Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #1 Skrevet 25. mai 2013 Har gått ned noen kilo og begynner å bli brukbart fornøyd med vekta. I midlertid ser jeg fortsatt en "valk" rundt magen, nesten like stor som før men "tommere". Er det øvelser jeg kan gjøre for å stramme opp litt? Eller går det seg til? Er ikke noe kolossalt vekttap det er snakk om her, har gått ned ca 5 kg og har tenkt å gå ned 3-4 til. Anonym poster: aac27a46f8684c26bf2e9ec0515c6343
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #2 Skrevet 25. mai 2013 Generell styrketrening. Og ikke med sånne jentevekter og tåpelige gruppetimer på SATS. Burpies, knebøy, utfall, markløft, pushups (ikke juks, knærne i er mye bedre enn å slarke i kroppen), hangups etterhvert (gjerne med hjelp, ikke mange jenter som klarer det alene), og ikke ta pause mellom. Lag det som en sirkeltrening der du enten går gjennom serien så mange ganger du klarer på 15 minutter, eller f.eks. lager en serie med først 15 av hver, så 10, så 5 og ikke har pause i mellom før du er ferdif med alle tre rundene. Veldig effektivt, uten å bruke særlig lang tid. Du kommer langt med å gjøre dette tre ganger i uken, og en 25 minutter 3 x ukentlig kan de fleste få tid til (Greit å varme rolig opp i 5-7 minutter før du begynner, og helst tøye litt både før og etter. Før er faktisk viktigest). Anonym poster: 1da68adcad6c42f86a7818ea1461eb4a
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #3 Skrevet 25. mai 2013 Knebøy og push-ups? Hvordan kan du få strammere mage av å trene muskulaturen i armer og ben? Hadde du sagt sit-ups, hadde det virket plausibelt men... Anonym poster: aac27a46f8684c26bf2e9ec0515c6343
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. mai 2013 #4 Skrevet 25. mai 2013 Knebøy og push-ups? Hvordan kan du få strammere mage av å trene muskulaturen i armer og ben? Hadde du sagt sit-ups, hadde det virket plausibelt men... Anonym poster: aac27a46f8684c26bf2e9ec0515c6343 Push ups er den mest effektive øvelsen noen sinne. Du bruker nesten hele kroppen i den øvelsen. Helt sant. Statisk mage for å holde ryggen rett, rumpe lår for å holde i mot, rygg og så klart armer og bryst. Om du ikke har tilgang til studio så kjører du statiske mageøvelser til grunnstyrken din er god nok, og så sjeker du ut catslide.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #5 Skrevet 25. mai 2013 Det Lektor Doppler sier. Knebøy og push-ups? Hvordan kan du få strammere mage av å trene muskulaturen i armer og ben? Hadde du sagt sit-ups, hadde det virket plausibelt men... Anonym poster: aac27a46f8684c26bf2e9ec0515c6343 Du kan tydeligvis ikke så mye om trening. Dette er fullkroppssøvelser som trener hele kroppen, hvis utført riktig. De fleste jenter er for svake i core til å ta skikkelig pushups, man må stabilisere med mage, hofter og rygg for å gjøre det riktig. Samme med knebøy. Sitsups derimot er en elendig øvelse som ikke gjør en dritt for deg. Vel, annet enn at du blir bedre på å ta sit-ups, selvsagt. Du kan ikke punktslanke, du må få opp muskelmassen så forbrenningen blir bedre og hele kroppen strammere. Trenger ikke studio for å gjøre de fleste av disse øvelsene, du kan gjøre det som sirkeltrening hjemme. Markløft er vanskelig uten utstyr, men resten får du gjort hjemme. Anonym poster: 1da68adcad6c42f86a7818ea1461eb4a
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. mai 2013 #6 Skrevet 25. mai 2013 Her kommer en annen rar fakta. Du blir støl i magemuskulaturen av å løpe.. Har du trent noe i det hele tatt mens du slanket deg eller har du bare gått ned i vekt ved hjelp av mat?
fikas Skrevet 25. mai 2013 #7 Skrevet 25. mai 2013 Planke - dere glemte planke. Vanlig og sideplanke. Glem situps! Bruk øvelsene over og sleng på en planke og les om teknikk og generelt om styrketrening. Det eneste som kan hjelpe til med å stramme opp kroppen er hard styrketrening lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #8 Skrevet 25. mai 2013 Ja, planke er også! Huske å holde navlen inne og stramme rumpemusklene mens du står i den Og albuene rett under skuldrene. Anonym poster: 1da68adcad6c42f86a7818ea1461eb4a
Følelsesvims Skrevet 25. mai 2013 #9 Skrevet 25. mai 2013 Er forsåvidt enig i Generell styrketrening. Og ikke med sånne jentevekter og tåpelige gruppetimer på SATS..... Anonym poster: 1da68adcad6c42f86a7818ea1461eb4a men vil bare si at "tåpelige gruppetimer på SATS" kan bli ganske effektive hvis man ignorerer vektforslagene deres, og velger de riktige timene Trener Pump på det lokale treningssenteret når jeg gidder, og legger man på nok blir det ganske bra både i kondis og styrke! Klart de er ubrukelige hvis man pingler avgårde med 5-10 kg i knebøy (som instruktørene sier, "legg på minst en grønn (2,5 kg), helst en orange på hver side (5 kg)....bah....), men legger man på 20-30 så.... Og det er så morsomt med alle blikkene man får! Jeg synes det er enklere å holde meg i gang når jeg trener time, og får opp pulsen i mye større grad enn når jeg trener studio. Har man ikke treningserfaring vil jeg anbefale å begynne med timer, siden man da lærer litt om hvordan man legger opp et opplegg, blir holdt litt i gang, og får bittelitt teknikktips. Alternativet er jo PT HI, hvis du ikke liker vekter kan du jo begynne med slyngetrening? Eller poledancing? Poledancing hadde jeg LETT begynt med hvis de hadde det på treningssenteret! Der snakker man core og funksjonell styrke!
Gjest meg&mini Skrevet 25. mai 2013 #10 Skrevet 25. mai 2013 Knebøy og push-ups? Hvordan kan du få strammere mage av å trene muskulaturen i armer og ben? Hadde du sagt sit-ups, hadde det virket plausibelt men... Anonym poster: aac27a46f8684c26bf2e9ec0515c6343 Push ups er den mest effektive øvelsen noen sinne. Du bruker nesten hele kroppen i den øvelsen. Helt sant. Statisk mage for å holde ryggen rett, rumpe lår for å holde i mot, rygg og så klart armer og bryst. Om du ikke har tilgang til studio så kjører du statiske mageøvelser til grunnstyrken din er god nok, og så sjeker du ut catslide. Signerer denne. Dersom du utfører knebøy og push up riktig så er dette en kjempebra trening. Jeg er støl i magen som bare det etterpå. Push-up, knebøy og planke. Dersom du skal trene hjemme:) Ellers alt med vekter.. Det hjelper ikke å kun fokusere på å trene mage dersom du skal få bort fett og stramme opp. Press deg selv og fokuser på store muskelgrupper:) Og press deg selv! Hvis du ikke vil trene på treningsstudio så vil jeg anbefale deg å svømme..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. mai 2013 #11 Skrevet 25. mai 2013 Planke - dere glemte planke. Vanlig og sideplanke. Glem situps! Bruk øvelsene over og sleng på en planke og les om teknikk og generelt om styrketrening. Det eneste som kan hjelpe til med å stramme opp kroppen er hard styrketrening lykke til! Statiske mageøvelser er hva?
Elina Skrevet 25. mai 2013 #12 Skrevet 25. mai 2013 Hva med en runde med et treningsprogram som går over flere mnd. Feks. Tapout, rushfit, insanity, 30 days shred eller Metamorphosis av Tracy Andersen. Om du kan avse en time om dagen, så vil du få resultater. Kosten er jo også viktig men det har du jo allerede startet med siden du har gått ned noen kilo nå. Har du prøvd hvetegress, barley gress, kamutt gress eller lignende? Det strammer også opp litt. Spise mye grønn salat. Chlorella er også bra for huden. Og selvfølgelig det å spise MYE frukt og grønt
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2013 #13 Skrevet 25. mai 2013 Her kommer en annen rar fakta. Du blir støl i magemuskulaturen av å løpe.. Har du trent noe i det hele tatt mens du slanket deg eller har du bare gått ned i vekt ved hjelp av mat? Bare med mat ja. Hva slags øvelse er "planke"? Anonym poster: aac27a46f8684c26bf2e9ec0515c6343
Gjest mphs Skrevet 25. mai 2013 #14 Skrevet 25. mai 2013 https://www.google.no/search?q=trening+planken&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=soegUYfLDOS14ASQhoBo&ved=0CEQQsAQ&biw=1366&bih=643 Her kommer en annen rar fakta. Du blir støl i magemuskulaturen av å løpe.. Har du trent noe i det hele tatt mens du slanket deg eller har du bare gått ned i vekt ved hjelp av mat? Bare med mat ja. Hva slags øvelse er "planke"? Anonym poster: aac27a46f8684c26bf2e9ec0515c6343
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå