Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Hvis et familiemedlem på eget initiativ hjelper til med husmaling og barnepass, og senere sender info til Bv slik at dette til sist blir brukt mot familien, er det vel ikke lurt å la dette familiemedlemmet slippe inn i hjemmet seinere? Pr i dag er vi fratatt barnet pga "mulig emosjonell omsorgssvikt", og jeg tror det er sjanse for å få barnet tilbake. Men vi kan vel ikke da vise samme tillit til familiemedlemmet? Blant annet har hun fungert halve uka som dagmamma for oss. Jeg har stadig spurt om hun virkelig ville dette, og om jeg heller skulle utvide barnehageplassen til barnet. Mora mi svarte da nei på dette. Likevel har hun i ettertid klagd overfor Bv, over at hun ønsker å ha sitt eget liv, slappe litt av og sånn. Dette synes jeg jo blir veldig urettferdig. Hun sa også til Bv at jeg ikke måtte bli gravid igjen, og det har ført til at Bv nærmest ser på meg som en hemma person. Jeg opplevde å være på møte på Barnevernskontoret, og da jeg skulle gå bøyde Bv-sjefen seg litt ned, analyserte liksom magen min i profil, og kom med en spydig latter. Så det mora mi har sagt, har gjort alt dette tyngre og vanskeligere for meg. Anonym poster: 828c3dcf821b99b3ddcc41aa8d2ccb77
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Det er sikkert vanskelig å ha tillit til noen som har sendt en bekymringsmelding du er uenig i. Men all den tid dette faktisk resulterte i en omsorgsovertakelse, synes jeg det er vanskelig å si noe om hva som er "lurt." Det er sikkert ikke lurt av deg å ha kontakt med vedkommende om utgangspunktet er at du ikke ønsker flere bekymringsmeldinger om barnet tilbakeføres eller du får flere barn, mens det jo kan fremstå som det er ganske lurt for barnas del. Anonym poster: 3807f1a0cf23af87de1ef6b9da7afb22
Bustehue Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Man blir vel ikke fratatt et barn fordi det er en MULIG emosjonell omsorgssvikt? De bør vel sjekke det ut og konkludere før de går til omsorgsovertakelse? Så lenge bv fant noe å ta tak i og faktisk har tatt barnet fra deg, noe som det kreves ganske omfattende omsorgssvikt for å gjøre, så synes jeg din mor har gjort det som er rett for barna. Hvis du tenker på hva som er best for barna dine, og ikke for deg selv, så ser du det gjerne selv også. Om du kan tilgi det eller ikke må vel være helt opp til deg selv.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Hvis et familiemedlem på eget initiativ hjelper til med husmaling og barnepass, og senere sender info til Bv slik at dette til sist blir brukt mot familien, er det vel ikke lurt å la dette familiemedlemmet slippe inn i hjemmet seinere? Pr i dag er vi fratatt barnet pga "mulig emosjonell omsorgssvikt", og jeg tror det er sjanse for å få barnet tilbake. Men vi kan vel ikke da vise samme tillit til familiemedlemmet? Blant annet har hun fungert halve uka som dagmamma for oss. Jeg har stadig spurt om hun virkelig ville dette, og om jeg heller skulle utvide barnehageplassen til barnet. Mora mi svarte da nei på dette. Likevel har hun i ettertid klagd overfor Bv, over at hun ønsker å ha sitt eget liv, slappe litt av og sånn. Dette synes jeg jo blir veldig urettferdig. Hun sa også til Bv at jeg ikke måtte bli gravid igjen, og det har ført til at Bv nærmest ser på meg som en hemma person. Jeg opplevde å være på møte på Barnevernskontoret, og da jeg skulle gå bøyde Bv-sjefen seg litt ned, analyserte liksom magen min i profil, og kom med en spydig latter. Så det mora mi har sagt, har gjort alt dette tyngre og vanskeligere for meg. Anonym poster: 828c3dcf821b99b3ddcc41aa8d2ccb77 Mulig emosjonell omsorgssvikt?! Hørtes spesielt ut. Var du alene med barnet? Hvor gammel er du? Anonym poster: 253caaf72c30a6bb6057bc60aaa8a24d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Man blir vel ikke fratatt et barn fordi det er en MULIG emosjonell omsorgssvikt? De bør vel sjekke det ut og konkludere før de går til omsorgsovertakelse? På en måte har du rett i det. De har noen observasjoner som ble foretatt av Bv selv, og disse kunne brukes som bevis i Fylkesnemnda. Men disse observasjonene skal ikke være nok til å bli dømt, videre oppover i rettssystemet. Rettssystemet må visst ha observasjoner gjort av psykolog. Bv, eller helsesøster, skal ikke ha kompetanse til å fastslå emosjonell omsorgssvikt. Anonym poster: 828c3dcf821b99b3ddcc41aa8d2ccb77
