Gå til innhold

Dåpskrise!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

At noe så fint skal ære så vanskelig.....Vi sliter med at uansett hvem vi inviterer eller ikke inviterer så er det noen som blir fornærmet.

Hans familie kommer fra Danmark og derfra kommer kun de nærmeste, og dette er ca 9 stk. Fra min familie vurerte vi bare å invitere de nærmeste, men da kommer det bare 4 stk. Så vi snakket om å invitere mine tanter og onkler, som jeg har et nært forhold til. Men.......da kan vi ikke også invitere kusiner og fettere. Det blir feil i forhold til hans familie, det blir veldig trangt og det blir mye dyrere.

Min mor mener at vi kun skal invitere en kusine, hvis mor er alenemor. Merk at kusinen min er 18 år. Og denne moren kommer til å bli meget skuffet om ikke hennes datter også blir invitert. Men da blir det feil å utelukke andre kusiner og fettere også.

Sukk, blir helt svett av å tenke på dette. Hvordan kan vi løse dette uten at dåpen blir en kilde til surheter?

Anonym poster: 4c29bf1a14c19f7e1d7d44d504580d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet du hva. . det var slik her og. til slutt gav jeg blaffen i hva de andre mente og inviterte de som jeg hadde et nært forhold til og som kom til å ha betydning for barnet utover i livet. være det naboer eller slekt. drit i dem, gjør det som føles rett for dere. de kommer over det. :-D

Skrevet

Ikkje spør etter andre sine meiningar hverken før eller etter dåpen. Inviter dei du ønskar og drit i sure miner.

Om det er vanskeleg tek du kun dei næraste, 9+4 gjestar er jo ein fin gjeng, det..

Skrevet

Du inviterer de du ønsker å ha i dåpen, som er en del av barnets liv, og driter i hva andre måtte mene og hvem som blir fornærmet eller ikke. Og du slutter å spørre din mor eller andre om råd, dette er det kun du og barnets far som bestemmer alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...