Gå til innhold

Navnet Mathilde


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her inne som kjenner en Mathilde. Syns det er så fint navn, men virker det er så mange som heter det nå?

 

Anonym poster: 86499224160f1817ab847ebedada1f11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja bestemoren min heter det

 

Anonym poster: 2cd74e992b3e940fa445748d5ee5d017

Skrevet

Dattern min på 1år heter det

 

Skrevet

Kjenner en haug med småjenter mellom 0-9 år som heter det...

 

Anonym poster: 22200c83f9abca2d5c21be572d1250df

Skrevet

Min venninnes datter heter det. Hun er litt rund og de andre skolebarna erter henne og kaller henne Mat - Hilde... Man må virkelig passe på med navn asså, barn er oppfinnsomme.

 

Anonym poster: 2e7d682437d077a47158e74b67585acb

Skrevet

Syns navnet er helt greit. Kjenner en som heter det. På 5 år. En liten bedreviter.

 

Anonym poster: f1fb5bc15d8d37289053d70c1faec85d

Skrevet

Ene naboen heter det, og datteren til en venninne, pluss et par i bhg.

 

Anonym poster: 773fa3abbcf2064dc93ee74cebfce7e1

Skrevet

Vet om en baby som heter det, ellers ingen. Men tror det er litt i in fortiden. Leser det stadig vekk på ulike navneforum og folk som vurderer navnet til barna sine.

Skrevet

Gikk i klasse med ei. Men hu het Matilde da. Uten H.

Syns det er en mye finere variant, og mindre brukt også.

 

Tenker bare MatHilde (Hilde som er glad i mat) når jeg leser nevnet Mathilde (mH)

 

Men de uttales jo likt.

Skrevet

Verdens fineste lille bedreviter heter det:) Og hun er 5 år, så kanskje en lenger oppe kjenner datteren min:)

 

Anonym poster: d79168f02fe2cd8bc735a4bb552e2f92

Skrevet

Det var veldig populært for noen få år siden, så jeg kjenner endel som har barn med det navnet. Hvis du går inn på http://ssb.no/navn og søker på Mathilde, ser du at det har vært veldig populært fra 2000 og oppover. Hvis du liker navnet, ville jeg gått for det jeg, hvis jeg var deg. Det er jo ikke nødvendigvis om å gjøre å ha det sjeldneste navnet heller, og det ligger ikke på topp 10 på navnelistene. :)

 

Det var faktisk favorittnavnet mitt før, og jeg hadde lyst til å kalle barnet mitt for det hvis jeg fikk en jente, men så gikk jeg lei av navnet innen jenta kom (2009), så da ble det ikke det likevel... ;)

Skrevet

Har en kusine som heter det, og en liten nabojente.

Synes det er et nydelig navn, på lik linje med Mathea - som min eventuelle lille frøken skal hete.

 

Anonym poster: 2f42999a06d92d6e0c42a15cd8a83db1

Skrevet

Nydelig navn :)

 

Jeg vet om to som heter det. En baby, og en jente på 14.

Skrevet

Mange små rundt her som heter det- og en jente i barselgruppa :-)

Skrevet

mitt lykketroll på 2,5 år heter det <3

 

Anonym poster: 465deb5cf4ea1ce5a032127f4670e65b

Skrevet

Hadde en i klassen på barneskolen som het det. Verre jente skal du lete lenge etter. Ellers et fint navn, men ødelagt for min del

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...