Gå til innhold

Sure, grinete unger-jge blir gaaaal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to unger på 7 og 5 år som griner,surver og krangler HELE tiden.Sneart begynner jeg å grine og! Hva gjør dere når det er på det verste.jeg takler det snart ikke mer-har egentlig bare lyst til å dra min vei.

Anonym poster: 417cd1850a831497d3fb9ce6280aac27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to på 3 og 5 og er det samme her. Har desverre ingen gode råd for jeg takler det ikke jeg heller :/. Holder på å bli gaaaal

Anonym poster: b376b947811080e81c8a18b787623a95

Skrevet

Ærlig talt.... Dere har satt disse barna til verden (de har ikke bedt om å bli født) og da må dere jammen meg ta vare på de også! Om dere ikke takler litt småkrangling så får dere kontakte barnevernet slik at de kan hjelpe dere, evnt finne en fosterfamile der barna vil få det mye bedre enn hos dere.

Anonym poster: e37927147542ae61b4f16d0ad68e6a1a

Skrevet

Ærlig talt.... Dere har satt disse barna til verden (de har ikke bedt om å bli født) og da må dere jammen meg ta vare på de også! Om dere ikke takler litt småkrangling så får dere kontakte barnevernet slik at de kan hjelpe dere, evnt finne en fosterfamile der barna vil få det mye bedre enn hos dere.

Anonym poster: e37927147542ae61b4f16d0ad68e6a1a

Ærlig talt kan ikke du bare gå å legge deg!!! Blir kvalm av sånne "perfekte" mødre som deg.

Anonym poster: b376b947811080e81c8a18b787623a95

Skrevet

Sånn er det i blant her også. Da splitter jeg ungene, setter dem i hvert sitt rom, med hver sin aktivitet. Da det har gått en stund, vil de gjerne leke litt sammen igjen, og være noenlunde venner - for en periode. Og sånn går no dagan..

Anonym poster: cca02b41eeafd3d38de0d283937caaa9

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hiv de ut så de kan springe fra seg

Skrevet

Jeg vil råde deg til å lese om konfliktløsning, se gjerne litt i Kari Lamer sine bøker. Det kun finne mye kunnskap der som som kan hjelpe deg til en lettere hverdag :)

Anonym poster: 07747918fd3ace2b530c500d5bc19fca

Skrevet

Feel you! Samme her til tider. Barna på 4 og 6 år kjeder seg fort og krangler like fort. Prøver å hive dem ut på lekeplassen etc når vi er hjemme. Men vi er jammen meg mye og farter rundt i helgene også. Jeg hadde blitt GAL hvis jeg skulle vært hjemme med de hele tiden.

Anonym poster: c0d6875325aff2c5986ecc06ad1ec0ec

Skrevet

Når det er slik her passer jeg på at de har spist og drukket nok. En annen faktor er at de ikke er for varmt kledd. Jeg tar dem med ut så de får frisk luft og beveget seg mer. Er dette ikke nok tar jeg dem i bilen og kjører til de sovner. Da lar jeg de sove 20 min. så er de nullstilt.

Skrevet

Har to unger på 7 og 5 år som griner,surver og krangler HELE tiden.Sneart begynner jeg å grine og! Hva gjør dere når det er på det verste.jeg takler det snart ikke mer-har egentlig bare lyst til å dra min vei.

Anonym poster: 417cd1850a831497d3fb9ce6280aac27

Senddem ut med beskjed om at de kan krangle og furte så mye de vil ute, men du gidder ikke høre på. Alternativt kan de finne på noe morsomt. Uansett får de bli ute i minst 2 timer.

Mine kan klare furting og krangling på trappa i opptil 20 minutter. Da blir de gjerne enige om at jeg er den dust og så finner de på et eller annet å leke. Etter to timer er de gjerne så opptatt at de ikke har tid til å komme inn.

Anonym poster: 7c2d97031aac87018122fe67d3786f72

Skrevet

Hvis det virker som at de er slitne og de har spist så de ikke har lavt blodsukker etc. kan du jo foreslå at dere skal dra ut å leie en film? Så sitter de forhåpentligvis litt rolig også så du får slappet av litt :P Eller bruk litt av dagen på å lage snacks og ha filmkveld i kveld?

Nei jeg vet ikke.. vet hvor driit det er innimellom. Føler med deg!!

Anonym poster: eb0d27983fa280ccd5fa6a8d4da558c5

Skrevet

Si til dem at de må løse konflikten selv og la de krangle det ut (men vær klar over at det kan gå rimelig voldsomt for seg) eller få de til å leke hvor for seg. Alle trenger egen tid og litt privat plass i perioder, de må lære to ting fremover, og det er å løse konfliktene selv ELLER gå fra en uløst konflikt for å unngå eskalering (nå gidder jeg ikke mer, jeg går å leke for meg selv).

Jeg tror at vi voksne blander oss ofte altfor fort opp i barnas saker, vi mener det godt men hindrer de å finne løsninger selv og lære av erfaring.

Anonym poster: ea3ff8e0c21582e44498c4e363398f29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...