Gå til innhold

hjemme fra jobb i dag. . må handle. dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjemme med bekken plager. å jeg må handle. alene med ungene også, så lite hjelp fra mannen. tror dere noen tenker over det?

Anonym poster: ae0635cb6688f6e7e87c8d0c8e94d61a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjemme med bekken plager. å jeg må handle. alene med ungene også, så lite hjelp fra mannen. tror dere noen tenker over det?

Anonym poster: ae0635cb6688f6e7e87c8d0c8e94d61a

Det er helg, du har barn og mangler matvarer. Selvfølgelig handler du!

Vært alenemor i alle år jeg og selv om jeg er syk hjemme må jeg noen ganger handle likevel!

Anonym poster: 005bdaaa3d3aef2e23ce54fe4cee51cf

Skrevet

Hvordan klarer du å handle om du er så dårlig i bekkenet t du ikke kan jobbe? Jeg har ikke kunnet handle selv på flere måneder...

Anonym poster: 92dace4f8b988d732d5c8f4f80f84f61

Skrevet

Selvsagt kan du handle selv om du er hjemme fra jobb pga. sykdom. Synes likevel at mannen din burde ha bidratt, med mindre han er på jobb!

Skrevet

Hvordan klarer du å handle om du er så dårlig i bekkenet t du ikke kan jobbe? Jeg har ikke kunnet handle selv på flere måneder...

Nå har jeg verken hatt problemer med bekkenet eller vært alene med barna over lengre tid, men må man, så må man. Det er jo ikke noe alternativ å ikke spise, så da må man overse at man får ekstremt vondt og handle likevel.

Anonym poster: 4e9db14e1560f0c187ec689973222149

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, må man så må man.

Skrevet

mannen er på jobb ja og kommer ikke før butikken er stengt. så drar han igjen i morgen tidlig. klarer i utgangspunktet ikke å handle mer. men skal bare handle litt så vi hyrer til onsdag å så kjenner jeg de på butikken så de hjelper meg å bære ut :-D

Anonym poster: f3d573444e2ee3612fc3716a87ffdac0

Skrevet

Nå har jeg verken hatt problemer med bekkenet eller vært alene med barna over lengre tid, men må man, så må man. Det er jo ikke noe alternativ å ikke spise, så da må man overse at man får ekstremt vondt og handle likevel.

Tja, er det faktisk slik at man ikke klarer å gå må man få hjemmesykepleien til å handle for seg, evt be venner/naboer etc om hjelp. Men klart, noen har jo lavere terskel for å droppe jobb. Kan man ta seg sammen og klare å f.eks. handle når man er sulten, så klarer man tydeligvis å gå. Men selvsagt, jeg tenkte på gangvansker, man kan sikkert bruke egenmelding/sykmelding bare på smerter også, og da kan man jo handle likevel :)

Skrevet

terskelen for å være hjemme er ikke lav. fikk tilbud om sykmelding fra legen på tirsdag, men takket nei en stund til. har bitt sammen tennene noen uker nå fordi jeg ønsker fast jobb. men i natt sov jeg ingenting omtrent pga smerter. jobber med små barn også så kan ikke bare settemeg ned og hvile.

skulle jeg plaget nnaboen til å handle? er du seriøs? har du slitt med bekkenet selv? jeg føler meg bedre etter noen dagers hbile, men med litt fysisk arbeid er det store smerter som er takken. Jeg skal fungere for de andre barna hjemme også. og akkurat nå må de ha både melk og brød.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, man tar seg sammen. Jeg har symfyseløsning herfra og til helvete, og må ta paralgin forte for å få sovne pga alle smertene, men om jeg absolutt hadde måtte, så hadde jeg fint handlet. Jeg har til nå jobbet halvt med trening og behandling 4ganger i uka, for å klare. Da sover jeg ikke på natta, men alt for å kunne holde ut litt til i jobb. Nå gikk det ikke lenger, jeg er sykemeldt, og var på butikken i stad.

Skrevet

Til du anonym: Hjemmesykepleien handler da ikke mat for folk. Har jobbet i hjemmesykepleien 8 år så det vet jeg. Tror du ikke vi har viktigere ting å drive med?

Til HI: Det finnes mange butikker som kjører hjem mat til deg for en billig penge. Men man må nok bestille det dagen i forveien.

Hvis du klarer å handle litt til idag så ville jeg gjort det.

Skrevet

Tja, er det faktisk slik at man ikke klarer å gå må man få hjemmesykepleien til å handle for seg, evt be venner/naboer etc om hjelp. Men klart, noen har jo lavere terskel for å droppe jobb. Kan man ta seg sammen og klare å f.eks. handle når man er sulten, så klarer man tydeligvis å gå. Men selvsagt, jeg tenkte på gangvansker, man kan sikkert bruke egenmelding/sykmelding bare på smerter også, og da kan man jo handle likevel :)

Empati er en fin bil.

Anonym poster: f2861dd939702fcdf78896b0359b588c

Skrevet

Da må du være veldig sulten....

Anonym poster: f4762d150f454e334f9ce8bacb1eda0c

Skrevet

Ro dere ned da folkens.... Det er jo mange grader av bekkensmerter også? Har hun sagt hva slags jobb hun har for eksempel?

Om hun har et fysisk tungt yrke, eller har et yrke hvor man må sitte hele dagen, kan det være ille nok med bekkenplager.

Jeg har selv vært sykemeldt/delvis sm pga bekkenløsning, og i det daglige har jeg fungert "greit nok". Jeg har hatt smerter hele tiden, men så lenge jeg tar hensyn, og unngår feks støvsuging, å bøye meg mye, så klarer jeg å holde meg gående uten krykker.

Da jeg var i full jobb(en fysisk tung jobb, mye gåing), uten tilpassede arbeidsoppgaver, kunne jeg ikke jobbe mer enn to vakter etter hverandre før beina begynte å svikte under meg. Da brukte jeg en hel uke på å komme tilbake til der jeg var før vaktene...

Så til HI: Dra i butikken du.... God bedring! :)

Anonym poster: f1c6e8bf15c7788e0c4b91b276eeb1d5

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Tja, er det faktisk slik at man ikke klarer å gå må man få hjemmesykepleien til å handle for seg, evt be venner/naboer etc om hjelp. Men klart, noen har jo lavere terskel for å droppe jobb. Kan man ta seg sammen og klare å f.eks. handle når man er sulten, så klarer man tydeligvis å gå. Men selvsagt, jeg tenkte på gangvansker, man kan sikkert bruke egenmelding/sykmelding bare på smerter også, og da kan man jo handle likevel smile.png

Du sammenligner en halvtimes tur på matbutikken med 8 timers arbeidsdag? Interessant...

Skrevet

Ro dere ned da folkens.... Det er jo mange grader av bekkensmerter også? Har hun sagt hva slags jobb hun har for eksempel?

Om hun har et fysisk tungt yrke, eller har et yrke hvor man må sitte hele dagen, kan det være ille nok med bekkenplager.

Jeg har selv vært sykemeldt/delvis sm pga bekkenløsning, og i det daglige har jeg fungert "greit nok". Jeg har hatt smerter hele tiden, men så lenge jeg tar hensyn, og unngår feks støvsuging, å bøye meg mye, så klarer jeg å holde meg gående uten krykker.

Da jeg var i full jobb(en fysisk tung jobb, mye gåing), uten tilpassede arbeidsoppgaver, kunne jeg ikke jobbe mer enn to vakter etter hverandre før beina begynte å svikte under meg. Da brukte jeg en hel uke på å komme tilbake til der jeg var før vaktene...

Så til HI: Dra i butikken du.... God bedring! :)

Anonym poster: f1c6e8bf15c7788e0c4b91b276eeb1d5

nå beskrev du faktisk akkurat hvordan det er. hadde fri fire dager i pinse og var så fin form til jobb på tirsdag. var hos legen og han trykka å fikk meg til å prøve ulike øvelser. . da var jeg helt ødelagt etterpå. Jeg jobber på småbarnsavdeling, så mye bøy og tøy og løft. prøver å ta forhåndsregler men de små barna må ofte ha hjelp til ting og da nytter det lite å si at de må vente fordi det må komme en annen voksen f.eks.

Skrevet

Tja, er det faktisk slik at man ikke klarer å gå må man få hjemmesykepleien til å handle for seg, evt be venner/naboer etc om hjelp. Men klart, noen har jo lavere terskel for å droppe jobb. Kan man ta seg sammen og klare å f.eks. handle når man er sulten, så klarer man tydeligvis å gå. Men selvsagt, jeg tenkte på gangvansker, man kan sikkert bruke egenmelding/sykmelding bare på smerter også, og da kan man jo handle likevel smile.png

Nå må du gi deg........ Trur du VIRKELIG hjemmesykepleien tar oppdrag sånn helt uten videre?. Kom deg ned fra den høye hesten din før du ramler av og brekker nakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...