ffa79d På norsk, takk? Anonym poster: f6199e11e9ca6c96e534e243b5900c90
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 Rekker ikke å skifte lås på bare noen timer vel? Han kommer seg uansett inn... Ja, jeg kan velge å ikke være dørmatte.. Trenger bare å bli litt tøffere... Anonym poster: 3ff65f889f6e4043e3690ee32b32936f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Så da er det bedre at jeg spyr av furtinga di?? Du er klar over at hvis du ikke tar rå, så vil det bli verre og verre? Anonym poster: f807f8a2d65fc89a1395c07737ffa79d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #8 Skrevet 26. mai 2013 argh, ja! Du ER en dørmatte! Slutt å syt her inne og gjør noe for å bedre situasjonen! La rot være rota, rydd opp kun etter deg selv. Kan enkel middag. " jeg måtte lage kveldsmat til ham" WHAT? Du er ikke mårra hans, drit i å være så tøffel! Anonym poster: f807f8a2d65fc89a1395c07737ffa79d På norsk, takk? Anonym poster: f6199e11e9ca6c96e534e243b5900c90 Du klarer vel å skjønne det hun skriver selv om det er et par skrivefeil i... hi Anonym poster: 3ff65f889f6e4043e3690ee32b32936f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Er jo ingen grunn til at han skal skjerpe seg når du lar ham fortsette å ikke gjøre noe uansett. Han høres ut som en stor unge. Parterapi, sier jeg bare..... Og nekter han så får du bare informere han om at stiller han ikke så blir mekling det neste... Du må innse (og det har du jo gjort) at du tillater han å holde på. Det går tydeligvis ikke an å forvente at han skal forstå noe som helst av dette, og siden det ikke hjelper at du snakker med ham så får du skaffe deg hjelp til å prate med ham. Det er ditt valg om du fortsetter å ha det slik eller om du setter ned foten en gang til - og får ham til å forstå at nå er det enten eller og siste sjanse. Du trenger ikke ha en voksen unge å ta deg av i tillegg til full jobb, barn, hus og heim... Anonym poster: c7b7d3585370d1d55741e270120e9aa9
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #10 Skrevet 26. mai 2013 Så da er det bedre at jeg spyr av furtinga di?? Du er klar over at hvis du ikke tar rå, så vil det bli verre og verre? Anonym poster: f807f8a2d65fc89a1395c07737ffa79d Ja er klar over det du! Har bodd med han i over 10 år, og det har blitt verre og verre! Og jeg furter ikke! Jeg prøver å få ut frustrasjon! Anonym poster: 3ff65f889f6e4043e3690ee32b32936f
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 26. mai 2013 #11 Skrevet 26. mai 2013 Du har bodd med han i 10 år, og lar han fortsette sin vante gang? Tror det er på tide med en virkelighetssjekk, det du gjør nå nytter ikke. Om han ikke tar del i husarbeidet, mer enn "annenhver gang" som du viser til med maten her osv, så grip tak i det! Neste gang han sier han skal flytte ut, la han gjøre sin faste ting, når han kommer hjem derimot, så si ifra at det er uaktuelt til han faktisk endrer holdningen sin, furter han, så vend ryggen til furtingen hans, prøver han seg på sex, så si klart ifra at du ikke akter å ha sex når du er utslitt, om han gidder å løfte på rumpa og trå til med det som skal gjøres, så kan dere bringe sex på banen igjen, og da snakker vi ikke en dag med "flink gutt syndromet", vi snakker så lang tid det vil ta, for å sette inn rutine på det. Om han kaller deg sutrete eller noe, så svar automatisk at du blir slik når du står alene med hvertfall 95% av alt ansvaret i huset. Har han vært hjemme en dag? Fint! Du kan sette deg ned og slappe av, om han ber deg gjøre noe, så sier du klart ifra at du er sliten etter JOBB, du trenger minimum 1-2 timer med ro og fred, så skal du delta i det som må gjøres, gå gjerne å legg deg en halvtimes tid for å poengtere at du mener det, om han kommer inn på rommet, så sier du bare at du starter dine 1-2 timer