Gå til innhold

Hva ville du brukt penger på de neste årene:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har satt oss greit i det, bygd hus og et gunstig lån (husbanken) som vi har bundet renten på. Siden vi begge jobber fullt, vil vi går ganske bra i pluss hvert år. Ca 300 000 pr år. Hva ville dere gjort:

Den fornuftige: spare en del (har allerede buffer, så blir i tillegg) bygge garasje, lage ett flott uteområde for å øke verdi på tomt/hus.

Følge drømmen: kjøpe en båt eller dra på flotte reiser hver ferie.

Investering: Kjøpe en leilighet, pusse opp og leie ut.

Anonym poster: 2c222cd751b819473e3ed5f30681af91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reise, man lever bare en gang og vet aldri hvor lenge man får være her på jorden. Jeg var veldig fornuftig før, helt til vi plutselig mistet min vakre pappa til kreft bare 50 år gammel. Nå gjør jeg, mannen og barna det vi ønsker og oppleve. Jeg hadde ikke vært i tvil. Lykke til med valget :)

Anonym poster: 040d54d0aead617e0d643ce17ab88d9f

Skrevet

Vi har også ganske stort overskudd pr år. Bruker det på en kombinasjon av reising og investering i huset (øke verdi/kjøpe nytt). Vurderer hytte etter hvert.

Anonym poster: 914f2499d78815e54c53c36ea3e7fc1b

Skrevet

Jeg ville bygget garasje først og så reist.

Skrevet

Bygd garasje først. Øker verdi, og man slipper å skrape bil om vinteren....! Og har en lagerplass til alt rælet, som ski, utemøbler...og kajakk, til båten deres ;)

Så ville jeg søkt om båtplass nuh, slik at den er klar til den dagen dere kjøper båt.

Og brukt litt ekstra på ferier. Kommer jo an på hvor gamle barna deres er. Når de begynner å bli store nok til å huske ting og sette pris på tøffe og spesielle reisemål ville jeg reist mer :)

Leilighet er stress, men praktisk. Ville kanskje ventet med det til barna kom i tenårene/fant ut om/hva/hvor de vil studere. Da kan dere kjøpe leilighet der, "leie" ut til barna (dvs de betaler husleie som dere sparer for dem), og dermed hjelpe dem på vei. (Utleie til folk man ikke kjenner kan bli et mareritt....)

Med såpass mye i overskudd hvert år kan dere få til mye moro! (Ville og spart kanskje 1/5-1/4 i spareprodukter med lav risiko og lang tidshorisont, f.eks pensjonssparing eller fond.)

Skrevet

Alt sammen. Med 300,000 ekstra i året kan du fint reise for hundre tusen og investere/spare resten.

Anonym poster: cebe3add7707d839335bba962d3999bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...