Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #1 Skrevet 25. mai 2013 Kjære, snille svigermor som bare vil oss vel. Nå har hun handlet stoff og sydd gardiner til stua. Røde/hvite med pepitamønster og blondekant. Vi har store vinduer og en skandinavisk/minimalistisk stil. Jadda, så neida....Jeg ble så paff jeg klarte ikke å si noe annet enn "eeeeeeeeh....takk". Hun mener ikke å være frekk, bare snill! Hun tror sannsynligvis at vi ikke har tatt oss råd til gardiner fordi vi har store oppussingsprosjekt på gang. Hyggelig........................................................................................ Anonym poster: 70f8f5c240066a9033b23e85eb63b996
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #2 Skrevet 25. mai 2013 Hahaha, bruk dem til jul. Julepynt er så kitsch likevel. Anonym poster: fe9300d850ead75e1073bdc6fa09fb7f
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #3 Skrevet 25. mai 2013 Tankene til de fleste svigermødre er gode Selv om de ikke altid faller i smak. Jeg sitter med to kjempe flotte hjemme strikka gensere til gutten vår, men de er lille og rosa så veit ikke helt. Men som sakt tanken var god, bare resultatet ikke var det Anonym poster: d623486f58bc1fab00e467f46421d39e
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. mai 2013 #4 Skrevet 25. mai 2013 Hahahahaha! Jaja huff, god ide å bruke de til jul da :-p
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #5 Skrevet 25. mai 2013 Haha.. huff Men kanskje det ikke sårer følelsene hennes om du sier at de var så fine, så de bruker du til jul, som de andre her sier Jeg vet ikke hvor mange vanvittige klesplagg min 70 år gamle svigmor har dyttet på meg. Gjerne ting som hun eller andre på samme alder i familien ikke vil ha lengre. Jeg er 35. Anonym poster: a9b4298695bb450d4d2bc562d92bbc51
MammantilNurket Skrevet 25. mai 2013 #6 Skrevet 25. mai 2013 Min eks-manns mor kom også trekkende med FARGEGLADE og hjemmesydde kjøkkengardiner til oss i sin tid, men jeg var så ung at jeg ikke turte å si henne i mot og hang dem opp. *grøss* ...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #7 Skrevet 25. mai 2013 Hørtes ut som de blir kule til den skandinaviske stilen Anonym poster: 3e3dd5fac1b12fa15500855de8b881d7
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #8 Skrevet 25. mai 2013 Huff den er kjip... jeg ville iallfall ikke hengt dem opp, ikke til jul en gang Hvis du komplimenterer det så vil hun bare gjøre mer av det... kanskje hun syr nye sommergardiner til dere også da. Ville heller sagt, hvis hun spurte etter gardinene, at de ikke helt passet inn, eller få mannen din til å si det. Anonym poster: fbc3df1c88bb3d5d3409c19bd2563caa
MamaLadyBug Skrevet 25. mai 2013 #9 Skrevet 25. mai 2013 Haha, svigermødre! Synes jeg ser de rutete gardinene pryde store vinduer i et minimalistisk hjem... Det kunne ikke ha kræsjet mer! Hun har sikkert tenkt at stuen deres er så kald og at dere derfor trenger noe som kan gjøre det lunt og hjemmekoselig. De er nå herlige også da;) Elsker det når min egen svigermor prøver å prakke på meg ting hun synes er superlekkert! Fikk en "lekker" topp, ganske kort, med strikk i livet, litt volang på enden og flaggermusermer - den kunne jeg bruke når jeg ville være litt sexy sa hun. Hun hadde for sikkerhets skyld prøvd den selv først også. Hun er 70 og jeg 31... I tillegg er jeg mye større enn henne. Sexy du.... joda!
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 25. mai 2013 #10 Skrevet 25. mai 2013 Jeg er litt bekymret for om man mister litt sosiale antenner når man blir eldre? Jeg får meg ikke til å tro at en i trettiårenen hadde kommet på å ta ut stoff og sy gardiner til noen uten å sjekke med de først?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #11 Skrevet 25. mai 2013 Hehe huff. Her tror svigermor at vi har ingen mening eller ønsker selv når det gjelder møbleringen og interiøret i VÅRT hjem. Og hver gang de bytter ut møbler hos seg eller når de ryddet ut av dødsboet til svigermormor så kommer de med møbler til oss og mener vi skal bytte ut våre valgte møbler med de, for de møblene er jo finere/større/bedre/mer solide. Vi er voksne personer og vi har innredet vårt hjem som det ser ut fordi det er slik vi vil ha det. Det er jo ikke bare noe rask vi har satt sammen og går rundt og håper på noe bedre.. Urk.... Møblene er forresten som regel ikke pene og virkelig ikke vår smak. Anonym poster: 1b1ad402b4944283c2f4fce4bfa5bb31
mylittlecat Skrevet 25. mai 2013 #12 Skrevet 25. mai 2013 Jeg er litt bekymret for om man mister litt sosiale antenner når man blir eldre? Jeg får meg ikke til å tro at en i trettiårenen hadde kommet på å ta ut stoff og sy gardiner til noen uten å sjekke med de først? Jeg tror ikke det har så mye med antenner å gjøre, men kanskje disse som er litt eldre ikke helt har fått med seg utviklingen av dagens materialisme? Da de var unge hadde de nok blitt veldig glade for gardiner i det hele tatt. Det er ikke mer enn 20-30 år siden det var vanlig å møblere et hjem for par i etableringsfasen med ting som lå på loft og i garasje. Det er mange svigermødre der ute jeg synes litt synd på. De vil nok bare være snille og hjelpe til på den måten de kjenner til..... så blir de overkjørt av unge svigerdøtre som "skal vise svigermor hvor skapet skal stå".
Gjest Antarctica Skrevet 26. mai 2013 #13 Skrevet 26. mai 2013 Vi får bare håpe vi er litt mer med i tiden når vi selv blir svigermødre!!!
Gjest Antarctica Skrevet 26. mai 2013 #14 Skrevet 26. mai 2013 (Og HI, du kan jo komme med en halvsannhet og si "vi liker jo vanligvis aller best å slippe inn lys og luft, så vi bruker jo som oftest ikke gardiner. Men de røde kan kanskje være fine å ha til jul, når vi skal gjøre det litt ekstra hjemmekoselig!"
Serepta Skrevet 26. mai 2013 #15 Skrevet 26. mai 2013 Haha. Onkelen min kommenterte da datteren hans hadde flyttet inn i nybygd og råkult hus : "3-4 datamaskiner skal de ha, men råd til gardiner har de ikke " Han var rystet, men saken var jo at de ikke ville ha gardiner
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 26. mai 2013 #16 Skrevet 26. mai 2013 Jeg er litt bekymret for om man mister litt sosiale antenner når man blir eldre? Jeg får meg ikke til å tro at en i trettiårenen hadde kommet på å ta ut stoff og sy gardiner til noen uten å sjekke med de først? Jeg tror ikke det har så mye med antenner å gjøre, men kanskje disse som er litt eldre ikke helt har fått med seg utviklingen av dagens materialisme? Da de var unge hadde de nok blitt veldig glade for gardiner i det hele tatt. Det er ikke mer enn 20-30 år siden det var vanlig å møblere et hjem for par i etableringsfasen med ting som lå på loft og i garasje. Det er mange svigermødre der ute jeg synes litt synd på. De vil nok bare være snille og hjelpe til på den måten de kjenner til..... så blir de overkjørt av unge svigerdøtre som "skal vise svigermor hvor skapet skal stå". Jeg etablerte meg for over 20 år siden og jeg kan love at det ikke var vanlig å innrede med anlagte møbler da heller. Man må nok lengre tilbake for at det var normalt og mtp at de fleste svigermødre her inne nok er godt under 70 år bør de ha fått med seg det. 'Å være snill' er ikke unnskyldning for å overkjøre og mene å vite best.