Gå til innhold

Hvordan fikk dere råd til alt babyutstyret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da først og fremst på de store og dyre tingene som barnevogn,vugge/seng,lekegrind,bilstol,stellebord osv.

Tok dere rett fra lønnskonto/brukskonto, sparekonto eller fikk dere utstyr? Og kjøpte dere nytt eller brukt?

Anonym poster: 03ec25b8777959da696ef6e69cfc11bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok fra brukskonto og fikk noe av besteforeldre.

Skrevet

Barnevogn fikk vi. Kjøpte billig Seng og stellebord på IKEA. Bilsete kjøpte vi selv. Vugge fikk vi låne. Og vi arvet mye klær.

Skrevet

Kjøpte over tid. Fikk fra besteforeldre. Arvet. Lånte utstyr. Ikea. Så ble ikke så ille :)

Anonym poster: 865dc3a429b0710423b797b594ab7ff7

Skrevet

Kjøpte alt brukt,utenom madrassen til senga.

Skrevet

stellebordet kostet 199 på IKEA for 6 år siden. det holder nå til 4 ungen og jeg er meget fornøyd med det.

bilstol påvsalg med base for 1600

seng fra IKEA 599. Også snart brukt til fire barn.

vogn kjøpte jeg for skattepengene. fjorårets 4999. det var til tredje barnet. de andre hadde brukt vogn fra finn.no

vugge fra hengevugge.no til 499. laget madrass selv og bruker vanlig sengekant.

man kan gjøre det billig om man bare vil. mye fint brukt på finn.no eller salgssider på Facebook. :-D

Skrevet

Vi jobbet?

Stellebord fikk vi gratis på Finn, bilstolen på salg i Sverige, barnevogna på en auksjon og seng for omtrent ingenting på IKEA. Stellebord og vugge hadde vi ikke. Samlet utgift cirka 8000 fordelt over tid, antar vi tok det fra lønnskonto.

Anonym poster: bfbaa46a59b342a6be378ded0eea96d0

Skrevet

Arvet, kjøpt brukt.

Anonym poster: ec1a7eae21cfff50a4e9aa860d4705ef

Skrevet

Kjøpte noe nytt, mye brukt og noe arvet vi

Skrevet

Kjøpte alt nytt (med unntak av en vippestol), handlet mye i Sverige og sparte litt på det. Brukte av penger som var spart opp og ellers fra lønnskonto. Fikk noe gaver - blant annet vugge m/alt tilbehør. Til nummer 1 ble det brukt mindre ting på byturer, alkohol etc hver måned som gikk til babyutstyr. Fikk også forresten kr 10.000 fra svigerfar der det meste ble brukt på IKEA til seng, møbler, madrass osv.

Anonym poster: 811013bbf4574317a45830c2d7bc2156

Skrevet

Vi brukte skattepengene vi fikk igjen! Kjøpte en del brukt (ikke madrass, sengklær,dyne og klær, alt av slikt nytt) og mye spredd i løpe av året, slik at de store kostnadene ikke kom med en gang :) Tenk smarte løsninger og man spare litt bare pga det :) Ta imot arveklær av familie og venner, se hva dere har bruk for og prioriter det, ikke alt som står på listene til div butikker man trenger :)

Skrevet

Lånte vugge, bilstol, vippestol og lekegrind av venner.

Kjøpte seng brukt og billig stellematte på Ikea.

Fikk barnevogn og tripp-trapp-stol av besteforeldre.

Kjøpte klær og annet utstyr med penger fra brukskonto.

Anonym poster: e9fdd675daeac03fcc9dd33ca5ab02a1

Skrevet

Det lureste man gjør når man skal handle babyting, det er å begrense seg. Butikkene er faktisk oppe etter at babyen kommer også og du kan se litt an hva dere trenger.

vi hadde ingen å arve fra, så vi måtte kjøpe alt nytt. Vi var heldige å fikk litt hjelp av besteforeldrene, men vi hadde klart greit å kjøpe det vi trengte selv også. Vogna kjøpte vi gjennom noen vi kjenner, de andre tingene passet vi på å kjøpe på salg. Vi valgte rimelige løsninger og vi kjøpte ikke mer enn vi trengte før babyen kom. Det førte riktignok til at vi måtte ut å handle klær i str 50 da babyen var 4 dager (alle sa vi ikke trengte 50 fordi de fleste er for store til det når de blir født, det gjaldt ikke vår baby som druknet i str 56...), men vi sparte nok mye penger på det.

Anonym poster: 9165e3517f503debd65779fa7fb6194c

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Har brukt av lønnskonto og kjøpt litt etter litt. Det er jo ikke alt man trenger med en gang.

Sengen hadde vi etter de andre barna, lekegrind og vippestol kjøpt brukt fra en niese og resten er nytt.

Skrevet

Fikk vogn og stellekommode av mine foreldre, lånte vugge av min bror. Vippestol brukte vi aldri, tripp-trappstol fikk ungene til jul. Arvet seng, sengekant, sengetøy, klær, ammepute. Kjøpte bilsete brukt og vognposen var helt ny!

Anonym poster: bf3dafe519bea2ef4f79173b4f9b57e5

Skrevet

Haha. Jeg ler høyt enda når jeg tenker på hvordan den prosessen var :D

Det første min mann gjorde da vi fant ut at i var gravid, var å sette opp et Excel-ark med alt vi trengte. Og da mener jeg alt. Paracet, febermåler, babyolje, klær, bilstol, såveskinn, vogn... Og det var samme dag vi fikk positiv test. :P

Vi var veldig heldige, å fant en ubrukt Emmaljunga som var ny til bare 5000 på finn. Og jeg kjøpte en leandervugge av noen jeg kjente til 2000... Jeg synes jo dette var mye penger da. Men summen av alt vi trengte kom på 20 327kr. (jeg har arket enda :) )

Da kjøpte vi ny dyne og madrass og bilstol. Så det var ikke å verst bare vi fikk oversikten. Pengene ble overført til egen babykonto som vi tok av. Og den var faktisk ikke tom da tulla kom.

Anonym poster: a98e7c1dd310510004781353d5e70810

Skrevet

Sparepenger gikk fra BSU, seng fikk vi etter søskenbarnet (sengen var helt ubrukt), stellebord og bilstol fikk vi av mormor. Alt utenom kjøpte vi litt etter litt fra vi fant ut om graviditeten til barnet ble født :) Fikk også masse småting av mormor som dyne til seng og vogn, sengetøy og andre småting :)

Anonym poster: 65aa47affa03ce41687128094dcbf3da

Skrevet

Gikk fra BSU = gikk til vogn. Satt å tenkte på BSU mens jeg skrev :P

Nr. 21 :P

Anonym poster: 65aa47affa03ce41687128094dcbf3da

Skrevet

Haha. Jeg ler høyt enda når jeg tenker på hvordan den prosessen var biggrin.png

Det første min mann gjorde da vi fant ut at i var gravid, var å sette opp et Excel-ark med alt vi trengte. Og da mener jeg alt. Paracet, febermåler, babyolje, klær, bilstol, såveskinn, vogn... Og det var samme dag vi fikk positiv test. tongue.png

Vi var veldig heldige, å fant en ubrukt Emmaljunga som var ny til bare 5000 på finn. Og jeg kjøpte en leandervugge av noen jeg kjente til 2000... Jeg synes jo dette var mye penger da. Men summen av alt vi trengte kom på 20 327kr. (jeg har arket enda smile.png )

Da kjøpte vi ny dyne og madrass og bilstol. Så det var ikke å verst bare vi fikk oversikten. Pengene ble overført til egen babykonto som vi tok av. Og den var faktisk ikke tom da tulla kom.

Anonym poster: a98e7c1dd310510004781353d5e70810

Akkurat det samma gjorde vi å :P Satte opp en laaang liste av alt mulig tull, men det ble kutta litt og vi har brukt alt vi har kjøpt :)

VI også fikk beskje om at str 50 var det ikke behov for, og når vi skulle få ei så "stor" jente så var det iallefall ikke noe vits i, Jenta vår kom til verden og veide 3800gram og str 50 var litt stort ;)

Skrevet

Kjøpt alt nytt. Mn kjøpte dt litt å litt :)

Skrevet

Fikk splitter ny vogn, lekegrind, voksipose. Kjøpte seng, stellebord og bilstol selv:-)Kjøpte alt nytt da jeg er ganske kresen og veldig nøye! Var begge studenter på den tida, men gikk nå rundt likevel.. Skal sies at vi fikk mye av foreldrene mine også:-)

Anonym poster: 18c1d904b69465cc47e388022c2e46e2

Skrevet

Vi ønsket oss en del til jul. Ellers spredde vi utgiftene over flere mnd. Kjøpte vogn en mnd, seng+kommode en annen mnd osv :)

Skrevet

Ved å la være å kjøpe alle unødvendige ting som butikkene prøver å lure oss til å tro at vi trenger. Det er ikke stort en baby trenger. Med seng (IKEA, evt brukt på Finn.no), bilsete(Sverige evt brukt på Finn.no) og vogn (En enkel. En baby bryr seg ikke om hvilke merker som er moderne), kommer man langt.

Det er ikke mye klær en nyfødt trenger heller. Noen bodyer og strømpebukser/bukser, i tillegg til ytterklær, holder.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...