Gå til innhold

Hvor tidlig kan man kjenne liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke tydelige spark, men de små boblende, kilende bevegelsene? Er i uke 12 nå, 3. Gangs fødende. Kjenner lett kribling i perioder. Kan dette være den lille??

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg er førstegangs og kjente "noe" første gang rundt uke 13/14.

Fra tidlig UL visste jeg hvilken side av magen spiren hadde festet seg og dermed skjønte jeg at det måtte være den som beveget på seg.

Bevegelsene på samme plass ble bare sterkere etterhvert.

Koselig er det! :)

Skrevet

Kjente først rundt uken 17 med begge to...

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg tror det er lettere å kjenne tidlig om når du har født før.

Kommer også an på om du har foranliggende morkake eller bakenforliggende.

Skrevet

Jeg har hvert gravid 5 ganger før,da kjente jeg liv mellom uke 15 og 17...denne gangen kjente jeg det i uke 15 :)

Skrevet

Jeg får nr 2 om 20 dager, og kjente liv i uke 17 denne gangen :)

Skrevet

Eg er overbevist om at eg kjente liv i veke 11 ;-)

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg vet at jeg kjente liv i uke 12:) Jordmor var helt enig på tidlig ultralyd.

Med morkake som lå bak og en så spretten liten krabat skulle det bare mangle, sa hun...

Jeg er nå over 23 uker på vei og har faktisk kjent liv nesten hver dag i 11 uker.

Skrevet

Første gang kjente jeg ingenting før uke 17/18. Denne gangen kjente jeg liv allerede i uke 11 (har morkaken bak denne gang, mens den lå foran på magen sist).

Skrevet

Med nr 1 kjente jeg det i uke 14/15, med nr 2 kjente jeg det i uke 10/11 og denne gang er jeg ganske sikker på at jeg kjenner små sjeldne bevegelser nå.. ( i uke 10).. Bærer barna framover så kjenner fort bevegelser og med denne livlige bamsemumsen vi så på ul i 9+3 så er det kanskje ikke rart at jeg har begynt å kjenne smålig liv allerede nå :)

Skrevet

Jeg kjente leamuslignende dirringer i uke 11-12 denne gangen

( andregangs) og jeg er overbevist at det var fra babyen( eller embryoet som det heter så tidlig) kjennte denne dirringen frem til det ble mere bevegelser og etterhvert spark. Kom gradvis. Nå er det ommøblering inni magen til tider. Er nå i uke 38.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...