Gå til innhold

Bare i Norge at dette skjer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10103528

Det er synd, men alt for ofte leses det om i aviser om folk som har kjørt av veien og ikke fått hjelp. Selv om det har kjørt mange forbi. Bilister som forlater åstedet osv...

Bare i Norge dette skjer for leser sjeldent om sånne saker i andre land...

Er nordmenn virkelig så opptatt med seg og sitt at de ikke kan hjelpe de som trenger det?

Anonym poster: bc825d722dc05ca5bb57cbb3e295b7c9

Videoannonse
Annonse
Gjest Lagå
Skrevet

Det skjer nok i andre land også, men lokalnyheter fra et annet land om en død person er ikke noe å skrive i internasjonal presse om. Tror ikke denne saken blir blåst opp i andre land

Gjest Lagå
Skrevet

Og hvor ofte leser du egentlig om slike saker i Norge siden du sjeldent leser om det i andre land?

Skrevet

Må innrømme jeg blir litt skremt, ja.

Dette er i mitt nabolag, og for å være ærlig, så skjønner jeg ikke helt hvordan dette kan skje her, i bittelille Moelv.

Anonym poster: d6489b3e9ac34944a499d58e7b5dbdb4

Skrevet

Og hvor ofte leser du egentlig om slike saker i Norge siden du sjeldent leser om det i andre land?

Var ikke så lenge siden at en kvinne satt mange timer og svede mellom liv og død. Der flere billister kjørte forbi. Barn som er blitt kjørt ned og sjåføren har stukket av. Leser du nettaviser så finnes det en god del saker om det i vårt land.

Leser utenlandske aviser og kanskje de sakene ikke er så viktige i deres land. Så er det bare så synd at det skjer i Norge. Kanskje ikke så ofte, men det skal da ikke skje.

Anonym poster: 0a74d9c13275afddcd3e066ad3de7ab5

Skrevet

Man har lest om bilister som later som de ber om hjelp, men hvis noen stopper så tar de og raner den som stopper.

Men skulle ikke tro at det skulle ha noen betydning på små veier, og dersom en bil har kjørt av veien er det tydelig at den har kjørt av veien. (Dagens smarte utsagn.)

Spørs hvor synlig bilen var også da...

Anonym poster: d6e1f70595f403de2c3daf730058467e

Skrevet

http://www.vg.no/nyh...?artid=10103528

Det er synd, men alt for ofte leses det om i aviser om folk som har kjørt av veien og ikke fått hjelp. Selv om det har kjørt mange forbi. Bilister som forlater åstedet osv...

Bare i Norge dette skjer for leser sjeldent om sånne saker i andre land...

Er nordmenn virkelig så opptatt med seg og sitt at de ikke kan hjelpe de som trenger det?

Anonym poster: bc825d722dc05ca5bb57cbb3e295b7c9

Men hun hadde vel ikke kjørt av veien? Satt hun ikke i bilen på utsiden av banken?

Anonym poster: 25fd07319b21eed7570d2b169cae2149

Skrevet

Skjer nok i andre land også. Dessverre.

Husker jeg leste om en fyr i Tyskland som hadde ligget død i leiligheten din i over 2 år. Ingen som savnet ham. Det var naboene på andre siden av gaten som begynte å stusse på at han hadde julepynten hengende oppe året rundt og slik ble han funnet til slutt. Han hadde til og med barn som ikke hadde oppdaget at faren var død. Veldig trist.

Anonym poster: ac574c98b1984aedce83f475ad3784b1

Skrevet

Hæ?

Nei, det er ikke bare i Norge slikt skjer.

Det er heller ikke så veldig spesielt at det skjer. Jeg har ikke for vane å stirre inn i parkerte biler på parkeringsplasser, og i hvert fall ikke lenge nok til at jeg med sannsynlighet ville skjønne at det var noe i veien med personen som sitter der. Jeg synes det er underlig at det er en nyhetssak i det hele tatt.

Anonym poster: b3987bf380698221b93fc311c3d3a195

Skrevet

Nei, det er absolutt ikke bare i Norge slik skjer. I New York f.eks. har det vært saker der folk har gått omvei rundt en kvinne som ble voldtatt på høylys dag midt på gaten, og der folk bare tråkket over et skuddoffer som lå og blødde ihjel på veien.

Synes ikke det er rart at det ikke ble oppdaget jeg, jeg pleier i hvert fall ikke å stirre inn i bilene til folk for å sjekke om den som sitter der lever.

Anonym poster: 1b132f84eaced4cdd95ef65397a482e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...