Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #1 Skrevet 25. mai 2013 En jeg kjenner på skolen har asperger og blir så lett sinna. Hva skal jeg gjøre? Anonym poster: 2145be4e4bcbcb6792ef8e77cb11068a
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #2 Skrevet 25. mai 2013 Hvorfor skal du gjøre noe? Om det er til sjenanse for deg, kan du eventuelt unngå vedkommende så langt det lar seg gjøre. Asperger er ingen unnskyldning for ugrei oppførsel, forutsatt at man anses som oppegående nok til å befinne seg på et vanlig studium. Anonym poster: f920e14d903acc4cc0236197cee87b3d
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #3 Skrevet 25. mai 2013 Hvor gammel er denne personen? Anonym poster: a2ace414366320c84e7fa90841b18ea9
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #4 Skrevet 25. mai 2013 Kjenner flere med Asbergers (Deriblandt mannen min) og har aldri opplevd at de er mer sinna enn normale mennesker. Er du sikker på at dette ikke bare er et personlighetstrekk og ikke har noe med diagnosen å gjøre? Anonym poster: 7e3ea02972502eae4ecf5d0d4014f4b5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #5 Skrevet 25. mai 2013 Min lillesøster har aspergers og er mer sinna enn oss uten en diagnose. Det kan merkes før hun åpner munnen eller viser det med kroppspråket. Det er ingen unnskyldning å oppføre seg sånn med en diagnose, men så veit ikke dere andre hvordan de har det hverdagen heller! Det er krevende og min søster er 18 år. Hun har sliti med dette siden hun var 4 år, helt til hun fikk diagnosen som 18 åring. Kan love deg at det er kaos inne i hodene dems og det kan følge med flere ting på lasset også. Søstra mi har flere typer angts pga det også... Så du kan ikke gjøre annet enn å prate rolig med han. Anonym poster: 7c5319ac2e793cc63a9f5b9428f3406a
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #6 Skrevet 25. mai 2013 Det er ingen unnskyldning å oppføre seg sånn med en diagnose, men så veit ikke dere andre hvordan de har det hverdagen heller! Anonym poster: 7c5319ac2e793cc63a9f5b9428f3406a Det vet vel strengt tatt ikke du noe om. Anonym poster: f920e14d903acc4cc0236197cee87b3d
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #7 Skrevet 25. mai 2013 Det er ingen unnskyldning å oppføre seg sånn med en diagnose, men så veit ikke dere andre hvordan de har det hverdagen heller! Anonym poster: 7c5319ac2e793cc63a9f5b9428f3406a Det vet vel strengt tatt ikke du noe om. Anonym poster: f920e14d903acc4cc0236197cee87b3d Med en lillesøster som jeg har vokst opp med og har sett alt fra selvmord forsøk pga feildiagnoser til å håpe at en dag skal hun smile så skjønner jeg faktisk hvordan min søster har det. Kjenner flere med diagnosen som sliter mer enn de rundt seg veit. De syns en normal hverdag som oss er tunge å komme seg gjennom. Nå skriver jeg bare det jeg veit om de jeg kjenner. Men som sakt ingen unnskyldning, men alle klarer fint å skjønne at det kan være vanskelig... Min søster skjønner at hun ikke kan bli flyforbanna midt i butikken, men hun forlater da området før det skjer mer.... Kanskje du har møtt noen andre som ikke sliter med denne diagnosen for alt jeg veit. Anonym poster: 7c5319ac2e793cc63a9f5b9428f3406a
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #8 Skrevet 25. mai 2013 Kanskje du har møtt noen andre som ikke sliter med denne diagnosen for alt jeg veit. Anonym poster: 7c5319ac2e793cc63a9f5b9428f3406a Kanskje jeg har denne diagnosen for alt du veit. Poenget var ikke at du ikke vet noe om din søster, men at du vet fint lite om hva andre som svarer i tråden her kan om asperger og andre autismespekterdiagnoser, jf. din uttalelse om at "så veit ikke dere andre hvordan de har det." Uansett en digresjon. Anonym poster: f920e14d903acc4cc0236197cee87b3d
