Gå til innhold

Svigermor er avslørt, hvordan ta det opp med henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mistanke om at hun har baksnakket meg og mannen i lengre tid, nå har niesa vår tatt opp på opptak at hun gjør det til henne. Hvordan kan vi ta opp dette på riktigst måte?

Anonym poster: c2711ea2be92151a5b45e807f18c4c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har hun sagt da?

Anonym poster: 4e5ef3af6294757d2380ded27aa01efa

Skrevet

Er det så mange måtar å gjere det på?

"Eg høyrer du kritiserar bak ryggane våre og vil gjerne vite kva som er grunnen."

Skrevet

Det er jo uvesentlig da. Det er ikke pent for å si det slik. Å man snakker ikke slik me barnebarna uansett om vi er uenig om noe.

HI

Skrevet

Er det så mange måtar å gjere det på?

"Eg høyrer du kritiserar bak ryggane våre og vil gjerne vite kva som er grunnen."

Vil ikke avsløre niesen min, hun vil bare være snill med oss. Kan ikke utsette henne for dette.

Men hva annet kan vi gjøre?

HI

Skrevet

Hvis det er veldig graverende så ville jeg tatt det opp med henne. Ikke si hvor dere hørte det fra, hun har garantert baksnakket til fler. Ellers ville jeg bare latt det ligge.

Skrevet

Kan du ikke bare si at du vet at hun snakker bak ryggen deres, og at dere i fremtiden håper hun kan være voksen nok til å snakke med dere, og ikke om dere. Og ikke diskuter med henne når hun protesterer eller spør hvem som har sagt det, for det er helt uvesentlig.

Skrevet

Blir mest sjokkert over den nymotens trenden med å ta opptak av/ filme diverse familiemedlemmer som man mistenker for både alvorlige/ mindre alvorlige forhold. I forrige uke var det hun som filmet bestemors barnevaktrutiner. Har noen tatt lydopptak av meg uten mitt vitende har jeg gått rett i forsvar...det regner jeg med at svigermor gjør også. Med full rett etter min mening. Kom vel frem i den forrige tråden at det er ulovlig å filme/ ta opptak av noen som ikke vet det.

Skrevet

Til min nieses forsvar, hun trodde hun skulle få kjeft av bestemor, fordi hun ropte på henne at de måtte ta seg en alvorsprat. Hun ville bare ha noe å vise til sin mor hvis det stemte. Så var det desverre baksnakking av tante og onkel som sto på agendaen til bestemor.

HI

Skrevet

Det er ikke ulovlig å ta opp en samtale der man selv er tilstede. Selv uten at de andre vet det.

Skrevet

Oida.

Tror det beste er at mannen din tar det opp med henne. Gi henne en sjanse til å innrømme det, og evt begrunne.

Huff a meg. :-(

Skrevet

Kan du ikke bare si at du vet at hun snakker bak ryggen deres, og at dere i fremtiden håper hun kan være voksen nok til å snakke med dere, og ikke om dere. Og ikke diskuter med henne når hun protesterer eller spør hvem som har sagt det, for det er helt uvesentlig.

Jo, når vi ser henne neste gang så må vi nok si noe sånt ja.

HI

Skrevet

Kan dere ikke si at niesa lommeringte dere med uhell, så dere hørte alt? Avtal med niesa først så hun bekrefter det.

Anonym poster: fe137a873abdc3242fa05604409293e2

Skrevet

Nei, ikke så enkelt dette. Niesa vårres har et godt forhold til oss, så da kan de tro at hun gjorde det med vilje. Men hun viste jo ikke at dette gagnet oss.

HI

Skrevet

Jeg ville konfrontert henne med det jeg visste, og dersom hun spurte hvor jeg hadde det fra, ville jeg svart at det var uvesentlig. Det er mulig at hun kommer til å nekte, men bare stå på ditt, avvis alle forsøk på å si at hun ikke har sagt det eller at du ikke har bevis ved å svare at dette er noe du vet, og at det kun er det du ønsker å diskutere. De fleste mennesker knekker når de blir konfrontert med sine egne løgner. Selv avslørte jeg en gang en utro mann på den måten - selv om jeg ikke hadde bevis, bare sterke mistanker. Jeg tok en sjanse, var rolig og insisterte på at jeg visste det jeg visste. Han snakket seg helt bort, og så innrømmet han alt.

Lykke til, ha is i magen og krev et svar på hva hun holder på med.

Anonym poster: 613ec1ec0d476cbc5d6a55221421a8a8

Skrevet

Jeg ville konfrontert svigermor, men ville ventet minst en ukes tid slik at det ikke blir for tett innpå din nieses samtale med sin bestemor.

Jeg ville nok ha gjort det litt bardust.... rett og slett bare spurt henne uten innledning "Hvorfor driver du og baksnakker oss på den måten du gjør??" Hun kommer sikkert til å nekte, da er det bare å holde seg rolig å si at dere VET og at hun derfor ikke trenger å si noe mer ang. det, fortsett evt m å si at siden hun nekter så er det ikke vits i å snakke mer om det, annet enn at dere forventer at hun i fremtiden aldri mer baktaler dere og at hvis hun har problemer med dere så har hun å komme direkte til dere slik at dere kan finne en løsning sammen.

Anonym poster: 2b86be1f6d65251d11d73ab6581aed8b

Skrevet

Jeg blir helt matt... Niese som tar opptak og løper til dere??? What? Hva er det for opplegg da?

Hvis du og din mann har en greie med svigermor må dere da ta det med henne uten å blande inn nieser og øvrig slekt på forhånd!

Synes det er skikkelig lavmåls slik du holder på og kanskje det er grunnen til at svigermor slenger med leppa om deg? Dårlig gjort av niesen din å ta opptak i utgangspunktet ( hvis hun trodde hun skulle få kjeft så hadde hun vel gjort noe galt om må stå for det). Når hun da forsto at det var baksnakk av dere burde hun gitt bestemor beskjed om å ta det med dere og si at hun ikke ville blandes inn og gått. End of story! Ikke løpt til deg med opptak.

Håper mannen din er mer voksen enn deg og kan ta seg en prat med sin mor på to mannshånd

Anonym poster: 45c9c6a5dde8ed3302c592186fedd6fc

Skrevet

Jeg blir helt matt... Niese som tar opptak og løper til dere??? What? Hva er det for opplegg da?

Hvis du og din mann har en greie med svigermor må dere da ta det med henne uten å blande inn nieser og øvrig slekt på forhånd!

Synes det er skikkelig lavmåls slik du holder på og kanskje det er grunnen til at svigermor slenger med leppa om deg? Dårlig gjort av niesen din å ta opptak i utgangspunktet ( hvis hun trodde hun skulle få kjeft så hadde hun vel gjort noe galt om må stå for det). Når hun da forsto at det var baksnakk av dere burde hun gitt bestemor beskjed om å ta det med dere og si at hun ikke ville blandes inn og gått. End of story! Ikke løpt til deg med opptak.

Håper mannen din er mer voksen enn deg og kan ta seg en prat med sin mor på to mannshånd

Åh, ta deg en bolle.

Anonym poster: b4c1ee5ca6ebbcbc08bb61f274cb4de2

Skrevet

Åh, ta deg en bolle.

Anonym poster: b4c1ee5ca6ebbcbc08bb61f274cb4de2

Ja, kanskje det...

Tror jeg fortsetter uten den bollen så slipper jeg slikt ungdomskole drama pisspreik i mitt liv iallefall.

Tragisk og trist at voksne folk holder på slik

Skrevet

Herregud, du vil hverken eller prøver å forstå noen ting! Det er slike som deg som får til bråk ut av ingenting.

HI

Skrevet

Jeg ville konfrontert svigermor, men ville ventet minst en ukes tid slik at det ikke blir for tett innpå din nieses samtale med sin bestemor.

Jeg ville nok ha gjort det litt bardust.... rett og slett bare spurt henne uten innledning "Hvorfor driver du og baksnakker oss på den måten du gjør??" Hun kommer sikkert til å nekte, da er det bare å holde seg rolig å si at dere VET og at hun derfor ikke trenger å si noe mer ang. det, fortsett evt m å si at siden hun nekter så er det ikke vits i å snakke mer om det, annet enn at dere forventer at hun i fremtiden aldri mer baktaler dere og at hvis hun har problemer med dere så har hun å komme direkte til dere slik at dere kan finne en løsning sammen.

Anonym poster: 2b86be1f6d65251d11d73ab6581aed8b

Ja, det er nok den beste måten å gjøre det på. Får avvente litt i første omgang :)

HI

Skrevet

Herregud, du vil hverken eller prøver å forstå noen ting! Det er slike som deg som får til bråk ut av ingenting.

HI

Nei, faktisk ikke. Tenk deg nå om og ro helt ned.

Synes du selv at dette var en bra fremgang for å få slutt på baksnakk?

Hvis dere har mistenkt dette over tid, hvorfor har dere ikke snakket med svigermor om det før?

Det er akkurat på denne måten en liten missforståelse eskalerer og blir til noe stort og stygt som sårer alle parter.

Husker du ikke hvordan det var i fjortiss alderen?

Selv om du/dere ikke har bedt om opptak har dere valget å si neitakk til å høre det og heller ta ting opp med svigermor som det var før dere hørte opptaket. Dere fikk jo bekreftet mistanken anyway. Nå er niesen din dratt inn i det også.

Skrevet

Hva med å kutte kontakten med henne til et minimum. Hvis hun reagerer på dere aldri har tid til å møte henne kan dere si dere ikke liker å omgås folk dere ikke kan stole på, og som går bak ryggen på dere.

Anonym poster: f4973951829cd70b2fb51ee29e02d5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...