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 Du kjære HI. her er det noe som ikke stemmer med historien din. For at BV skal kunne ta over omsorgen for ditt barn, skal det fattes et vedtak. Dette vedtaket skal opp i nemba. er det et hastevetdtak eller et vanlig vedtak, så går det uannset tid. Bv, går heller ikke inn og overtar omsorgen med mindre det er stor mistanke for omsorgssvikt. At din mor, har sagt at hun ønsker tid for seg selv, mindre ansvar, har ikke noe å si på saken. Her er det mye mer til historien som ikke stemmer. Tror faktisk ikke det er din mor som er problemet her i denne saken. Du trenger ikke utdype det her, men tror det er ganske urettferdig at du legger skylden over på familiemedlem, når det er du som har omsorgen for barn. Anonym poster: 52de9de8e7707e6cb3908ec0d5e2706d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Tror faktisk ikke det er din mor som er problemet her i denne saken. Dette er frekt skrevet. Men jeg skjønner at dere ikke tror på dette med observasjonene. Jeg fikk en advarsel om det på et forum, men jeg trodde ikke på det. Og vi følte oss veldig presset av Bv på det tidspunktet. Men nå i ettertid ser jeg at observasjonene ble brukt som bevis i nemnda. Anonym poster: 828c3dcf821b99b3ddcc41aa8d2ccb77
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #8 Skrevet 26. mai 2013 Tror faktisk ikke det er din mor som er problemet her i denne saken. Dette er frekt skrevet. Men jeg skjønner at dere ikke tror på dette med observasjonene. Jeg fikk en advarsel om det på et forum, men jeg trodde ikke på det. Og vi følte oss veldig presset av Bv på det tidspunktet. Men nå i ettertid ser jeg at observasjonene ble brukt som bevis i nemnda. Anonym poster: 828c3dcf821b99b3ddcc41aa8d2ccb77 Hvorfor er det frekt? Hvem er det som har hovedansvaret for dette barnet? Så lenge du ikke har skrevet under på omsorgsovertakesle, så er det du som står som omsorgsansvalig. Du må jo ta ansvar selv. Har jobbet alt for mange år med slike saker som dette. Regel nr 1, ta ansvar selv, ikke skyld på andre. regel nr2: Innse at det er et problem, gjør noe med det. Regel nr 3: Samarbeid med BV. Ønsker deg lykke til. Anonym poster: 52de9de8e7707e6cb3908ec0d5e2706d
Kliko Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Barnet blir ikke tatt i fra foreldrene om det ikke er omsorgssvikt. Her tror jegdu må gå inn i deg selv og se dette fra kanskje din mors side? Det er kjempe bra at du vil ha barnet tilbake. Kanskje du kan bruke moren til som en ressurs og en hjelp? Det er i hvertfall klart at det er flere sider av denne saken.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #10 Skrevet 26. mai 2013 Innse at det er et problem, gjør noe med det. Men hvis alt skyldes meldinger ved barnets fødsel da? Kan jo ikke kalle det et "problem" at barnet ble født? Anonym poster: 828c3dcf821b99b3ddcc41aa8d2ccb77
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #11 Skrevet 26. mai 2013 At barn blir tatt kan være mange årssaker. En mulig emosjonell omsorgssvikt blir i min verden penere ord for at mor ikke er tilstedeværende og gir barna den oppmerksomhet og omsorg de trenger. Hadde jeg vært deg ville jeg ha samarbeidet med barneværne og ta tak i problemmet med din mor senere. Folk som kjemper i mot og møter barneværne med lukket sinn har mindre sjans for å få beholde sine barn. Anonym poster: 865269ed8283b156b72dc311a069c18a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #12 Skrevet 26. mai 2013 Jeg vet ikke om det ligger mer bak dette. Men har selv hvert meldt til bv og dette er ingen god følse. Vi har ikke klart å tilgi denne personen da det var alvorlige ting som ble påstått. Vi brøt helt kontakt. og har ingen planer om kontakt videre. Gjør alt bv ber om. Men tenker jo litt også hvilket forhold har du tidligere hatt til denne personen, Hvis du tror du får ungen tilbake så er det jo ikke alvorlig. men bv tar jo kunn barn om det er noe alvorlig. Når ble du meldt?? Gi det tid og se hva som skjer tenker jeg kansje også kan fungere. du må gjøre det som er riktig for deg. Anonym poster: 18f21121a6a7b8229e3c5e4898479f64
soleia Skrevet 26. mai 2013 #13 Skrevet 26. mai 2013 Eg skjønar at det er vanskeleg for deg å tilgje mor di for den uretten du meiner ho har gjort mot deg. Når ein ser på kva som er best for barnet ditt, så meiner eg at det vil vere bra å ha bestemor i livet, og at det truleg vil verke positivt overfor barnevernet at det er eit nettverk rundt barnet. Men det er vel ikkje nødvendig at ho er dagmamma om barnet har barnehageplass og ho uttaler at ho vil ha meir tid for seg sjølv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå