Gå til innhold

sykemeldig, ferie, friskmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går sykemeldt pga bekkenet å legen vil ikke friskmelde meg i dette svangerskapet.

noen som vet hvordan det da blir med ferien min i år? jeg går jo rett ut i permisjon etter sommer og skla gå hjemme til etter neste sommer.

da er det to sommre med ferier som går i kluss for min del....tilsammen 10 uker.

hvordan løses dette?

jeg har hørt noe om at man ikke skal friskmelde seg for å ta ferie, for så å sykmelde seg etterpå igjen.

dette var pga økonomi, men vet ikke hva det egentlig gjaldt...

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du da fortsetter å være sykemeldt ut sv.skapet og hele ferien din så må du som regel søke arbeidsgiver ( innen året) om å overføre ferien til neste år og du har krav på å få overført 4-5 uker til neste år, resten av ferien kan arbeidsgiver pålegge deg å ta ut i betaling og ikke i ferie neste år.

Skrevet

Ikkeno problem. Jeg er også sykmeldt hele svangerskapet. Går ut i perm i juli, skal ta årets ferie etter mors 6 uker. Da blir permisjonen forskjøvet med så mange uker ferie jeg tar. Samme kan du gjøre neste år. Kan godt ta 5 uker i januar og få permisjonen forskjøvet 5 uker til :)

Skrevet

Du kan ta ferie i permisjonen og forskyve permisjonen, men bare med 4 uker og 1 dag. Så hvis du egentlig har 5 uker ferie i din jobb får du ikke ta ut alt. Noen rare regler NAV har på akkurat dette....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...