Gå til innhold

Noen andre som følte seg truffet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://stappmett.wordpress.com/2013/05/18/rodvin-er-middelklassens-godis/

...Enda jeg faktisk får penger fra NAV, men jeg er fra et middelklasse hjem, har universitetsutdannelse fra før jeg ble syk, og har stort sett middelklassevenner.

Nå bor jeg i et arbeiderklasseområde, og det er akkurat sånn det beskrives her :lol:

Men en ting jeg har funnet ut er at de harry folkene som spiser toro og godteri, ikke leser bøker, har campingvogn og wonderbaum er mye mer inkluderende og vennlig (sikkert fordi jeg ikke er mørkhudet, men dog...)

Anonym poster: b2e6a39dfa43bd529fdfe2212acf3bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud så dumt... Syns det er utrolig dumt at folk skal syns at alt mulig er "harry". Mat skulle ikke kunne være kvalifisert som harry! Hvorfor må man sette et stempel på alt?

Anonym poster: 945a1ccd6fa80ef75d29b8bc1d9547a4

Skrevet

Herregud så dumt... Syns det er utrolig dumt at folk skal syns at alt mulig er "harry". Mat skulle ikke kunne være kvalifisert som harry! Hvorfor må man sette et stempel på alt?

Anonym poster: 945a1ccd6fa80ef75d29b8bc1d9547a4

Kanskje ikke mat, men var jo ingenting på den lavklasselisten som kan kategoriseres som mat. Junk, i beste fall.

Anonym poster: b2e6a39dfa43bd529fdfe2212acf3bdc

Skrevet

Dette var bare teit.

Når man må passe på hvor mye man drikker for man er redd for og bli feit, da har man andre problemer enn fedme.

Anonym poster: 8ed9ef473f1e72605bd001631aed2a55

Skrevet

Selv om innlegget er satt på spissen, så er det mye sant i det ja.

Skrevet

Her i huset finner du både Mariekjeks, ostepop, en Grandiosa i fryseren og løsvektgodis, ikke fra Svinesund, men enda verre: Fra Europris.

Men hun har rett i at det er ting hun nesten aldri ser for jeg kan ikke erindre at hun har vært hjemme her på besøk :D

Skrevet

HER ER TING JEG NESTEN ALDRI SER MER:

Folk under 40 år som røyker sigaretter.

Folk med en KMI på mer enn 35 – uansett alder.

Bollepose fra Gudesen.

Løsvektgodis fra Svinesund.

Mariekjeks, Safarikjeks, Gjendekjeks, Gullvafler, Pepitakjeks osv.

Grandiosa, Big One, frossenlasgne, kebabpizza.

Seigmenn, Sursild, Nonstop, Bamsemums, Fox, Dumle, Smørbukk, Smil osv.

Noe som helst fra Toro.

Thousand Island, Hamburgerdressing, hvitløksrømme.

Baconpølse fra Narvesen, Mr. Lee, alt som kommer med pomfrittkrydder.

Folk som sier at de hater vegetarianere og ler av grønnsaker.

Ostepop, baconcrisp, Pringles, pottis med dipp.

Hele plater med melkesjokolade som lørdagsgodt til én person.

Spis så mye du vil-pizzabuffeter.

Rislunsj, Kos, noe som helst “Piano”.

Fenomenet “kakebord”.

Alt for mye luksus ting på denne lista. First price og billig merkene er nok det man må passe seg for.

Anonym poster: bc563a1cd3c1efc27f842c3c82376574

Skrevet

* ....er nok det som domineret....

Ikke passe seg for :-) det var all den maten du listet man bør passe seg for :-)

Anonym poster: bc563a1cd3c1efc27f842c3c82376574

Skrevet

Her i huset finner du både Mariekjeks, ostepop, en Grandiosa i fryseren og løsvektgodis, ikke fra Svinesund, men enda verre: Fra Europris.

Men hun har rett i at det er ting hun nesten aldri ser for jeg kan ikke erindre at hun har vært hjemme her på besøk biggrin.png

Satt å tenkte det samme. I mitt hjem er vi begge høyt utdannede, og vi kan finne på å kjøre til Nordbysenteret på impuls fordi min NTNU-utdannede og høyt ettertraktede sivilingeniørmann ELSKER svenskesmågodt og får plutselig craving. Men det hender stort sett aldri at vi setter frem en skål med smågodt eller nonstop når vi får gjester (som ikke overnatter that is). Da serverer vi mer avanserte ting, fordi vi også elsker å lage mat og slikt. Så jeg føler meg ikke spesielt truffet må jeg si.

Anonym poster: 29da39d8fe3ce30582fe695a5aa007ee

Skrevet

Jeg synes det var litt artig skrevet. Har vokst opp i campingfamilie og jobber i ett større firma med en sjef som tar ut et par sekssiffrede tall i lønn, så er innom de to forskjellige klassene. Ja jeg kjenner igjen dette! Det er alkohol til alt og du blir sett rart på om hvis du velger å ikke drikke. Samtaleemne rundt bordet ved lunsjen er neste stafett. Har kollegaer og sjef som venner på Facebook, en gang leste jeg at hva du trykker liker, sier noe om deg som person. Vel, min sjef er likegyldig til når jeg har bursdag, når barna har bursdag, første skoledag, årets første telttur eller annet som har med mitt faktiske liv å gjøre. Men om jeg poster et bilde av en øl fra polet jeg fikk i bursdagsgave som jeg koser meg med på kvelden, da likes det. Dette gjenspeiler bare en kultur på min arbeidsplass og jeg er helt enig i at mange i arbeiderklassen er langt mer rause mennesker. De bryr seg faktisk om hvem du er, ikke hvem du prøver å være. Mulig jeg føler det slik fordi jeg ikke hører hjemme i rødvinsklassen.

Anonym poster: 0088ce601635749e136a937cb9ad018b

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg nå hører hjemme i rødvinsklassen. Og jeg liker det. Jeg er over gjennomsnittet glad i god, ny spennende mat. Og vi bruker nok mer en doblet matbudsjettet de siste årene. Elsker å kunne ha tapas med de beste ostene, skinkene, sjømaten, og oljene på fredagskvelden. I motsetning til taco/hjemmelaget pizza som vi hadde før...

Men jeg må si meg enig i at alkoholpresset er alt for stort. Det er ikke godt nok med Farris eller hjemmelaget saft i omgangskretsen vår. Og det er jo teit. Rett og slett.

Synes hun kom med mange gode poeng,

Anonym poster: 20257920a772d4eb89299e7a20b29ca9

Skrevet

Kjenner jeg trives i arbeiderklassen. ;)

Anonym poster: 15cae3bf49d9e30bf22fbfa2cc7f1bdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...