på ny for hver gang han akter å forstyrre deg. Sett ned foten kvinne!!! Du valgte å bli dørmatte, men du kan med litt vilje og mot, velge å løfte deg fra den "stillingen" også, det gjelder bare å starte et sted, og start gjerne i morgen Jo før jo bedre hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #12 Skrevet 26. mai 2013 Vet ikke om jeg hadde klart å være sammen med en som lot meg bli sliten mens han selv slappet av. Men om det hadde vært tilfelle så ville jeg stoppet opp den dagen jeg skjønte det, og krevd forandring, parterapi osv. Vil han ikke eller dersom det ikke hjelper, så ville jeg hatt to valg: fortsette i visshet om at det ville fortsette slik og slutte å syte over det og bare akseptere det (du har prøvd å få han til å endre seg, og det gjør han ikke, dvs han vil heller ikke endre seg i fremtiden), ELLEr gjøre kort prosess og skille lag. Anonym poster: 48fc3f296bf7e18fa6a187695b3c11fb
mita09 Skrevet 26. mai 2013 #13 Skrevet 26. mai 2013 jeg var sammen med en som ikke lot meg holde en hammer fordi jeg hørte til på kjøkkenet, osv osv (er ganske annerledes men samme poeng). Jeg følte som om jeg ikke var verdt noe, og jeg valgte å slutte forholdet, det er ikke lett, men du klarer det om ikke slutte det, så sette han på plass Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #14 Skrevet 27. mai 2013 argh, ja! Du ER en dørmatte! Slutt å syt her inne og gjør noe for å bedre situasjonen! La rot være rota, rydd opp kun etter deg selv. Kan enkel middag. " jeg måtte lage kveldsmat til ham" WHAT? Du er ikke mårra hans, drit i å være så tøffel! Anonym poster: f807f8a2d65fc89a1395c07737ffa79d På norsk, takk? Anonym poster: f6199e11e9ca6c96e534e243b5900c90 Du klarer vel å skjønne det hun skriver selv om det er et par skrivefeil i... hi Anonym poster: 3ff65f889f6e4043e3690ee32b32936f Enig med HI her. Var absolutt ikke vanskelig å forstå. Men, der var et engelsk ord; WHAT, dette betyr HVA. Håper det ble litt mer leslig for deg nå... Anonym poster: 0415a6e685dbc8767356deccd5cce27c
Gjest Yzma Skrevet 27. mai 2013 #15 Skrevet 27. mai 2013 Du har bodd med han i 10 år, og lar han fortsette sin vante gang? Tror det er på tide med en virkelighetssjekk, det du gjør nå nytter ikke. Om han ikke tar del i husarbeidet, mer enn "annenhver gang" som du viser til med maten her osv, så grip tak i det! Neste gang han sier han skal flytte ut, la han gjøre sin faste ting, når han kommer hjem derimot, så si ifra at det er uaktuelt til han faktisk endrer holdningen sin, furter han, så vend ryggen til furtingen hans, prøver han seg på sex, så si klart ifra at du ikke akter å ha sex når du er utslitt, om han gidder å løfte på rumpa og trå til med det som skal gjøres, så kan dere bringe sex på banen igjen, og da snakker vi ikke en dag med "flink gutt syndromet", vi snakker så lang tid det vil ta, for å sette inn rutine på det. Om han kaller deg sutrete eller noe, så svar automatisk at du blir slik når du står alene med hvertfall 95% av alt ansvaret i huset. Har han vært hjemme en dag? Fint! Du kan sette deg ned og slappe av, om han ber deg gjøre noe, så sier du klart ifra at du er sliten etter JOBB, du trenger minimum 1-2 timer med ro og fred, så skal du delta i det som må gjøres, gå gjerne å legg deg en halvtimes tid for å poengtere at du mener det, om han kommer inn på rommet, så sier du bare at du starter dine 1-2 timer på ny for hver gang han akter å forstyrre deg. Sett ned foten kvinne!!! Du valgte å bli dørmatte, men du kan med litt vilje og mot, velge å løfte deg fra den "stillingen" også, det gjelder bare å starte et sted, og start gjerne i morgen Jo før jo bedre hvertfall. *spretter opp fra sofaen og klapper henrykt* Beste pep-talken jeg har "hørt" på lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå