Gå til innhold

Skummel dame i drøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer mye rart uten å bry meg særlig om det, men den siste tiden har jeg hatt en gjentagende drøm som plager meg i form av dårlig søvnkvalitet. I korte trekk: Jeg befinner meg på et spisested og er på vei til toalettet. Ut fra toalettet kommer et par, mann og dame, og de passerer meg med blikket ned. Like etter passering snur damen seg og stirrer på meg med kalde, sinte øyne, virkelig STIRRER! Jeg kjenner henne igjen, på den måten man kjenner igjen ansikter man ikke har sett på mange, mange år, helt siden barndommen, men klarer aldeles ikke å plassere henne nærmere. Hun stirrer helt til jeg våkner, nokså svett og forferdet. Jeg blir lys våken og har litt problemer med å få sove igjen etter dette (våkner i tre-firetiden).

Tips til en småtrøtt meg?

Anonym poster: ef382a24e9ea78e1109ba88077c7d3f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og med tips mener jeg både praktisk i forhold til søvn, og tips fra "hobbydrømmetydere". :)

Skrevet

Har du prøvd å Google det? Dream interpretation og så plotte inn noen av ordene?

Skrevet

Praktisk: skriv det ned med en gang du våkner. Kanskje hjelper det deg med å sovne? Og så husker du mer i det du våkner, drømmer blekner jo fort!

Skrevet

Ok, jeg er rett på sak: bruk viljen din og snakk til kvinnen i drømmen neste gang. Befal henne å forsvinne fra deg I JESU NAVN!

Jeg drømmer mye, og har tidligere dessverre vært veeeeeldig mye plaget av grusomme drømmer.... Blant annet drømmer med mennesker som oppsøker meg med en ond hensikt. Jeg er som du har skjønt kristen, og begynte på bruke min autoritet i Jesus til å befale ekle ting å forsvinne fra drømmene mine. DET FUNGERER!!!!! Og du behøver ikke være kristen for å bruke Hans navn. Navnet har makt i seg selv!!!

Når du våkner, be en bønn om at du skal få sove godt og ikke bli plaget mer, i Jesu navn.

:)

Drømmer du samme drøm ennå en gang etter dette, ta kontakt, og min fortsettelse følger ;)

Skrevet

Jeg føler det litt hyklersk å kommandere noen bort i Jesu navn når jeg ikke er kristen selv, men det skader kanskje ikke å prøve.

Jeg har prøvd å google, men blir ikke særlig klokere av forsøk på drømmetydning. Det er så pussig, for det har ikke skjedd noe som helst dramatisk i livet mitt som tilsier at jeg skulle begynne å drømme denne gjentatte drømmen nå.

Skrevet

Dytt, dytt!

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Noen mener at når man drømmer om andre mennesker, så er det et symbol på et annet aspekt/annen del, side av deg selv.

Er det noe fra fortiden din du trenger å se nærmere inn på.

Som om du konfronterer deg selv, stirrer på deg helt til du vil se/høre etter?

Kan det ha noe med din feminine side å gjøre, hvordan du ser på deg selv som kvinne?

Du kan jo prøve å spørre deg selv før du legger deg om hva denne drømmen skal vise deg.

Gjentakende drømmer har et viktig budskap.

Masse lykke til! :)

Skrevet

Takk for svar, Lykke. Du sier mye fornuftig, og jeg har for så vidt prøvd å tenke litt i de baner du antyder, men det hjelper lite. Det som gjør meg ekstra anspent, er at damen virker litt sintere og stirrer litt mer intenst for hver gang drømmen oppstår. Jeg synes dette er slitsomt!

Skrevet

Drømmetydninger fra nettet og andre bøker fra bokhandlere kan man lese seg grønne på uten å komme noe nærmere en forklaring..... De sier alltid ulike ting, alt ut fra hvilken bakgrunn forfatteren har, naturlig nok... Men har du en drøm som er "åndelig" og ikke psykologisk fra din underbevissthet, finner du ikke noe svar i bøker, for de er personlige rett til deg.

Slik jeg har lært det, kan drømmer være influert av tre kilder: 1. Deg selv og din psyke/bevissthet/ underbevissthet, 2. Gud, 3. Djevelen og hans tjenere.

Gud kan snakke til deg i dine drømmer, advare deg, oppmuntre deg, trøste deg, lede deg osv. Dette er fredfulle og gode drømmer. På samme måte kan djevelen plage mennesker på ulike måter i drømmer, men da er det en "inngangsport/åpen dør" i livet som gjør at han har "rett" til det..... F.eks. hvis du ser onde filmer (skrekk-filmer), oppbevarer bilder, bøker, musikk osv med urent/ondt innhold. Eller hvis man deltar i okkulte handlinger....blir spådd f.eks.

Hvis din drøm er ekkel og uhyggelig, er Jesus den beste medisinen! Du kan også spørre damen (før du ber henne gå i Jesu navn) om hvorfor hun plager deg/med hvilken rett hun gjør det. Da blir "døråpningen" avslørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...