Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Nå er jeg bare så lei av disse superflinke foreldrene som leker med barna hele tiden og som har råd til å kjøpe fine opplevelser og gaver til dem. Som tar barna med på kino, teater, lekeland, kreativ dans (!) og chapoeira. Som drar til Kina for at de skal bli kjent med nye kulturer og i tillegg er så innmari hyggelig og inkluderende og sosialt optimale... Selvsagt klassekontakter og baker kaker på dugnaden (som de organiserer). Puuhh! De fleste av våre naboer er slik. Jeg blir helt matt!! Jeg er alene med barna mine og mer normal/vanlig/ikke-optimal. Nå gidder jeg ikke at barna mine skal leke med disse barna lenger. Jeg klarer jo uansett ikke å henge med. Jeg flyttet hit (Bærum) for at barna skulle få gå på gode skoler og ha et godt oppvekstmiljø. At, siden de ikke har far, skulle få bo sammen med vanlige familier og ha mange fedre å forholde seg til (nesten ingen skilte her - det er for dyrt). Vurderer å flytte og finne meg et miljø der jeg og barna mine faktisk kan hevde oss og føle oss ressurssterke. Derfor tror jeg faktisk på det at like barn leker best. Er dethelt galskap å si i Norge i 2013? Hadde aldri trodd jeg skulle tenke den tanken. Tror jeg vil senke skuldrene en hel del hakk da. Like barn leker best. Jeg var visst ikke så fin og vellykket som jeg trodde. :-( Anonym poster: d9727850cd7af539d25ad84b0e37158d
☆☆☆ Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Høyrest ut som om dine eigne tankar om deg sjølv er hinderet - tvilar sterkt på at barna i nærområdet bryr seg så mykje om korvidt du er støttekontakt og ivrig dugnadsorganisatan..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Veldig mange er slik her på Vålerenga også. Tror det har med foreldrerolle- idealet i dag å gjøre. Anonym poster: a04114ee623809b05da23a7e17a1254c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Pakk sakene dine og flytt til Nedre Eiker. Neida, du er ikke alene om å bli matt av foreldre som er høyt og lavt. Anonym poster: 13f5423c417ed722e474090563ad9646
Firekids Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Tror det er dine egen tanker som stopper deg mest. Har du tenkt at i et miljø med færre ressurser å spille på, ville det være færre som gikk på dugnad, kjørte på kamp osv? Med andre ord mer krevende å være deg kanskje, om enn på en annen måte. Ikke klag på at folk stiller opp for ungene sine. Det er da bra for alle.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 Hvor i bærum er dette? Nyinnflyttet hit, og jeg forstår veeeldig godt hva du mener. Jeg har mann da, og tre barn. Vi jobber begge to, og jeg synes alt er et slit. Spesielt etter at eldste begynte på skolen. Fatter ikke hvordan "alle" rundt meg får til alt de gjør... Har de flere timer i døgnet å rutte med enn meg?? Anonym poster: d3a5b2516965c32befa7576164b124b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå