Gå til innhold

januarbarn - tanker om timing?


tobarnsmor+

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har planlagt å få Januarbarn eller har tenkt over det etterpå? Her var det ikke sånn.

Vet at mange utsetter prøving for å unngå desemberbarn for å slippe tidlig skolestart etc. Men kan det ikke også tenkes at det også er kjipt å være eldst? Hva hvis man er tidlig skoleklar og men må vente lenge? Er det like dumt?

 

Og barnehageplass får vi kanskje ikke før poden er 1 år og 8 mnd. Så lenge er jeg ikke lysten på å gå hjemme...

 

Noen som har tenkt på dette eller har erfaring med Januarbarn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg startet prøvingen bevist i april så jeg da slapp å få barn på slutten av året. Man vet jo aldri når den sitter, men ville i hvert fall prøve å ikke starte før da april så jeg da fikk fra januar og utover. Nå satt min på andre forsøk(krysser fingra for at den holder seg der) så termin da 30.januar.

 

En annen grunn er at jeg helt ville slippe å gå høygravid i varmen på sommeren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagt med januar her og:) ønsket alt mellom 15.jan og 15.august.. Selvfølgelig kjempe glad om jeg hadde fått andre mnd og!:) men ventet med å prøve nå for å helst få tidlig på året. Så gikk det på første forsøk :) håper den sitter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er januarbarn selv og har termin på min bursdag 7.januar. Jeg opplevde ikke noe vesentlig stor forskjell mellom meg og resten av klassen selv om jeg var eldst. Min bestevenninne som gikk i samme klasse som meg er nesten ett år yngre (31.desember). Ei heller der ble det bemerket noe forskjell. Som eldst og yngst i klassen må jeg innrømme av vi var blant dem som presterte best.

 

Gleder meg til å få et januarbarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 9 måneder før jeg ble gravid så jeg var fornøyd med alt ;) Har termin den 4 januar så i verste fall føder jeg vel i mellomjula :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin tidlig i januar sist, og gikk å lurte fælt på om den kom før. Jeg tror nok ikke det har så innmari mye å si, men jeg liker å tenke at barnet får nesten et år mer i bhg, det får være 6,5 i stedet 5,5. Det syns jeg er fint:) men kommer de før, så kommer de før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...