Gå til innhold

Jeg trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 173 cm og jeg veier 114 kr så jeg er veeeldig overvektig. Før jeg ble gravid veide jeg 70 kg var aktiv og spiste det jeg ville, i dag så går jeg bare mere og mere opp i vekt, jeg har gått opp 4 kg på bare 2 uker og jeg hadde da gått over til knekkebrød istedenfor å spise brød, jeg spiser ikke pasta, potet eller ris, jeg har kastet majonespakken for lenge siden og bruker da smør om jeg skulle trenge det på grovt knekkebrød, jeg spiser salat til hvert middagsmåltid og litt kjøtt, jeg spiser meg aldri mett lengre og jobber ute hele dagen og driver med fysisk arbeid og jeg går masse turer og går på gjellet, jeg holder på å knekke sammen for uansett hva jeg gjør så blir det ikke bedre. Jeg er ikke så veldig glad i å trene på treningsstudio, jeg er gladere i å gå på fjellet, jeg gir snart opp for jeg har lagt om livsstilen, jeg skal innrømme at jeg drikker hvertfall ett glass brus om kvelden (lettbrus) for å holde sukkersuget i sjakk, men jeg har gått opp og ikke ned og magen blir bare større og, nei jeg vet da F...! Beklager mye syting men kan jeg få noen gode tips på hva jeg kan gjøre, jeg går ikke på slankekur da jeg ikke har lyst til å ødelegge tarmsystemet som moren min gjorde, vær så snill og ikke snakk dritt, jeg trenger ikke det nå.

Anonym poster: b60f6b892d97114f5ff06d1a734a6a19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med legen din om dette?

Har en mor som veier rundt 100kg og er ca samme høyde som deg og alltid prøvd å gå ned i vekt med å spise sunt og trene uten lykke. Hun fikk sånn "slankepiller" av legen og gikk ned en 10kg, men glemte hun bare en pille så var hun på vei opp igjen. Hun har i tillegg veldig dårlige knær etter en ulykke som ung så nå blir det vanskeligere og vanskeligere for henne å være aktiv i tillegg. Så er noen som nok sliter veldig.

Men kanskje hørt med legen, kanskje det er noe stoffskifte el.l.?

Klem

Skrevet

Har du snakket med legen din om dette?

Har en mor som veier rundt 100kg og er ca samme høyde som deg og alltid prøvd å gå ned i vekt med å spise sunt og trene uten lykke. Hun fikk sånn "slankepiller" av legen og gikk ned en 10kg, men glemte hun bare en pille så var hun på vei opp igjen. Hun har i tillegg veldig dårlige knær etter en ulykke som ung så nå blir det vanskeligere og vanskeligere for henne å være aktiv i tillegg. Så er noen som nok sliter veldig.

Men kanskje hørt med legen, kanskje det er noe stoffskifte el.l.?

Klem

Nei jeg har ikke turt, legen som er vikar for min egentlige lege er ca 28 år gammel og veldig kjekk :P Så har ikke så lyst til å være så åpen mot ham ,men jeg vurderer å bytte : ) Kan jeg ha lavt stoffskifte når jeg er 21 år gammel?

Anonym poster: b60f6b892d97114f5ff06d1a734a6a19

Skrevet

jeg har samme problem, fikk en skade i ryggen og gikk fra 70 kg til 113 på 2 år... og nå strever jeg med å gå ned, men det funker ikke. trener og er aktiv. i alle fall så godt jeg klarer.

Stoffskiftet kan ha en grunn å spille, vet min mor har lavt stoffskifte.

Lykke til i alle fall

Skrevet

Trenger ikke ødelegge helsa ved å spise sunt å være aktiv ;) Kom deg avgårde til legen for en sjekk er mitt råd. 4 kg på 2 uker er mye! Enten må det være noe galt med forbrenningen din, eller så dytter du i deg ting iløpet av en dag som du ikke tenker over...

Vektklubben.no er kanskje en ide? Og få hjelp av noen til å sette opp en plan. Lykke til!

Anonym poster: ba044e45f1c08fe4f11c6335568e2c87

Skrevet

Ser du svinger kosten din litt retning lavkarbo, og kan da fortelle at kanskje ikke lavkarbo passer for deg?

Jeg er omtrent på din høyde, men ikke samme vekt.

Mannen min er en slik som går ned på lavkarbo og derfor tenkte jeg at jeg skulle endre litt også på min kost slik at vi spiste det samme. Det viste seg at med den kosten han spiser for å gå ned går jeg opp. Den kosten jeg spiser for å gå ned går han opp av. (tenkte jo da at kanskje vi skulle kike på blodtypedietten oppi alt dette også, men vi har samme blodtype, bare veldig forskjellig reaksjon på maten vi spiser)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...