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #9 Skrevet 25. mai 2013 Kanskje du har møtt noen andre som ikke sliter med denne diagnosen for alt jeg veit. Anonym poster: 7c5319ac2e793cc63a9f5b9428f3406a Kanskje jeg har denne diagnosen for alt du veit. Poenget var ikke at du ikke vet noe om din søster, men at du vet fint lite om hva andre som svarer i tråden her kan om asperger og andre autismespekterdiagnoser, jf. din uttalelse om at "så veit ikke dere andre hvordan de har det." Uansett en digresjon. Anonym poster: f920e14d903acc4cc0236197cee87b3d Poenget mitt var at de "andre" som ikke har samme erfaring eller kjenskap ikke veit hva de med en diagnose sliter med... Selv om de veit om diagnosen. Så skjønte ikke hva du skulle frem til eller hvorfor du hengte deg så fælt opp i en setning? Må jeg virkelige skrive så forklarende her inne uten at folk skal spore helt av tråden? Anonym poster: 7c5319ac2e793cc63a9f5b9428f3406a
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #10 Skrevet 25. mai 2013 Hvorfor skal du gjøre noe? Om det er til sjenanse for deg, kan du eventuelt unngå vedkommende så langt det lar seg gjøre. Asperger er ingen unnskyldning for ugrei oppførsel, forutsatt at man anses som oppegående nok til å befinne seg på et vanlig studium. Anonym poster: f920e14d903acc4cc0236197cee87b3d Problemet er vel nettopp at de ikke befinner seg på 'et vanlig stadium'. Hvis premisset er galt, blir konklusjonen også gal. Anonym poster: 363085dffb1c08c0ecce5ebb6833dfc7
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #11 Skrevet 25. mai 2013 Hvorfor skal du gjøre noe? Om det er til sjenanse for deg, kan du eventuelt unngå vedkommende så langt det lar seg gjøre. Asperger er ingen unnskyldning for ugrei oppførsel, forutsatt at man anses som oppegående nok til å befinne seg på et vanlig studium. Anonym poster: f920e14d903acc4cc0236197cee87b3d Problemet er vel nettopp at de ikke befinner seg på 'et vanlig stadium'. Hvis premisset er galt, blir konklusjonen også gal. Anonym poster: 363085dffb1c08c0ecce5ebb6833dfc7 Øh, hvilket premiss da? Det står studium, ikke stadium. HI gir ellers alt for lite informasjon til at det er mulig å gi noe veldig vettugt svar. Anonym poster: f920e14d903acc4cc0236197cee87b3d
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #12 Skrevet 25. mai 2013 En jeg kjenner på skolen har asperger og blir så lett sinna. Hva skal jeg gjøre? Anonym poster: 2145be4e4bcbcb6792ef8e77cb11068a "Skolekamerat"? Hvor gamle er dere egentlig HI...? Og vet du med sikkerhet at denne klassekameraten din har aspergers? De aller fleste mennesker uten aspergers kan også bli sinte eller irritable iblant, men hvis dette sinnet ikke ser ut til å ha noen logisk årsak og det går ut over deg, så synes jeg du skal ta det opp med vedkommende noen du stoler på som kan hjelpe deg. Anonym poster: 363085dffb1c08c0ecce5ebb6833dfc7
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #13 Skrevet 25. mai 2013 Hvorfor skal du gjøre noe? Om det er til sjenanse for deg, kan du eventuelt unngå vedkommende så langt det lar seg gjøre. Asperger er ingen unnskyldning for ugrei oppførsel, forutsatt at man anses som oppegående nok til å befinne seg på et vanlig studium. Anonym poster: f920e14d903acc4cc0236197cee87b3d Problemet er vel nettopp at de ikke befinner seg på 'et vanlig stadium'. Hvis premisset er galt, blir konklusjonen også gal. Anonym poster: 363085dffb1c08c0ecce5ebb6833dfc7 Øh, hvilket premiss da? Det står studium, ikke stadium. HI gir ellers alt for lite informasjon til at det er mulig å gi noe veldig vettugt svar. Anonym poster: f920e14d903acc4cc0236197cee87b3d Stemmer, det står visst studium, ikke stadium. Men jeg tror ikke HI går på høyere studier, jeg gjetter på at de går på videregående skole... Anonym poster: 363085dffb1c08c0ecce5ebb6833dfc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå