Gå til innhold

Bytte jobb og ferie, hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart bytte jobb, usikker på når jeg skal begynne i den nye, men det er i samme kommune bare en annen stilling, hvordan finner de ut hvor mye ferie jeg har til overs f.eks?

Anonym poster: be916f0bed4e89951a95385e4ad60358

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De spør deg, vanligvis.

Anonym poster: 746ec79177eb7dab5baf548b6c0ee1fe

Skrevet

Joda, men i Juni trekker de jo 5 uker ferie av min lønn og når jeg skal ha ferie har jeg tenkt og ta 3 uker først, hvordan vet de hvor mange uker jeg har igjen liksom?

Skrevet

De må sjekke at du har opptjent fulle feriepengerettigheter i fjor, før de har lov å trekke deg i lønn. Det normale er å kommunisere med deg om dette.

Anonym poster: 746ec79177eb7dab5baf548b6c0ee1fe

Skrevet

Joda, men i Juni trekker de jo 5 uker ferie av min lønn og når jeg skal ha ferie har jeg tenkt og ta 3 uker først, hvordan vet de hvor mange uker jeg har igjen liksom?

Når slutter du? Hvis du har samme lønningskontor og går rett fra en jobb til en annen der, så trenger du ikke å tenke på noe. Da trekkes du i lønn som vanlig, og de har kontroll på hvor mye ferie du har til gode.

Hvis du derimot slutter og får nytt lønningskontor i ny jobb, så skal du ikke trekkes for 5 uker ferie i juni! Du skal i juni da motta feriepenger + full lønn (minus feriedager du allerede har tatt/ skal ta før din siste arbeidsdag). I ny jobb trekkes du da i lønn hver gang du tar ut en feriedag (og det er da ditt ansvar å ha spart noe av feriepengene fra forrige jobb).

Anonym poster: b8e20b91fbf446f72f127dda1c76383a

Skrevet

Står det ikke på lønnslippen din da hvor mye feriepenger du har opparbeidet ? Kommunen utbetaler vel uansett nå i juni, det gjør de hos oss ivertfall. Og så får du vanlig lønn den mnd du har ferie ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...