Gå til innhold

Dere som er flinke å bake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lovt barna at vi skal bake i morgen. Men jeg har aldri bakt noe før. Hva er lettest å bake. Har sett på noen ferdigpakker på butikken, med de er jo ikke helt ferdige, man skal tilsette både egg og smør. Har dere noen forslag?

Anonym poster: d53d6682cb47ca8635ac3a403bb50eb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du synes ferdigpakker er ok, så er jo helt klart muffins det enkleste, gjerne de lyse. Tilsett olje og vann, rør sammen og fordel i former. Etterpå blander du melis med bitte-bitte lit vann og evt konditorfarge og legger over og har litt kakestrø på, og så har du noen veldig glade unger ;)

Anonym poster: c2d5406274dcf0f4e7326b80c05784b3

Skrevet

Du kan jo begynne med de ferdigpakkene. Det er jo ikke vanskelig å tilsette egg og smør. Går ikke an å gjøre feil.

Anonym poster: 096558c51e05911db811a1543bdaca66

Skrevet

Enig i at muffins definitivt er det enkleste å lykkes med. Og så kan du og barna more dere med å pynte dem etter på: bruke forskjellig frosting (du får jo nå kjøpt Manuelas cupcake-frosting i butikken feks), melis med forskjellig farge på (bruk konditorfarge, og hvis du blander melis med sitronsaft i stedet for vann får du en frisk, god smak også), bruk forskjellig godteri og strø som pynt: non stop, seigmenn, strø. Det blir koselig og grisete, og du får fornøyde barn.

Anonym poster: bd608acd6b788398c96d8033b6ea0ff0

Skrevet

Dytter

Skrevet

Denne virker grei; har noen smakt på den;

http://www.mollerens.no/Produkter/Kaker/Ferdigrorer/Amerikansk-Brownies1/

Men skulle ikke du og barna bake sammen? Dette blir jo å åpne pakken, tømme i formen og steke...

Da må det være bedre å lage posemuffins. Da får jo barna faktisk hjelpe til.

Anonym poster: 8ed9a954d303ff3211f81432e7b28d1f

Skrevet

Ingen som kan bake....

Skrevet

Ingen som kan bake....

Jo selvfølgelig er det det. Men det virker på deg som at du kun skal kjøpe en fisk ferdig røre. Så da er det jo ikke så mye å hjelpe deg med.

Anonym poster: 8ed9a954d303ff3211f81432e7b28d1f

Skrevet (endret)

Sett en bolledeig, la den heve og la ungene trille ut boller sammen med deg.

Greit at du ikke kan å bake, men hvordan lære om du ikke prøver? Muffins fra pose er greit det, men ikke det jeg lager sammen med mine barn.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Enig i at muffins definitivt er det enkleste å lykkes med. Og så kan du og barna more dere med å pynte dem etter på: bruke forskjellig frosting (du får jo nå kjøpt Manuelas cupcake-frosting i butikken feks), melis med forskjellig farge på (bruk konditorfarge, og hvis du blander melis med sitronsaft i stedet for vann får du en frisk, god smak også), bruk forskjellig godteri og strø som pynt: non stop, seigmenn, strø. Det blir koselig og grisete, og du får fornøyde barn.

Anonym poster: bd608acd6b788398c96d8033b6ea0ff0

Manuelas frosting smaker bare helt forferdelig! Mye bedre å lage selv!

Skrevet

Jeg vil veldig gjerne hjelpe deg!

Boller (kanelboller, skolebrød)

Sjokoladekake

Brownies

Muffins

Hva vil barna bake?

Jeg gir deg gjerne oppskrifter og veiledning, bare spør meg! Jeg elsker å bake, og kan bake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...