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 26. mai 2013 #17 Skrevet 26. mai 2013 Hva er det med mødre og svigermødre som trer interiør, gardiner og møbler over hodet på barna/svigerbarna sine?? De mener vel, men herreguuuuuud altså Fikk et bilde engang, et meeeeget spesielt kunstbilde av mine foreldre engang. Stort var det også! Mannen min nektet å ha det i stua, og det skjønner jeg godt. Foreldrene mine lurte på hvor vi hadde plassert det, og ymtet om det hang på doen? *tydelig fornærma* Hun har det også med å kjøpe tøy til ungene, i haugevis uten å spørre om de trenger det eller vil ha det. Hun har iallefall skjønt at den eldste ikke har samme smak som henne, og har sluttet å kaste pengene ut av vinduet der Hun får heller penger, dersom de andre får noe.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #18 Skrevet 26. mai 2013 Ikke helt det samme men... Svigermoren min kom plutselig på besøk og hadde med seg en helt fremmed dame. Den dama hadde dyner og puter som hun ikke skulle bruke mer, så de måtte vi høflig takke for og ta i mot. De ble kastet på dynga neste dag. Innrøykte og ekle. Hadde ikke kostet meg noe å si nei takk, men svigermor mente at man takker ikke nei hvis noen vil gi oss noe. Hun kommenterte faktisk senere at jeg ikke hadde virket takknemlig nok. Men jeg må innrømme at jeg hadde vært mer takknemlig hvis jeg slapp å ta i mot andres søppel. Anonym poster: aeddd5d23a23b303f44b5db7b5e14367
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2013 #19 Skrevet 26. mai 2013 Haha. Onkelen min kommenterte da datteren hans hadde flyttet inn i nybygd og råkult hus : "3-4 datamaskiner skal de ha, men råd til gardiner har de ikke " Han var rystet, men saken var jo at de ikke ville ha gardiner He, he! Akkurat slik tenker nok søte pappa! Han synes vårt moderne hus med høyt under taket, store vinduer og hvite flater er så uferdig og kaldt. Ellers har vi farger i brunsort, hvitt og grått, men som han sier så hjelper det veldig med alle lekene til ungene. Er forsåvidt enig. Men å bo i furupanelhelvetet hans med de styggeste, spraglete, jordfargete gardinene som akkurat dekker vinduene - det hadde jeg ikke taklet. Klør i fingrene etter å fikse litt hos dem - så skjønner frustrasjonen hans over vårt hus. Hihihi... Anonym poster: 9b2ca9dbb18f67d90a1e9f406560f5c7
mylittlecat Skrevet 26. mai 2013 #20 Skrevet 26. mai 2013 Jeg er litt bekymret for om man mister litt sosiale antenner når man blir eldre? Jeg får meg ikke til å tro at en i trettiårenen hadde kommet på å ta ut stoff og sy gardiner til noen uten å sjekke med de først? Jeg tror ikke det har så mye med antenner å gjøre, men kanskje disse som er litt eldre ikke helt har fått med seg utviklingen av dagens materialisme? Da de var unge hadde de nok blitt veldig glade for gardiner i det hele tatt. Det er ikke mer enn 20-30 år siden det var vanlig å møblere et hjem for par i etableringsfasen med ting som lå på loft og i garasje. Det er mange svigermødre der ute jeg synes litt synd på. De vil nok bare være snille og hjelpe til på den måten de kjenner til..... så blir de overkjørt av unge svigerdøtre som "skal vise svigermor hvor skapet skal stå". Jeg etablerte meg for over 20 år siden og jeg kan love at det ikke var vanlig å innrede med anlagte møbler da heller. Man må nok lengre tilbake for at det var normalt og mtp at de fleste svigermødre her inne nok er godt under 70 år bør de ha fått med seg det. 'Å være snill' er ikke unnskyldning for å overkjøre og mene å vite best. Det gjorde jeg og, og kan love deg det var veldig vanlig her i disse kretser. Og jeg bor hverken i en bygd eller liten by. Ikke kommer jeg eller mine venner og bekjente fra dårlig stilte kår, mange helt vanlige familier. Man fikk mange ting, og byttet ut så snart man hadde råd til å kjøpe nytt. Det var aldri snakk om å låne penger f.eks til møbler og utstyr. Jeg snakket ikke om svigermødre som virkelig overkjører på en negativ måte, jeg vet de og finnes. Men om alle disse som prøver å hjelpe til i beste mening, men blir nærmest bitt hodet av, av høytpåstrå svigerdøtre som har en "her skal vi vise svigermor"- holdning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå