Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Er det mange her inne som kjenner en Mathilde. Syns det er så fint navn, men virker det er så mange som heter det nå? Anonym poster: 86499224160f1817ab847ebedada1f11
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Ja bestemoren min heter det Anonym poster: 2cd74e992b3e940fa445748d5ee5d017
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Kjenner en haug med småjenter mellom 0-9 år som heter det... Anonym poster: 22200c83f9abca2d5c21be572d1250df
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Min venninnes datter heter det. Hun er litt rund og de andre skolebarna erter henne og kaller henne Mat - Hilde... Man må virkelig passe på med navn asså, barn er oppfinnsomme. Anonym poster: 2e7d682437d077a47158e74b67585acb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #6 Skrevet 26. mai 2013 Syns navnet er helt greit. Kjenner en som heter det. På 5 år. En liten bedreviter. Anonym poster: f1fb5bc15d8d37289053d70c1faec85d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Ene naboen heter det, og datteren til en venninne, pluss et par i bhg. Anonym poster: 773fa3abbcf2064dc93ee74cebfce7e1
Rose04 Skrevet 26. mai 2013 #8 Skrevet 26. mai 2013 Vet om en baby som heter det, ellers ingen. Men tror det er litt i in fortiden. Leser det stadig vekk på ulike navneforum og folk som vurderer navnet til barna sine.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 26. mai 2013 #9 Skrevet 26. mai 2013 Gikk i klasse med ei. Men hu het Matilde da. Uten H. Syns det er en mye finere variant, og mindre brukt også. Tenker bare MatHilde (Hilde som er glad i mat) når jeg leser nevnet Mathilde (mH) Men de uttales jo likt.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #10 Skrevet 26. mai 2013 Verdens fineste lille bedreviter heter det:) Og hun er 5 år, så kanskje en lenger oppe kjenner datteren min:) Anonym poster: d79168f02fe2cd8bc735a4bb552e2f92
Cruella De Vil Skrevet 26. mai 2013 #11 Skrevet 26. mai 2013 Det var veldig populært for noen få år siden, så jeg kjenner endel som har barn med det navnet. Hvis du går inn på http://ssb.no/navn og søker på Mathilde, ser du at det har vært veldig populært fra 2000 og oppover. Hvis du liker navnet, ville jeg gått for det jeg, hvis jeg var deg. Det er jo ikke nødvendigvis om å gjøre å ha det sjeldneste navnet heller, og det ligger ikke på topp 10 på navnelistene. Det var faktisk favorittnavnet mitt før, og jeg hadde lyst til å kalle barnet mitt for det hvis jeg fikk en jente, men så gikk jeg lei av navnet innen jenta kom (2009), så da ble det ikke det likevel...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #12 Skrevet 26. mai 2013 Har en kusine som heter det, og en liten nabojente. Synes det er et nydelig navn, på lik linje med Mathea - som min eventuelle lille frøken skal hete. Anonym poster: 2f42999a06d92d6e0c42a15cd8a83db1
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 26. mai 2013 #13 Skrevet 26. mai 2013 Nydelig navn Jeg vet om to som heter det. En baby, og en jente på 14.
Miamimom Skrevet 26. mai 2013 #14 Skrevet 26. mai 2013 Mange små rundt her som heter det- og en jente i barselgruppa :-)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #15 Skrevet 26. mai 2013 mitt lykketroll på 2,5 år heter det <3 Anonym poster: 465deb5cf4ea1ce5a032127f4670e65b
klishe89 Skrevet 26. mai 2013 #16 Skrevet 26. mai 2013 Hadde en i klassen på barneskolen som het det. Verre jente skal du lete lenge etter. Ellers et fint navn, men ødelagt for min del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå