Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Det virker som de fleste tror at hvis man har veldig få venner, er det fordi man ønsker det slik. Og hvis man har mange venner, er det fordi man ønsker det slik. Men det kan jo faktisk være at man ønsker seg flere venner, men har vanskelig for å få det. Og det er vanskelig å snakke om, til folk som mener at jeg burde hatt flere venner, men ikke i deres egen omgangskrets helst... Da blir på en måte nederlaget enda større, hvis man skal si til de populære at det ikke er så mange som vil være venner med meg, at jeg har problemer med å få nye venner. Og så ligger det under at de ønsker at jeg skal få nye venner, men selv vil de ikke være noe mer enn bekjente. Sånne bekjente som du treffer tilfeldig annethvert år, og skryter av hvor bra du har det... Anonym poster: 0d8cf5af7934b74bcee1c7a7cb6fc3b9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #2 Skrevet 24. mai 2013 Det er vel kanskje ikke så lett når man selv er sosialt anlagt og aldri har hatt noen problemer med å få venner å se at ikke alle har det på samme måte. Men hvis det er slik at du ønsker flere venner, men ikke helt vet hvordan du skal gå frem for å oppnå det, ville det kanskje være en ide å melde seg inn i en forening der du bor du kan holde på med noe du liker sammen med andre som har samme interesse. F.eks et kor, et korps, fotoklubb, politisk parti med ukentlige medlemsmøter, syklubb, boksirkel e.l. Slik kommer du deg ut og får sosial kontakt uten press for at du "må" skaffe deg venner, også vokser det gjerne etterhvert naturlig frem vennskap. Anonym poster: c9df2f029287e9c8f401d5e943b80886
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå