Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 La oss si det slik at jeg kjenner en familie hvor moren sliter med å være mamma... Hun skriker til barna sine hele tiden, og går ofte rundt å sier til folk at hun mistrives ved å være mamma (da gjerne foran barna så de hører det). For noen dager siden skrek 3-åringen fælt og moren skrek bare til gutten gang på gang at han måtte være stille. Tydelig var det noe som plaget han, men det kan vel ha vært noe trass også, selv om gråten hørtes veldig sår ut. En annen dag kom eldstedattera for å spørre sin mor om noe og moren bare skrek at "nå orker jeg ikke mer av deg, du sliter meg ut, ha deg vekk". Mitt inntrykk er at alt handler om henne og følelsene hennes. Barna virker ellers å være søte, kjærlige og normale, så jeg tror ikke det er snakk om alvorlig omsorgssvikt akkurat (barna leker ofte med sønnen min som er litt yngre og da passer de alltid godt på å inkludere han, noe jeg ser på som et godt tegn). Jeg vet ærlig talt ikke hvordan faren er, han er alltid taus. Jeg er redd for å gjøre noe dumt, enten ved å melde dem til barnevernet eller ikke å gjøre det. Men det gjør så vondt å høre henne skrike til barna, og høre den veldig såre gråten deres. Jeg får også vondt av at hun på en måte ydmyker dem ved å kjefte i det offentlige... Hva synes dere jeg skal gjøre? Anonym poster: 882f120fdd168699d3035e15b0820ad9
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Vanskelig situasjon. Om du melder så kan denne moren få veiledning til foreldrerollen, det høres ut som om hun kunne hatt godt av det, mest for barnas del. Bv er ikke der for å ta fra folk barna, men hjelpe de. Om du mener det er grunn til bekymring syns jeg du skal melde, heller en gang for mye enn en gang for lite. Anonym poster: e5132ffdb48ea33c7597ac9a21717b4e
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Jeg synes du skal melde din bekymring anonymt. På den måten kan bv gjøre undersøkelser og kanskje sette inn hjelpetiltak om nødvendig uten at mor vet det er deg. Anonym poster: e2f7bf15165a8e4216cfd393f0e5d63c
Iiiiik Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Hvis du kjenner henne, kan du kanskje si til henne at det virker som om det er tungt for tiden? Tilby at ungene kan komme på besøk til deg sånn at hun får hvilt litt? Alternativt snakke med mannen hennes hvis hun har noen eller med ungene hvis de er store nok.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Klart denne moren sikkert gjør noen overtramp her, men tror nok heller du får føle på magefølelsen din her, istedet for å spørre på et forum. Hun høres veldig sliten ut, rett og slett... Det jeg bare må si, er at `sår gråt` betyr ikke nødvendigvis noe spesielt. Den ene sønnen min har en veldig sår gråt, noe han har hatt siden han var nyfødt. Det høres ut som himmelen er i ferd med å rase sammen, men han griner stort sett fordi han ikke får viljen sin, eller annen trass, eventuelt at han har slått seg. Så det med gråten alene, skal du ikke fokusere på syns jeg. Anonym poster: f7ccf0ef8276d685cfc50322fbde8bd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå