Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #1 Skrevet 25. mai 2013 Noen med råd for å få slutt på skrik? Tidl eier sa hun skrek i 10 min og sov deretter fra ca kl 23-09 i buret om natta. Men nei- hun skriker HELE natta! Vi har ikke sovet godt på en uke. Verst et det når 2 åringen våkner- da har vi det gående. Har prøvd å ha henne i bur på stua, i bur på soverommet, løst på soverommet. På soverommet skriker hun ved døra. Og den må nesten være lukket pga kattene. Hjelp?? Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #2 Skrevet 25. mai 2013 Noen med råd for å få slutt på skrik? Tidl eier sa hun skrek i 10 min og sov deretter fra ca kl 23-09 i buret om natta. Men nei- hun skriker HELE natta! Vi har ikke sovet godt på en uke. Verst et det når 2 åringen våkner- da har vi det gående. Har prøvd å ha henne i bur på stua, i bur på soverommet, løst på soverommet. På soverommet skriker hun ved døra. Og den må nesten være lukket pga kattene. Hjelp?? Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0 Har du hørt en hund skade seg? Slik skriker hun. Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #3 Skrevet 25. mai 2013 Dere må nesten regne med at hunden har hjemlengsel og separasjons angst. Frem til hunden er trygg på dere må dere bare hjelpe hunden så godt dere kan. Anonym poster: 83bc4d60351176014b52b408c9493ac2
Gjest Yzma Skrevet 25. mai 2013 #4 Skrevet 25. mai 2013 Hvilken rase er det? Hvor mye trim gir dere henne? Både mental og fysisk. Har dere hatt hund tidligere?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #5 Skrevet 25. mai 2013 Det er en podengo portuguese- liten glatthår. Øver på grunnleggende trening nå. Innkalling- sitt- plass Hun har fått lov til å gjøre som hun vil der hun kom fra. Stjele mat, gå på benker og bord, gjøre fra seg inne. Han mente hunder måtte få være deg selv- og ikke trenes. Så vi har mye å ta igjen. Hun er 1 år. Vi går en mil på kvelden før leggetid. Startet med 5 km de to første dagene, men håper en mil ville gjøre henne mer sliten. Hun er også sliten. Sover mer og mer på dagen siden hun sliter seg ut på natta. Jeg har vokst opp med og eid to hunder selv. Men det er 10 år siden min venn tapte kampen mot alvorlig epilepsi ved en alder av bare 8 år. Medisinering hjalp lite. Hun var dvergpuddel og vi drev med agility. 6 mndr etterpå kom mitt første barn, så vi har avventer hundekjøp til babytiden var over. Hi Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #6 Skrevet 25. mai 2013 Det er en podengo portuguese- liten glatthår. Øver på grunnleggende trening nå. Innkalling- sitt- plass Hun har fått lov til å gjøre som hun vil der hun kom fra. Stjele mat, gå på benker og bord, gjøre fra seg inne. Han mente hunder måtte få være deg selv- og ikke trenes. Så vi har mye å ta igjen. Hun er 1 år. Vi går en mil på kvelden før leggetid. Startet med 5 km de to første dagene, men håper en mil ville gjøre henne mer sliten. Hun er også sliten. Sover mer og mer på dagen siden hun sliter seg ut på natta. Jeg har vokst opp med og eid to hunder selv. Men det er 10 år siden min venn tapte kampen mot alvorlig epilepsi ved en alder av bare 8 år. Medisinering hjalp lite. Hun var dvergpuddel og vi drev med agility. 6 mndr etterpå kom mitt første barn, så vi har avventer hundekjøp til babytiden var over. Hi Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0 Beklager skrivefeil- iPhone retter alt for mye. Hi Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #7 Skrevet 25. mai 2013 Det er en podengo portuguese- liten glatthår. Øver på grunnleggende trening nå. Innkalling- sitt- plass Hun har fått lov til å gjøre som hun vil der hun kom fra. Stjele mat, gå på benker og bord, gjøre fra seg inne. Han mente hunder måtte få være deg selv- og ikke trenes. Så vi har mye å ta igjen. Hun er 1 år. Vi går en mil på kvelden før leggetid. Startet med 5 km de to første dagene, men håper en mil ville gjøre henne mer sliten. Hun er også sliten. Sover mer og mer på dagen siden hun sliter seg ut på natta. Jeg har vokst opp med og eid to hunder selv. Men det er 10 år siden min venn tapte kampen mot alvorlig epilepsi ved en alder av bare 8 år. Medisinering hjalp lite. Hun var dvergpuddel og vi drev med agility. 6 mndr etterpå kom mitt første barn, så vi har avventer hundekjøp til babytiden var over. Hi Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0 Rasen minner om en spedere utgave av Jack russel. De er avlet for kaninjakt. Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #8 Skrevet 25. mai 2013 Hvilken rase er det? Hvor mye trim gir dere henne? Både mental og fysisk. Har dere hatt hund tidligere? Svar står litt lenger opp. Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0
Gjest Yzma Skrevet 25. mai 2013 #9 Skrevet 25. mai 2013 Gi henne mer mental trening. Gjem godbiter, kanskje tren litt enkel sportrening? Klikkertren, da må hun tenke og finne litt ut av ting selv (om det gjøres riktig), samtidig som det er en kjempefin måte å trene grunnleggende kommandoer
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #10 Skrevet 25. mai 2013 Flere med erfaringer? Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0
Light of my life Skrevet 25. mai 2013 #11 Skrevet 25. mai 2013 Hunden sliter jo tydelig med angst/frykt som utløses om natten. Har du fått hele historien av tidligere eier?? Mulig han/hun har holdt tilbake info tenker jeg..... Eneste råd jeg kan gi er (som supplement til alt det riktige du allerede gjør) å ta tiden til hjelp og å prøve å sikre så trygge rammer som mulig. Sikkert lurt med en prat med vetrinæren også. Det finnes type anti-deppressiva for hunder som også virker angstdempende.
Gjest Yzma Skrevet 25. mai 2013 #12 Skrevet 25. mai 2013 Hva slags svar vil du ha, da? Det er stort sett ikke mer å gjøre enn å ta tiden til hjelp, bli kjent med henne og gi henne det hun trenger av mat, trening (fysisk OG mentalt) og vise at dere er OK mennesker.
norwegianchick Skrevet 25. mai 2013 #13 Skrevet 25. mai 2013 Hun bør ikke sove i bur.. La hun få være med dere..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #14 Skrevet 25. mai 2013 Hva slags svar vil du ha, da? Det er stort sett ikke mer å gjøre enn å ta tiden til hjelp, bli kjent med henne og gi henne det hun trenger av mat, trening (fysisk OG mentalt) og vise at dere er OK mennesker. Jeg spør om det er flere som har erfaring. En nabo mente jeg skulle sette på elektrisk bånd og straffe med det når hun hylte- Men jeg tror på å belønne god oppførsel- ikke skremme hunden til stillhet. I dag hyler hun uansett hvor jeg går. Hun kan ikke være mer enn 2 m unna meg. Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #15 Skrevet 25. mai 2013 Skjønner ikke det med å sette hunden i bur uannsett i sitt eget hjem. La hunden sove utenfor buret og la han få sin egen seng med noen leker han liker. Så kan du la buret så oppe, så han gå frivelig ut og inn. Ellers må dere ta tiden til hjelp. Hunder trenger tid og hvertfall en hund som ikke er trent og aldri hatt en flokkleder. Omplasseringshunder er noe helt annet enn en valp/hund du kjøper fra personer som kan dyrehold. De er mye mer jobb enn vanlig. Anonym poster: cc4012232c8dc1442a5b0255fc302a76
BikkjeBisk Skrevet 25. mai 2013 #16 Skrevet 25. mai 2013 Alle omplasseringshundene våre har vi hatt på soverommet den første tiden, litt etter litt har de blitt lagt i bur. Man må nesten tenke på omplasseringshunder som valper - det meste må på plass igjen uansett hvor veldressert den er når den kommer. Hva med å slite henne enda mere ut? Trekk eller kløv? DET er virkelig medisin for hunder som sliter med stress, de trenger også å føle at de er viktige og at de mestrer noe. En vanlig tur er fint det også, men noenganger må man gjøre litt ekstra.. Husker ei tispe vi fikk - turbodame utenlike og hadde aldri blitt brukt. Heiv på henne et dekk som hun måtte trekke og aldri hadde hun sett så stolt ut der hun trakk for hardelivet.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #17 Skrevet 25. mai 2013 Vi brukte bur fordi vi fikk vite at det var der hun trivdes med å sove. Men det viste seg å være feil. Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #18 Skrevet 25. mai 2013 Alle omplasseringshundene våre har vi hatt på soverommet den første tiden, litt etter litt har de blitt lagt i bur. Man må nesten tenke på omplasseringshunder som valper - det meste må på plass igjen uansett hvor veldressert den er når den kommer. Hva med å slite henne enda mere ut? Trekk eller kløv? DET er virkelig medisin for hunder som sliter med stress, de trenger også å føle at de er viktige og at de mestrer noe. En vanlig tur er fint det også, men noenganger må man gjøre litt ekstra.. Husker ei tispe vi fikk - turbodame utenlike og hadde aldri blitt brukt. Heiv på henne et dekk som hun måtte trekke og aldri hadde hun sett så stolt ut der hun trakk for hardelivet. Er det bra for så små hunder? Hun er 4 kg og 25-30 cm. Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #19 Skrevet 25. mai 2013 Du er flokklederen og burde ta ansvar deretter. Så klart følger hunden etter deg og hyler når du går... Kutt ut buret og ha hunden på rommet deres til den blir vant til alle rundt seg og omgivelsene. Du setter krav til en hund som det aldri er stilt krav til. Ikke rart den vil ha det vanskelig i begynnelsen. Strøm bånd er dyreplageri og du kan ikke straffe dyret fordi det reagerer normalt i en ukjent situasjon. Anonym poster: cc4012232c8dc1442a5b0255fc302a76
BikkjeBisk Skrevet 25. mai 2013 #20 Skrevet 25. mai 2013 Alle omplasseringshundene våre har vi hatt på soverommet den første tiden, litt etter litt har de blitt lagt i bur. Man må nesten tenke på omplasseringshunder som valper - det meste må på plass igjen uansett hvor veldressert den er når den kommer. Hva med å slite henne enda mere ut? Trekk eller kløv? DET er virkelig medisin for hunder som sliter med stress, de trenger også å føle at de er viktige og at de mestrer noe. En vanlig tur er fint det også, men noenganger må man gjøre litt ekstra.. Husker ei tispe vi fikk - turbodame utenlike og hadde aldri blitt brukt. Heiv på henne et dekk som hun måtte trekke og aldri hadde hun sett så stolt ut der hun trakk for hardelivet. Er det bra for så små hunder? Hun er 4 kg og 25-30 cm. Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0 Det har ingenting å si. Det eneste er jo at du ikke kan få henne til å trekke 4 kg. Kløv skal ALDRI være mere enn halve kroppsvekten til hunden, de hundene som tar halve vekta si er godt trente hunder. Det dere gjør er å få en kløv, begynner bare med den for så å øke med bittelitt vekt etter noen dager, de jeg har nå tar nesten halve vekta, men dog har vi trent lenge. Mine hunder trekker dekk, kanskje litt heftig for din hund Men det er mulig å trekke kjetting f.eks for din Hunder trenger å jobbe uansett størrelse. Så en gang på en trening en liten Dvergpincher som trente IPO, måtte le litt - men du som den koste seg der den slang på arma til "innbruddstyven" Hvis dere sjekker sledeverkstedet.no skriver dere målene av hunden så kan dere få skreddersydd kløv eller trekksele, anbefaller de på det sterkeste. Ellers når det gjelder å få ro i hunden vil jeg anbefalle "Vom og Hundemat", vet mange som har plagdes med stress som har bytta til det for så at hundene slappet mere av. Det er mye jobb med omplasseringshunder uansett vanskelighetsgrad, men når man endelig har klart å slå igjennom til hunden skal man lete lenge etter mere trofaste hunder Tålmodighet må man ha, men med rett disiplin og kjærlighet kommer det. Bare send meg personlig melding hvis det er noe du lurer på
Gjest Yzma Skrevet 25. mai 2013 #21 Skrevet 25. mai 2013 Hva slags svar vil du ha, da? Det er stort sett ikke mer å gjøre enn å ta tiden til hjelp, bli kjent med henne og gi henne det hun trenger av mat, trening (fysisk OG mentalt) og vise at dere er OK mennesker. Jeg spør om det er flere som har erfaring. En nabo mente jeg skulle sette på elektrisk bånd og straffe med det når hun hylte- Men jeg tror på å belønne god oppførsel- ikke skremme hunden til stillhet. I dag hyler hun uansett hvor jeg går. Hun kan ikke være mer enn 2 m unna meg. Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0 Nei, huff, ikke elektrisk bånd, det er jeg helt enig i! Hun er jo redd og usikker når hun skriker, så å sette på et elektrisk halsbånd vil jo bare gjøre henne enda reddere (for å være alene) . Enig med bikkjebisk, ha henne på rommet løst. Tidligere ville ikke vi ha omplasseringshund, da en aldri vet hva en får. Lykke til med den lille frøkna!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #22 Skrevet 25. mai 2013 Tusen takk. Ja, jeg er tålmodig, men sliten. Vi prøver med åpent bur på soverommet i natt og håper vi får bedre søvn- både to og firbeinte ... Håper hun snart blir tilfreds og lykkelig. Hi Anonym poster: b49da7a0f4bc0b918f7cc39cd568aaf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå