Gå til innhold

Når lærte ditt barn og skrive navnet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange bokstaver har barnet i navnet?

Lurer på om min gutt er tidlig ute med å skive navnet sitt eller om det er vanlig?

Han har syv bokstaver i navnet sitt og kunne skrive navnet når han var 3 år og 10 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann var 3,5 år når han lærte det. Har 6 bokstaver i navnet.

Skrevet

Takk for svar :-)

Da er det kanskje helt på gjennomsnittet da :-)

Vi skriver alltid navn og dato på tegningene hans og legger de i en stor perm, og jeg ble så paff når gutten min skrev navnet sitt også :-)

Skrevet

Jeg husker ikke når de to eldste gjorde det, men de to yngste som nå er 4 og 6 år skrev begge navnet sitt da de var 3 år. Yngste skrev også mamma og pappa da hun var 3 år. Eldste skrev navnet på alle 6 familiemedlemmene da hun var 4 år.

I dag som barna har tilgang til alt fra fisher price laptop'er til ipad'er med bokstavprogrammer tror jeg det er ganske vanlig at de lærer bokstavene i 3-4 års alderen. 4-åringen min kan hele alfabetet og kan skrive hva som helst bare jeg staver for henne. Om hun vil skrive "oldemor" på en tegning sier jeg hvilken bokstav hun skal skrive først, og så neste bokstav osv og da skriver hun som bare det.

Skrevet

Eldste var litt over 3 år og mellomste 4 år.

Skrevet (endret)

Min var 3år og noen mnd. De har stor fokus på bokstaver og tall i bhg så hun lærte det der.

Hun fyller 4 i august og skriver nå sitt eget navn, mitt navn og faren sitt navn uten hjelp.

Hvis jeg staver ordet for henne skriver hun hva som helst.

edit: hun har 4 bokstaver i navnet sitt.

Endret av PeppaPig
Skrevet

Min den eldste skrev alle bogstavene i navnet sitt - men ikke altid i rett rekkefølge da hun var ca 4 år.

fra ca 4,5 har det vært rett hver gang.

Hun har fem bogstaver.

Lillebror er 3,5 og skriver sin forbogstav. - men han gjenkjenner navnet sitt når han ser det skrevet.

Skrevet

Hmm snupp er 5 og jeg husker faktisk ikke. MEN hun driver nå å lærer seg de "små" bokstavene også og bokstaverer i vei. Mener å huske at hun kunne mesteparten av alfabetet da hun var 3

Skrevet

Min gutt på 3 år og 10 mnd kan ikke skrive navnet sitt, men han kjenner igjen bokstaven sin + en del andre. Han har aldri vært en tegner, så det har sikkert litt med det å gjøre. Han er mer opptatt av tall, og har vistnok god mengdeforståelse for alderen ifølge barnehagen :)

Skrevet

Lurer på om min gutt er tidlig ute med å skive navnet sitt eller om det er vanlig?

Han har syv bokstaver i navnet sitt og kunne skrive navnet når han var 3 år og 10 mnd.

Kommer helt an på interesse, hvor mye foreldre har fokusert på det etc tipper jeg.

Tror heller ikke det er spesielt vanlig at man skriver navnet sitt når man er tre år.

Datteren min skrev sitt navn da hun var tre år og 6 mnd.5 bokstaver. i tillegg skrev hun mamma, pappa og ole brum (med en m :-) ) veldig søtt. Vi lærte henne null og niks, hun lærte seg alt selv.

Sønnen min er 4 år og kan knapt bokstaven sin. Samme manglende opplæring der. Viste seg at datteren min lærte broren sin hvilken bokstav som var hans...

Skrevet

Kommer helt an på interesse, hvor mye foreldre har fokusert på det etc tipper jeg.

Tror heller ikke det er spesielt vanlig at man skriver navnet sitt når man er tre år.

Datteren min skrev sitt navn da hun var tre år og 6 mnd.5 bokstaver. i tillegg skrev hun mamma, pappa og ole brum (med en m :-) ) veldig søtt. Vi lærte henne null og niks, hun lærte seg alt selv.

Sønnen min er 4 år og kan knapt bokstaven sin. Samme manglende opplæring der. Viste seg at datteren min lærte broren sin hvilken bokstav som var hans...

Takk for svar :-) Vi har ikke lært han å skrive navnet sitt heller.. Men vi skriver navnet hans på arkene når han har tegnet, før vi lagrer de i en stor perm, og har har navnet sitt i store trebokstaver på døren til rommet.

De første dagene skrev han noen av bokstavene opp ned, også viste jeg han hvordan han kunne skkrive riktig, og han klarte det med en gang, og etter det kan han skrive det helt rett helt alene, jeg er imponert iallefall :-)

Skrevet

Eldste var 4 år da han skrev navnet sitt. Yngste var 3. Nå er han 4, og skriver alt han vil på egenhånd, og leser også. Navnene har 6 bokstaver

Gjest Thunder Road
Skrevet

Mine eldste var mellom 3 og 4 begge to. De har fire bokstaver i navnet. De kunne i tillegg forbokstaven til de nærmeste slektningene.

Skrevet

Han skriver navnet sitt nå og er 3 år og to måneder. Seks bokstaver i navnet. Men alle bokstavene kommer ikke på en fin rekke, det er mer tilfeldig plassert rundt på arket og jeg må si bokstavene etterhvert som han skriver ;) Så det er kanskje ikke helt lært enda ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...