Gå til innhold

Redd for at pappa ligger død i utlandet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har foreldre som begge nærmer seg 80. De var i syden på lang ferie men mamma drog hjem før for hun ble dårlig.

Min stae far bestemte seg for å bli igjen alene, og har nå vært der i litt over en uke. Han har ringt hjem til mamma hver dag for han vet at hun bekymrer seg om hun ikke hører fra ham. Men nå har han ikke gitt lyd fra seg siden i forgårs, og mamma er fra seg av bekymring.

Mobilen hans er avskrudd, og ingen har fått e-mail fra ham heller.

Nå begynner jeg nesten å tenke selv at noe galt har skjedd.... at han har falt om i leiligheten og ligger der død.... Dette er en privat leid leilighet, så ingen kommer innom for å vaske eller noe.

Rart ikke pappa har ringt, når han vet hvor nevrotisk mamma kan være..

Ekkel følelse....

Anonym poster: bb6aebf08e44caceda2ee16152be6b44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så ekkelt. Er det ingen som har mulighet for å dra nedover å se om det går bra med han?

Håper dere finner ut av det.

Anonym poster: 90c538b8c5a0dbfacac4793ca4c9d375

Skrevet

Kanskje mobilen er tom for strøm og han roter litt med å få skrudd den på igjen! Ikke bekymre deg! Har han ikke ringt til i ikveld, få tak i en nabo som kan sjekke innom han.

Skrevet

Kan dere ikke ringe politiet og få dem til å sjekke leiligheten?

Anonym poster: 2125b79f131d5e290c05415cfc375839

Skrevet

Eh... Hva med å ringe utleier eller evt det lokale politiet?

Skrevet

Så bør dere jo få noen til å sjekke. Lokalt politi kan sikkert være behjelpelige.

Sjansen er jo minst like stor for at han ligger med brukket lårhals og ikke kommer noen vei som at han er død.

Anonym poster: 12db206fff54e4fac3b6a852105e7d64

Skrevet

Ja jeg tror vi ser det an i dag, og har han ikke ringt i løpet av kvelden så får vi prøve å få noen til å sjekke leiligheten...

De kjenner ingen naboer der, så da må vi i så fall komme oss inn på mailen til pappa (er han som har ordnet med alt), og håpe han kan hjelpe.

Grunnen til at jeg er redd han skal være død, er at han har overlevd ett hjerteinfarkt, pluss at han har prostata kreft... Han falt også om i leiligheten tidligere før mamma hadde dratt... Da var han på sykehuset, for han verket sånn i hoften, men legene fant ikke noe galt. Når de derimot ville ta ekg og sjekke hjertet hans så fikk de ikke lov av pappa, sta som han er...

Én ting er sikkert, at han skal virkelig få høre det når han ringer - og så skal jeg forlange at han kommer hjem! Han skal liksom være der i to uker til... Men sånn er han; vært sprek hele livet, og vil nok ikke innse at han begynner å bli gammel....

HI

Skrevet

Ja jeg tror vi ser det an i dag, og har han ikke ringt i løpet av kvelden så får vi prøve å få noen til å sjekke leiligheten...

De kjenner ingen naboer der, så da må vi i så fall komme oss inn på mailen til pappa (er han som har ordnet med alt), og håpe han kan hjelpe.

Grunnen til at jeg er redd han skal være død, er at han har overlevd ett hjerteinfarkt, pluss at han har prostata kreft... Han falt også om i leiligheten tidligere før mamma hadde dratt... Da var han på sykehuset, for han verket sånn i hoften, men legene fant ikke noe galt. Når de derimot ville ta ekg og sjekke hjertet hans så fikk de ikke lov av pappa, sta som han er...

Én ting er sikkert, at han skal virkelig få høre det når han ringer - og så skal jeg forlange at han kommer hjem! Han skal liksom være der i to uker til... Men sånn er han; vært sprek hele livet, og vil nok ikke innse at han begynner å bli gammel....

HI

Jeg mente å skrive lenger oppe at vi må inn på mailen til pappa og finne kontaktinfo til han som de leide leiligheten av...

Skrevet

Ring norsk politi og meld han savnet i utlandet, de kan ta kontakt med lokalt politi. Eller ta direkte kontakt med det lokale politiet i det aktuelle landet, om dere tror det er mulig å få gjorrt seg forstått over telefon.

Anonym poster: 02303a6fa63adaa3e8ce0ac9649b3c2d

Skrevet

Jeg ville satt i gang å undersøke nå. Hvis dere venter til i kveld vil i prinsipp ingenting skje før i morgen. Hvis han ligger inne med brukket lårhals så vil du få problemer med deg selv i ettertid fordi du/dere ikke reagerte tidlig nok.

Hvis han har latt høre fra seg hver eneste dag og plutselig ikke har gjort det på et par dager så har dere god grunn til å undersøke, spesielt med tanke på alder og medisinsk historie!

Anonym poster: 8e5092831b0042d8af3b379bb96213f7

Skrevet

Hvis han ikke har tatt kontakt på et døgn og dette er klart uvanlig for ham, ville jeg ikke ha ventet til i kveld med å ringe politiet. Ligger han skadet eller syk, kan noen timer i varmen være avgjørende for liv eller død.

Ring nå og så får dere heller lage en backup plan for slike hendelser, hvis det viser seg at han er i god behold.

Skrevet

Uff, dere sier noe der... Skal inn til mamma nå og prøve å komme meg inn på mailen til pappa for å finne kontaktinfo til utleier. Han er visst der nå mente mamma på, så får håpe vi får tak i ham.... Får sikkert sjekket fortere han enn lokalt politi!

HI

Skrevet

Uff så ekkelt.

Anonym poster: ddef6f4b415f04ca2586bda448c4f968

Skrevet

Hvordan går det?

Anonym poster: ad0f83c25520620f62ba86a884dbcd3d

Skrevet

Fikk omsider tak i de som leier ut, og de fikk snakket med noen andre som bor i samme bygget, som sa de hadde sett pappa i går! Utleier skal også inn til byen der i morgen og skal gå innom og se om pappa har det bra.

Så selv om vi ikke har hørt fra ham enda, så slapper vi mer av nå:-) Men han skal få høre det når han omsider gir lyd fra seg, Det er sikkert! Hele familien har stått på hodet her i dag for å finne ut om han lever...

Gjest sug lut
Skrevet

Kjenner følelsen, min far kunne definitivt funnet på å gjøre tilsvarende stunt. Og når jeg blir gammel gjør jeg det nok også, vil jeg anta. For man føler seg ikke nødvendigvis gammel, og man VIL ikke føle seg gammel, og heller ikke passet på. Stakkars dere, det være veldig vondt å være så engstelig så lenge, jeg håper dere får gode nyheter snart.

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonym poster: 5c48a5e78373cd5d95756e3087bf4770

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonym poster: 5c48a5e78373cd5d95756e3087bf4770

Ja hvordan gikk det?

Skrevet

Svarte ca 5 innlegg lenger oppe hvordan det har gått så langt:-)

Håper han ringer mamma snart - selv om om vi vet han var observert i live i går morgen.. Tror hun trenger å høre stemmen hans før hun greier å slappe av!

HI

Skrevet

Hvilket land er dette?

Jeg er på et sted i utlandet, som er et typisk sted for norske pensjonister å bo/feriere.. :-)

Anonym poster: bce0ee2248a92061bf7f32fd479c3a09

Skrevet

Hvilket land er dette?

Jeg er på et sted i utlandet, som er et typisk sted for norske pensjonister å bo/feriere.. :-)

Forsvinnende liten sjanse for at dette er samme plass :P

Anonym poster: d097081cf13bde5ba3d3d3e5d30077f4

Skrevet

Vet jo det da, men det er vel verdt et forsøk ;)

Skrevet

Huff, vet ikke helt hva jeg skal skrive. Har nok ikke vært moro å være dere nå.

Men dere må være klare på at han gir lyd fra seg HVER dag :-)

Skrevet

Dytter denne opp jeg.

Ser du trodde den var slettet, men her var den :)

Håper det går bra, og dere får snakket med han i morgen :)

Anonym poster: 4f9031acaf7dcbe5d2353166ac89c308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...