Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Jeg er nå i permisjon, har 100 % permisjon og dermed 80 % lønn. Planen var at jeg skulle ha fire uker ferie etter endt permisjon nå til høsten. Av forskjellige grunner blir det nå til at arbeidsgiver kjøper min ferie, og jeg går rett tilbake i jobb etter endt permisjon. Den saken er grei, men det jeg reagerer på er betalingen jeg får for min ferie. Når jeg er i jobb har jeg ca 21 000 kr utbetalt i mnd . ( en 80 % stilling ) Arbeidsgiver mener at jeg skal få ca 16 000 kr for mine fire ferieuker. Jeg mener jo at dette blir feil, og at hun blander permisjonen min inn i ferien. Jeg får altså betalt for 80 % av ferien min. Blir ikke dette helt feil? Da har jeg vel også 20 % ferie igjen da, fordi de har jeg jo ikke fått betalt for? Eller tar jeg helt feil her? Jeg skal altså få feriepenger + betalt for ferien min nå i juni. Nei, dette forstår jeg ikke helt. Anonym poster: 275380515fe4363c9afa421f74b65144
mamma_til_gutt Skrevet 25. mai 2013 #2 Skrevet 25. mai 2013 For den ferien skal du få helt ordinær lønn. Permisjonen er over. Merkelig holdning!
Junimage Skrevet 25. mai 2013 #3 Skrevet 25. mai 2013 Ja for ferien skal du ha vanlig lønn, permisjonen et et visst anntall uker, når de er over og du er tilbake i jobb er det vanlig betaling igjen. Dette må du ikke godta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå