Gå til innhold

Hvordan overleve med enorm mage....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 32 uker på vei, 1,58 på sokkelesten, og veier 83 kg...... Ja....Det er mye!

Det verste er magen er blitt så fort stor denne gangen (3 gang), at jeg kan ikke forstå hvordan den skal kunne vokse i 6-7 uker til (planlagt ks) uten at jeg sprekker....

Føler at eneste stillingen jeg har det sånn passe behagelig i, er når jeg ligger på siden. Står jeg så må jeg bøye meg bakover for ikke å dette fremover - og da får jeg grusom vondt i ryggen. Sitter jeg, så må jeg halvveis ligge da også, for at ikke jeg skal få barnet opp i puppene (for å sette det litt på spissen). Blir kjempesår i ribbeina av alle sparkene, og har det generelt bare konstant ubehagelig!

I tillegg kjennes huden så stram ut, at jeg føler jeg nesten ikke får puste lenger!

Hvordan skal jeg holde ut dette i så mange uker til???

Noen andre i samme situasjon?

Anonym poster: 6668d746b38fb2bed9dededc6e22fb2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det slik med nr 2. Du sprekker ikke på "ordentlig", men du må nok dessverre regne med at NÅ kommer strekkmerkene snart!

Kan du bremse vektøkningen litt? Det virker jo som om du har lagt på deg nok snart allerede? Spesielt viktig å unngå sukker mest mulig. Vær også forsiktig med mye salt, det binder væske i kroppen.

Vær nøye med å smøre huden på magen, det hjelper litt på den såre følelsen. Sånne myke magebånd eller myke, trange singletter i stretch-tøy kan være behagelige og hjelpe til med å "holde magen" på plass. Blir du sår over navlen? Jeg brukte faktisk digre gnagsårplaster over navlen de siste ukene. Lurer på om ikke tvillingmødre ofte bruker en slags "mage-BH"? Noe man får kjøpt hos bandasjist?

Du kan kanskje trøste deg med at dette med sparkingen og pustingen vil bli lettere snart. Når hodet fester seg i bekkenet synker magen litt ned og det blir lettere å puste. Og når barnet blir større vil det bli trangere i magen og sparkingen roer seg litt.

Anonym poster: 32a3b0a987b8171cc098d372bce54a2b

Skrevet

Jeg hadde det slik med nr 2. Du sprekker ikke på "ordentlig", men du må nok dessverre regne med at NÅ kommer strekkmerkene snart!

Kan du bremse vektøkningen litt? Det virker jo som om du har lagt på deg nok snart allerede? Spesielt viktig å unngå sukker mest mulig. Vær også forsiktig med mye salt, det binder væske i kroppen.

Vær nøye med å smøre huden på magen, det hjelper litt på den såre følelsen. Sånne myke magebånd eller myke, trange singletter i stretch-tøy kan være behagelige og hjelpe til med å "holde magen" på plass. Blir du sår over navlen? Jeg brukte faktisk digre gnagsårplaster over navlen de siste ukene. Lurer på om ikke tvillingmødre ofte bruker en slags "mage-BH"? Noe man får kjøpt hos bandasjist?

Du kan kanskje trøste deg med at dette med sparkingen og pustingen vil bli lettere snart. Når hodet fester seg i bekkenet synker magen litt ned og det blir lettere å puste. Og når barnet blir større vil det bli trangere i magen og sparkingen roer seg litt.

Anonym poster: 32a3b0a987b8171cc098d372bce54a2b

Pga antidepressiva la jeg mye på meg siste året før jeg ble gravid, og var derfor overvektig allerede før jeg ble gravid. Har lagt på meg 1.kg så langt, men håper det stagnerer noe nå som jeg har fått påvist svangerskapsdiabetes og har endret kosthold...

Strekkmerker har jeg aldri hatt, og det ligger heller ikke i genene - så er ikke redd for å få det.

Barnet ligger allerede godt nedi bekkenet, så er nok ikke mye å hente der!

Men takk for svar:-)

HI

Anonym poster: 6668d746b38fb2bed9dededc6e22fb2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...